Raphaug Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Halla! Har et Abit NF7-S v2.0 med en Amd Athlon XP2600+ barton som jeg vil klokke. Har en stor kjøler (Tt Volcano 11) , men da jeg overklokker og skal rs`e pc`n så lagrer den bios, start på nytt, funnker i noen sekunder før den slår seg av, og en irriterende alarm kommer på! Hvor i bios slår jeg av den? Og så lurer jeg på hvilken hastighet på Ration osv. jeg må ha i bios for å få XP3000+ ?? Håper på svar =) -P1ggd3kk Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde kanskje vært en ide og funnet ut HVA alarmen betyr? Er ikke sikkert det er BIOS som varsler feil, dersom det ikke er en vifte-alarm... Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Vet ikke...sikkert at det blir for varmt! Kjører ikke viffta på de raskeste, men hva skal jeg slå av i bios??? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Den alarmen indikerer trolig at du har klokket for høyt så bios ikke reg riktig eller ram ikke reg riktig, resett og begynn forfra igjer. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vet ikke...sikkert at det blir for varmt! Kjører ikke viffta på de raskeste, men hva skal jeg slå av i bios??? Umulig å si - det er som sagt ikke sikkert at det bare er å "slå av noe i BIOS". Tror nok hovedkortet ditt forsøker å fortelle deg at noe alvorlig er galt... fjern alt og sett alt godt på plass igjen... EDIT: Hvis du har planer om å overklokke bør du vel også øke viftehastigheten, særlig siden du selv indikerer at den blir varm. Og resett BIOS til default. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Ok! Men en kompis av meg hadde jo samme problemet, men han slo av den alarm funksjonen i bios! Men hvilken kombinasjon av ratio osv. må til for å få xp3000+? 15 x 133 ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kjør 200 x 11= 2200 litt over 3000+, jeg kjører den det funker fint. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde samme alarm emd min 2500+ og jeg klokka ikke, hadde også tt volcano 11... Heiv på en annen cpu-kjøler og nå funker det... sender volcanoen tilbake til microplex på mandag Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Rart! Hvorfor kan ikke Tt Volcano 11 kjøle ned den da? Vurderer å kjøpe ny cpu kjøler nå ja.. noen som vet hva problemet er?? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har slitt med denne alarme, den fortsetter å gå i 5-10 sekunder etter at jeg har kuttet strømmen også. Problemet oppstår når jeg setter for høy volt, på tross av at temperaturen er lav. Kan tenke meg problemet er at kortet rett og slett ikke klarer å gi den strømmen det skal? Har samtidig hørt om en 4 pins strømkontakt i tillegg som man må sette i. Kanskje dette kan løse noe? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Rart! Hvorfor kan ikke Tt Volcano 11 kjøle ned den da? Vurderer å kjøpe ny cpu kjøler nå ja.. noen som vet hva problemet er?? bruker den på min ingen prob Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har slitt med denne alarme, den fortsetter å gå i 5-10 sekunder etter at jeg har kuttet strømmen også. Problemet oppstår når jeg setter for høy volt, på tross av at temperaturen er lav. Kan tenke meg problemet er at kortet rett og slett ikke klarer å gi den strømmen det skal? Har samtidig hørt om en 4 pins strømkontakt i tillegg som man må sette i. Kanskje dette kan løse noe? Denne 4-pins strømkontakta gjelder på P4-hovedkort!! Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har du koblet den gule ledningen til hovedkortet ditt slik at hovedkortet detekterer viften? Om ikke så går du inn i "PC Health Status" (bios) og disabler "shutdown when cpu-fan fail" Du kan så klart bare koble til rpm-avlesningsledningen også. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har samtidig hørt om en 4 pins strømkontakt i tillegg som man må sette i. Kanskje dette kan løse noe? Kjører selv uten denne 4 pins (gammel 300W pcu) og det funker fint uten.. Klarer fint 2500MHz1,9v(200x12,5----->xp3700 ca.) på min XP2500 Men prøver jeg å stille på timingene på ramen..da piper den som besatt.. Hvilken ram har du? Har du 333MHz ram så er det sikkert den som stopper... Skal du har xp3000+? Setter du den på 200x10 eller 166x12 TaZ Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Er det ikke slik at ABit nf7 har denne? alkazelters skrev: Jeg har slitt med denne alarme, den fortsetter å gå i 5-10 sekunder etter at jeg har kuttet strømmen også. Problemet oppstår når jeg setter for høy volt, på tross av at temperaturen er lav. Kan tenke meg problemet er at kortet rett og slett ikke klarer å gi den strømmen det skal? Har samtidig hørt om en 4 pins strømkontakt i tillegg som man må sette i. Kanskje dette kan løse noe? Denne 4-pins strømkontakta gjelder på P4-hovedkort!! Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Er det ikke slik at ABit nf7 har denne? alkazelters skrev: Jeg har slitt med denne alarme, den fortsetter å gå i 5-10 sekunder etter at jeg har kuttet strømmen også. Problemet oppstår når jeg setter for høy volt, på tross av at temperaturen er lav. Kan tenke meg problemet er at kortet rett og slett ikke klarer å gi den strømmen det skal? Har samtidig hørt om en 4 pins strømkontakt i tillegg som man må sette i. Kanskje dette kan løse noe? Denne 4-pins strømkontakta gjelder på P4-hovedkort!! jeg har ABit nf7-s 2.0 og bruker 4-pin kontakten på mitt hk. tror meningen er å gi HK mer strøm så det ikke blir ustabilt ved overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå