Tim Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei. For et par dager siden satte jeg i en ny XP 2500+ på mitt flashede (V1.6) MSI KT3 Ultra 2 hovedkort. Denne BIOS opdateringen gjør så hovedkortet mitt støtter prosessorer med 166mhz FSB og ikke bare 133. Det som er rart er at pcen ikke starter opp når den har stått og ikke blitt brukt på et par timer! Jeg trykker på start knappen, alt starter, men ingenting skjer! Skjermen skrur seg ikke på! Den er på i 3 sek, men så skrur den seg av. Den rekker ikke vise noe bilde i det hele tatt. Hvis jeg trykker vifta eller kjøleribba litt inn mot prosessoren så starter den som den skal! Først trodde jeg det var for dårlig vifte, så jeg stakk ned å kjøpte Volcano 11 og ShinEtsu kjølepasta, smørte på goop etter goopguide og den starta som den skulle. Dagen etter nekta den å starte igjen! Jeg trykka vifta litt in og så boota den som den skulle! Jeg har prøvd å sette V core på 1.7 og 1.75, men da blir det bare merkelig skrift på bootingen og så henger den seg. Noen som har en anelse hva dette kan være? Jeg har satt FSB til 166 og Multiplier på 11X. En annen ting er at den er 100% stabil selv om jeg røsker i vifta og sånt etter at pcen har boota! Hjelp! MVH Tim Lenke til kommentar
varebil Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde lignende problem for en tid tilbake. Da var det minnebrikka som hadde kvelda. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Men jeg har 2 minnebrikker, 1X512 og 1X256. Hvis en av de hadde strøket med ville ikke pcen starta eller? Isåfalt, hvorfor står det ar jeg har 768MB ram i Windows da? Er nok ikke minnet som har strøket med, men kanskje det er for tregt eller? Det er jo "bare" PC2700 Noen flere forslag? Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det kan være at cpu'en ikke sitter godt nok fast i sokkelen eller at cpu'en er for varm...? Vanskelig å si.. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 CPU er 42 grader på Load, tror ikke det har noe å si.. Kan være at den ikke sitter skikkelig neddi, men jeg har tatt den ut 2 ganger og satt inn igjen, og samme problemet oppstod... Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Noen forslag? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg håper bare det ikke skjer med meg Jeg har samme HK og prossessoren kommer i dag :-? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Ok, da må du si hvordan det går med deg! Har du flasha BIOSEN, hvilken version? Jeg tror KANSKJE jeg fikk fixa det nå. Jeg hadde koblet til 6 kabinettvifter (riktignok 4 12db papst vifter) og 2 litt kraftigere. Kan hende disse tok veldig mye strøm allurat nder oppstart. Nå har jeg koblet ut 2 stk, den starta nå når den hadde stått alene i 40 min uten å være skrudd på! MVH Tim Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 jeg har flashet biosen med den som ligger ute på live update.. det er versjon 5.7 Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Den funker helt fint hos meg nå... Har overklokket den til 3000+ DIGGBART Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Kanskje når du trykker på cpu vifta så er det ikke akkurat cpun du gjør noe med, men kanskje når du trykker beveger du eller påvirker andre komponenter..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå