Gå til innhold

Feil på psu eller feil på HK?

able

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpt ny pc. Montert opp hele greia å fått den til å starte, men den er litt ustabil.

Av og til slår den seg bare av. Dette virket det som den hadde sluttet med i går kveld. Da jeg nå prøvde å slå den på var det ingen reaksjon i den. Den nektet å starte.

Jeg slo av og på strømmen men den ville ikke starte. Så mens strømmen var avslått (den lile brytern bak) trykket jeg inn powerknappen å da var det plutselig strøm der i 0.4 sekund før den kuttet igjen. Hva kan være feil? jeg har gått over og sjekket at alle strømkabler inn til hovedkortet er montert riktig å står godt fast.

Strømforsyningen er på 350W.

amd xp 2500

dvd-brenner

dfi nforce2 ultra HK

Thermaltake x3 kabinett

radeon 9800

twinmos 512 MB ram

Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TILLEGSINFO:

fikk start på den, men dette var først etter at den hadde stått avslått en liten stund. da jeg så slo på strømknappen bak begynte det en svak svak slags knitring i pc'n. så etter 15 sekunder startet cpu-vifta opp i 0.1 sekund. da jeg så trykte på powerknappen foran startet den fint som bare det.

Er det noen som har tips om hva som er feil?

Lenke til kommentar

Det kan være en mulighet for at du har knust kjernen på cpu ved montering. Det samme skjedde med meg da jeg monterte en xp2000 cpu. Fikk den til å starte ett par ganger, men etter det var det kvelde. Akkurat det samme problemet som du har.

En annen mulighet er minnet. Fikk noe av de samme problemene da minnebrikka tok kvelden for ett par dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...