Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Lurer på å kjøp meg ein Ekstern harddisk. Er det mulig å bruke den som einaste harddisk i ei maskin? Med os. og alle program på. Skal bygge maskinen sjølv og vil ha så lite som muligt inne i kabinettet. + eg vil ha ein ekstern disk. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har ingen tro på at dette fungerer, men hvorfor i all verden vil du ha så lite som mulig i kabinettet? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Har ingen tro på at dette fungerer, men hvorfor i all verden vil du ha så lite som mulig i kabinettet? Kabinettet skal bli lite og lett. + at eg vil ha den eksterne harddisken til andre ting. Men det var bare ein tanke. tror det beste vil vere å sette ein harddisk inni. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har ingen tro på at dette fungerer, men hvorfor i all verden vil du ha så lite som mulig i kabinettet? Kabinettet skal bli lite og lett. + at eg vil ha den eksterne harddisken til andre ting. Men det var bare ein tanke. tror det beste vil vere å sette ein harddisk inni. Lite: PC'en blir ikke noe mindre ved å ikke sette inn harddisk, det er fortsatt satt av plass til den. Tvert imot blir den større fordi du i tillegg har en løs disk slengende rundt om kring. Lett: En extern disk veier mer enn en intern (marginalt, but still) og disken er like fullt en del av maskinen selv om den er extern.. På hvilken måte blir den lettere? Nei, trenger du en extern disk er det selvfølgelig ingen som stopper deg (bortsett fra økonomien kanskje. de er mye dyrere av en eller annen merkelig årsak) Du burde likevel kjøpe en liten disk (30gb er vel det minste du får nå) og bruke denne som permanent system/program-disk. :-) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er del av nyere hovedkort som støtter å boote fra USB enheter, dvs ekstern disk Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er del av nyere hovedkort som støtter å boote fra USB enheter, dvs ekstern disk Takker for dette svaret. Grunnen er også at eg ikkje vil bruke penger på harddiskramme og hovedkortramme. Altso skal lage ei rein trekasse med bare det eg treng til å få den til å virke. Lite: PC'en blir ikke noe mindre ved å ikke sette inn harddisk, det er fortsatt satt av plass til den. Tvert imot blir den større fordi du i tillegg har en løs disk slengende rundt om kring. Lett: En extern disk veier mer enn en intern (marginalt, but still) og disken er like fullt en del av maskinen selv om den er extern.. På hvilken måte blir den lettere? Litt feil å seie at det blir lettere. Men det forenkler litt med mindre kabler og diverse inne i kabinettet. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er del av nyere hovedkort som støtter å boote fra USB enheter, dvs ekstern disk Takker for dette svaret. Grunnen er også at eg ikkje vil bruke penger på harddiskramme og hovedkortramme. Altso skal lage ei rein trekasse med bare det eg treng til å få den til å virke. Pris-forskjellen på extern og intern disk er mye mer enn det vil koste det å kjøpe kabinett, og å lage et skikkelig tre-kabinett tar lang tid.. (og koster penger om du skal gjøre det skikkelig) Lite: PC'en blir ikke noe mindre ved å ikke sette inn harddisk, det er fortsatt satt av plass til den. Tvert imot blir den større fordi du i tillegg har en løs disk slengende rundt om kring. Lett: En extern disk veier mer enn en intern (marginalt, but still) og disken er like fullt en del av maskinen selv om den er extern.. På hvilken måte blir den lettere? Litt feil å seie at det blir lettere. Men det forenkler litt med mindre kabler og diverse inne i kabinettet. Og du får desto mer kabler og diverse _utenfor_ kabinettet Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Domino skrev:Pris-forskjellen på extern og intern disk er mye mer enn det vil koste det å kjøpe kabinett, og å lage et skikkelig tre-kabinett tar lang tid.. (og koster penger om du skal gjøre det skikkelig) No sklir det litt ut. Takker for svar men spørsmålet mitt var om eg kunne bruke ein ekstern harddisk som os. ikkje om pris og størrelse osv. Er enig i det du seier men har likevel lyst til å trosse deg å prøve å bygge mitt eige kabinett. So kan eg bli ei erfaring rikere enten det er på godt eller vondt. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Domino skrev:Pris-forskjellen på extern og intern disk er mye mer enn det vil koste det å kjøpe kabinett, og å lage et skikkelig tre-kabinett tar lang tid.. (og koster penger om du skal gjøre det skikkelig) No sklir det litt ut. Takker for svar men spørsmålet mitt var om eg kunne bruke ein ekstern harddisk som os. ikkje om pris og størrelse osv. Er enig i det du seier men har likevel lyst til å trosse deg å prøve å bygge mitt eige kabinett. So kan eg bli ei erfaring rikere enten det er på godt eller vondt. Å bygge eget kabinett kan være morro det, har litt lyst å gjøre det selv. Det er dog ikke noe man gjør for å spare penger Ikke noe å tjene på det, bare masse jobb Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Å bygge eget kabinett kan være morro det, har litt lyst å gjøre det selv.Det er dog ikke noe man gjør for å spare penger Ikke noe å tjene på det, bare masse jobb Ja alt handler om å ha det MORRO Kan no seie at eg har ein CD-koffert som eg har lyst til å bygge av. Den er solid og sterkt konstruert. Men tanken var å bruke bare halve kofferten slik at eg kunne samle kabler og diverse i andre halva. Trur det kan bli sjitkult. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå