jh_ Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 PC'en har begynt å fryse/restarte hver gang jeg kopierer filer fra cd eller brenner cd, dette skjer både på cd-rom og brenneren... først så trodde jeg det var noe galt med hd'en, men så installerte jeg OS på en annen hd og brukte den, men fikk det samme problemet.. Det fungerer å kopiere over små filer, og den funker også å brenne til toppen 20% før den restarter.. Jeg har fullt oppdatert win2k. Noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du har sikkert for lite minne i maskinen. (virtuelt minne) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har 512 DDR PC2700, det er nok ikke for lite ram, men jeg har tenkt på at det kanskje var noe galt med ram'en.. Jeg tok en ram-test, så ikke ut til å være noen problemer. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har 512 DDR PC2700, det er nok ikke for lite ram, men jeg har tenkt på at det kanskje var noe galt med ram'en.. Jeg tok en ram-test, så ikke ut til å være noen problemer. Det var ikkje ram eg meinte. Men virtuelt minne. Det minne som windows bruker fra harddisken. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har nå klart meg uten virtuelt minne påslått med 512MB på filserver'n min lenge. Har ikke hørt om maskiner som fryser p.g.a. dette før. Skulle jeg tippe vil jeg si det har noe med konflikter å gjøre (dma, interrupt e.l.). Prøv å oppdater BIOS og oppdater drivere til hovedkortet ditt. Service pack til windows kan vel heller ikke skade dersom du ikke allerede har lagt den inn. Det hadde jo og vært nyttig/artig å vite hvilket hovedkort og hvilken disk du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå