Gå til innhold

Sletting av SO2

Anbefalte innlegg

Tidligere var det (ofte) de brukerne med høyest postcount som kunne mest, var mest aktive i data-diskusjoner og slik, og de man kunne/burde høre på.

Vet, derfor jeg ville ta vekk postcounten til off topic.

Nå som forumet er blitt såpass enormt har det jo blitt folk som så å si bare henger i Søppel og sånn, men som av og til kaster seg inn i diskusjoner uten å ha noe reell kunnskap.

Men for all del, lag SO3, men da uten postcounts siden det ikke betyr noe for brukerne der likevel.

Jepp. Men de aller fleste(inkludert meg) poster enten begge steder, eller har hatt en lang karriere i on topic delen før de kom til off topic. De aller fleste med mer enn rundt 500 posts har peiling, og er seriøse nok til å bare svare på det de kan noe om i on topic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt rart spm, men hva er egentlig SO?

Har blitt svart på før i denne posten, men kan ikke skade:

SO står for Siste ordet.

So ble startet av SirHartge, en moderator som en slags off off topic chattetråd som fungerte(fungerer) som en slags dagbok, hvor so'erne prater om dagens hendelser, og absolutt alt annet mellom himmel og jord. Alle er gode venner, og det hersker en hyggelig atmosfære.

Lenke til kommentar
Et lite hint...Så lenge folk ikke har so2...så vil kansje all off topic "spam" komme i andre tråder da?

Tja de som poster i Siste Ordet poster stort sett kun i /søppel delen. Hva er poenget i å opprettholde tråder som bare blir brukt av folk som er på forumet i helt andre hensikter enn å diskutere data?

Er bare å ta en titt på hvor innleggene til f.eks sosohal er. Joda det er i off topic og nå nylig her i tilbakemeldinger for å klage på at noe er galt i off topic ^^

Så nei, jeg tror ikke en mangel på en "siste ordet" tråd vil føre til økt spam i andre tråder.

Må legge til at jeg ikke bryr meg stort om hva som skjer i off topic lengre. Den delen av forumet er heldigvis godt skjult. (noe som samtidig fører til at off topic kjerna blir enda mer samlet kjerne)

Lenke til kommentar

So ble startet av SirHartge, en moderator som en slags off off topic chattetråd som fungerte(fungerer) som en slags dagbok, hvor so'erne prater om dagens hendelser, og absolutt alt annet mellom himmel og jord. Alle er gode venner, og det hersker en hyggelig atmosfære.

Det er SO2 du nå snakker om. Siste Ordet blei startet av Intel_guru eller AMD_guru som han kaldte seg da posten først blei startet. SO1 blei stengt pga tråden blei for stor og etterpå blei SO2 startet på den måten du beskriver ovenfor.

Lenke til kommentar

Må bare si dette...Jeg trur NEPPE at So2 ble slettet tilfeldig!

Dessuten er det flere tråder som er borte, mange som har blitt sett på som spam fra moderatorer... F.eks:

SirHartge (Moderator) sin post, God natt

CFD sin, God morgen

Og So2 igjen da...

Egentlig trur jeg bare at noen av moderatorene har slettet trådene, men ikke offentligjort det for oss andre på forumet, for å ikke bli "flammet"...

litt av mine (sinnsyke) tanker :D

Lenke til kommentar

Når man fjerner en tråd som SO2, oppnår man ingenting positivt for forumet i sin helhet, tvert i mot. Det er det svært få som tør innrømme. Fakta er at SO2, og selvfølgelig resten av søppel øker antall brukere online. Jeg kan i allefall snakke for meg selv. Jeg postet ikke så veldig mye i SO2, men det var en grei plass og "henge" når man "venter" på nye innlegg i on-topic delen man kan svare på.

De to siste dagene har jeg brukt mindre tid i forumet en normalt... Om folk synes det er en fordel, og/eller at jeg er en byrde for forumet i sin helhet, så skrik ut :roll:

Og hver så snill, ikke dra ut en masse suspekte teorier rundt det jeg akkurat skrev.

Lenke til kommentar

Nei, ærlig talt... I SO2 var det liksom bare å slå opp på side 384 (mener å huske det var 384) for å finne en eller annen som jeg i farta ikke husker navnet på sin tusen-tale, eller kikke på sidene 497-499 for å finne tidlig-SO-tendenser (ikke at det var noe positivt)...

I en eventuell irc-logg (hvor man da må ha vært på hele fordømte tida i...ja...si sju måneder - I STREKK for å ha med seg alt) vil man aldri få full oversikt, og halvparten vil være stjerner og punktum og tall i form av klokkeslett...

Dessuten kan INGEN komme og si at man får uttrykt følelser på irc i samme grad som på et forum, langt mindre skrive laaaange meningsfulle (vel, sett i sammenhengen, så klart) innlegg som man kan sitte i mange minutter - ja, noen ganger flere KVARTER før noen svarte... The excitement!

Men på irc ville det vel sett omtrent slik ut:

[JayHeM]Jeg er så glad i dag, jeg har hatt besøk av verdens greieste jente, jeg har spilt fotball, jeg har nettopp vært vitne til at SO2 har stått opp fra grava på forumet OG jeg har toast med fersk loff, ny ost og deilig skinke i!

[CobraM]Å...

[bjaa]gøy for deg... jippi for SO2, forresten! har fortsatt post nummer 10000

[Wabby]fint for deg, da..

[Ecthelion]jeg kjeder meg...

[sosohal]CS er gøy

...

Uten timestamps, som som nevnt ville tatt opp masse plass... Asså, det likner ikke engang! Blir bare teit! Nei, forum-dagbok er mye bedre!

---

Skrev denne posten i surrogat-SO2'en og kan like godt poste her også. I tillegg vil jeg også få si at det Arctic poengterer med

men det var en grei plass og "henge" når man "venter" på nye innlegg i on-topic delen man kan svare på.
er et veldig godt poeng.
Lenke til kommentar
Tidligere var det (ofte) de brukerne med høyest postcount som kunne mest, var mest aktive i data-diskusjoner og slik, og de man kunne/burde høre på.

Nå som forumet er blitt såpass enormt har det jo blitt folk som så å si bare henger i Søppel og sånn, men som av og til kaster seg inn i diskusjoner uten å ha noe reell kunnskap.

Men for all del, lag SO3, men da uten postcounts siden det ikke betyr noe for brukerne der likevel.

Og så? Nå er kanskje dette et tilfelle av de sjeldne hvor kun en del av brukerene med høyest post-count kan mest? Om du tar en titt, ligger fortsatt brukere som BBC, LarsC, Anders Leipsland, Ecthelion, SirHartge, CFD, Simen1 osv. rimelig høyt oppe. Selv er jeg ikke av den eliten som kan "alt" innen hardware osv., men en gang i tida var også jeg temmelig aktiv i on-topic-delen. En blir liksom litt lei av å (prøve å) svare på samme spørsmål en gang i uka.

Er bare å ta en titt på hvor innleggene til f.eks sosohal er. Joda det er i off topic og nå nylig her i tilbakemeldinger for å klage på at noe er galt i off topic ^^

Øy! Jeg vet så inderlig godt at dette er et motangrep fra din side, bare fordi jeg avslørte deg og din fryktelige SO2-sletting! Du er bare misunnelig og har ingen venner i OT. ;p

Lenke til kommentar

Vet, derfor jeg ville ta vekk postcounten til off topic.

Jepp. Men de aller fleste(inkludert meg) poster enten begge steder, eller har hatt en lang karriere i on topic delen før de kom til off topic. De aller fleste med mer enn rundt 500 posts har peiling, og er seriøse nok til å bare svare på det de kan noe om i on topic.

Selv så poster jeg overalt. Har faktisk over tusen poster i overklokkingsforumet ,men har ikke lagt inn noen inlegg der på over 1år(?) HVis dere sjekker det opp ser dere at vis dere viser 20inlegg så kommer dere tilbake til 2002. Slik går det når man har vært registrert siden høsten2001.

Hardware.no forumet har vell en god del sett at jeg har vært innom. Tiltider kan det bli 30-50poster på endag bare i Skjermkort/CPU,minne/lagringsmedier ,men somregel så blir det bare 5-10stk.

Offtopic delen av selvfølgelig et sted som jeg følger med. Kanskje fordi det kommer mange god spørsmål der osv. Selvsagt har jeg vært med i SO2 ,men hva annet skal vi gjøre på skolen enn og sitte med SO2? Det er jo selve #hw.no@undernet sin tråd det. Og ikke si at det er masse spam der altså! Når jeg leser hwforumet og okforumet og ikke minst gamerforumet så er det mye værre med inlegg som bare burde vært fjernet der.

Hvor ofte har vi ikke sett at en person har spurt om en ting så har det vært 10personer som har gitt samme svar også har det kommet en person med noe slikt:

:roll: eller :shrug: eller :lol: eller :yes:

Dette er en ting som irriterer meg noe sinsykt og dermed er dette mye værre enn at vi som bruker forumet mye tar oss en diskusjon om mer eller mindre viktige ting i livet. For de som ikke vet hva jeg mener:

http://forum.hardware.no/viewforum.php?f=63

Er selvfølgelig endel person som skal ødelegge ,men generelt sett er det mange gode diskusjoner der. Så jeg synes ikke at et 10 slike inlegg:

"du kan prøve og slå av det for og øke stabiliteten på systemet ditt"

skal gi 10poster mens et inlegg som inneholder mange fine forumleringer av et spørsmål osv i OT (offtopic) delen ikke skal telle noe?

Lenke til kommentar
Må bare si dette...Jeg trur NEPPE at So2 ble slettet tilfeldig!

Dessuten er det flere tråder som er borte, mange som har blitt sett på som spam fra moderatorer... F.eks:

SirHartge (Moderator) sin post, God natt

CFD sin, God morgen

Og So2 igjen da...

Egentlig trur jeg bare at noen av moderatorene har slettet trådene, men ikke offentligjort det for oss andre på forumet, for å ikke bli "flammet"...

litt av mine (sinnsyke) tanker :D

Det er ingenting som indikerer at SO2 skal vere sletta av ein moderator. Det er ingen moderatorar som har sagt noko om at dei har gjort noko i SO2, verken her på forumet eller internt, og eg tvilar på at dei ville holde noko slikt hemmelig.

Me har derimot opplevd at fleire trådar har forsvunne den siste tida, kvifor veit me ikkje, og dette er noko me prøver å finne ut av. Om nokon har SO3 lagra som ein snarvei/bokmerke i browseren sin, er det mulig at den framdeles er mulig å nå derfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...