MrLee Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 skulle bare nevne at jeg har ryddet litt i tråden. fjernet alle usaklige innlegg om leie av hus osv... å bygge/leie hus er vel en "viktig" del av mange mmorpg spill da...? og forresten, til musikk delen av tråden; jeg er litt glad for at John Williams ikke laget musikken til LOTR...vet ikke hvorfor, men jeg tror Howard shore var ett mye bedre valg til den typen film Lenke til kommentar
slash Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Logisk nok kan ikke et spill ha alt. pokemons, 2ndww-soldater og riddere i rustning passer ikke sammen. Men jeg ser for meg noe som dette: Verdenen måtte vært fra final fantasy 7 (gjerne i tidsperioden der Neo-midgard bygges, etter slutten på ff7). ingen tvil. Så måtte spillet hatt en grafikkmotor som støttet 100k polygons per modell, normal maps og alle mulige slags shadere. Karakterbyggingen måtte være tredve ganger så stor som fallout2. Utseende måtte kunne bestemmes ned til det minste kilo, arr, eller hårstrå. Det måtte være muligheter for multiplayer. (consistent world ja) En perfekt fysikkmotor hadde heller ikke vært så dumt. og styring med mus og tastatur må bort. gi oss VR! Dagens skjermer fyller max 90 grader av synsvinkelen vår, men vi kan se 180. dette må fikses på. Hver enkelt npc måtte hatt en litt forskjellig personlighet, med ai som lærte av interaksjoner med spillerene og andre npcer. Spillet måtte hatt et handelssystem som i Europe - the guild, bare masse mer avansert, og sammenflettet med npcenes AI. slik at en npc`s daglige rutine ville f. eks være å stå opp, spise, springe på nærmeste skraphaug og sloss mot f. eks. hell houses, selge delene til høystbydende skraphandler, handle mat, osv osv.... eller springe på jordet og spa potet... alle butikker o.l. er seff. styrt av npcer, men spilleren kan kjøpe opp og styre butikken/baren/bondegården/mekanikersjappa/whatever. Alle kjøretøy som passer inn i ff7-universet måtte vært med. Dvs. nesten alle tenkelige kjøretøy. fra damptog til mech warriors... siden ff7universet er så innholdsrikt, kan alt fra sverd og magi til high-tech science fiction gunnere og kloning være med. Spillet skulle ikke hatt musikk, bortsett fra det som kommer fra høyttalere, live framføringer, headsett eller lignende. Nobou Uematsu skulle hatt et par fingre med i utformingen av musikken. det samme skulle trent reznor hatt. og howard shore. og children of bodom. og alle mulige band som hadde passet inn i forskjellige situasjoner. (ey, skal et spill ha ALT, må det også gi deg muligheten til å hate boybands i en virtuell verden og ) Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Mulighetene til å kunne skyte i stykker mennesker og dyr fra Soldier of Fortune 2 Friheten fra Postal 2 Lenke til kommentar
ewt Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ...og single-player delen av spillet må være like fritt som daggerfall, dvs at man skal kunne spille tusenvis av timer uten å bry seg om main-quest`et overhodet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå