int20h Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 SCO-lisenstilbud utløper om to uker SCO Group melder at de gir alle Linux-brukere enda et par uker før lisensavgiften dobles. Kravet har sitt grunnlag i konflikten mellom Unix og Linux der SCO påstår at kildekode med opphavsrett skal ha blitt implementert i Linux-kjernen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hjelp! Nå må jeg løpe til banken for å betale! Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 For de som har fulgt med på hvordan saken har utviklet seg så har det kommet fram at SCO faktisk har gitt ut egne Linux versoner under GPL. Juridisk står de altså også da økonomisk annsvarlig å bør i utgangspunktet saksøke seg selv hvis de ønsker å saksøke andre for brudd på Opphavslovgivningen. Det som i midlertid er litt merkelig er at SCO har brukt deler av Linux versonen sin å solgt den med lisens, noe som igjen gjør at de tar prudukter som beskytter kunder under GPL å sier at de skal ha penger for det. Etter at de gidde det ut gratis. Det er jo det samme som å gi en gave til noe å etterpå kreve penger for det. Helt subjektivt så mener jeg at SCO kun prøver å jobbe seg ut av en dyp økonomisk krise ved å "LURE" til seg verdi som de aldri har hatt rett til. Open source miljøet står ikke annsvarlig for feilen SCO gjorde. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Linux: LØØØØP OG KJØØØØP! Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hahaha gud å latterlig .. det er jo mye billigere å kjøre windows en linux med de der prisene ;P hæhæh.. for noen køller sier jeg bare.. Lenke til kommentar
McThomson Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det SCO holder på med er latterlig og sykt. Jeg kommer til å nekte å betale idiotiske SCO en eneste lisens. Det SCO prøver på er å ta pengene fra folk på den mest sinnsyke og latterlige måte. SCO kommer ingen vei med dette tøyset! Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 SCO er vel bare på randen av konkurs og prøver et desperat forsøk på å redde seg ut av det... bare å sende alle regningene til meg.. greit med gratis toalett papir Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 søk på "SCOX" på www.nyse.com så vil du se at vi snakker om en kraftig økning i verdien på aksjene siden de begynte med dette "prosjektet" sitt. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Fan' as... hva skal jeg gjøre med Mandrake serveren a??? *tenker* Vel, la gå... jeg tror jeg like så godt tar og setter inn 1400 $ på kontoen til SCO! Noen som har kontonummer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå