Aggex Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hadde eg vært på robinson-øya og sett han hadde drept den katten, hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han. hvis du har et ønke om og drepe denne mannen så fåreslår jeg at du oppsøker en psykolog snarest Ikkje drepe, bare skade litt Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Herregud, her sitter dere å griner over ei stakkars katt. Hold dere unna kina som reisemål da, og alle andre asiatiske land. Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk har forskjellige skikker?? Er jo derfor det er krig, fordi folk ikke klarer å få det inn i nøtta. Fyren kom jo fra en plass der det var helt naturlig å spise katter. Og katten ble jo ikke drept i norge. Finnes ærlig talt bedre ting å sitte å surmule over enn en katt drept på robinson. Og sitter du nå å ser robinson (dette er underholdning) så forventer man.....underholdning? Jepp, folk har begynt å bevege seg mer og mer ut i grenseland, og hva oppnår de med det? omtale. som dette her, og folk tenker, aiai, dete må jeg jo se. Så nei, bruk tiden deres på noe annet enn en katt drept på robinson. Og sitter du nå å ser et slikt søppelprog så kan man bare holde kjeft og ta det som kommer. Melbamix edit: Og en ting til, kjælegriser... synes det blir flere og flere av disse. Kanskje de burde anmelde alle som spiser ribbe til jul. Det hadde virkelig vært noe. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Her har vi starten på flaming, KUTT DET UT! Alle har lov til å ha en mening om saken, den meningen trenger ikke å være lik din, og da skal du IKKE går rundt og hakke ned på folk. Alle skal ha lest igjennom retningslinjene så jeg skal ikke trenge å minne dere på dette. Jeg skal holde denne tråden under oppsikt og ser jeg mer til flamingen lukter det ferie -Ernie85- Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Oisann! Fant du på det helt selv, eller måtte du få hjelp av noen kamerater på din alder? Flott med idiotiske nykommere! Støtter opptaksprøve-saken det var litt snakk om for å få være med på forumet, slik at vi får vekk slike som Luftbor! Syns du tar deg litt vel masse ut nå. Forstår at du er oppgira over saken, men ta det nå litt rolig med den frekke tonen din. Kan bli ferie av sånt dersom en moderator ser det :wink: Svarer frekt tilbake jeg, og jeg har meldt fra til moderator om Luftbor og hele tråden for lenge siden. Og dette sier en som truer _mennesker_ på livet (eller støtter det da du ikke tar avstand fra slikt). Tror dine prioriteringer er ute av enhver dimensjon. Angående alder. Du ville blitt overrasket. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Luftbor: For det første, du siterer meg feil, for det andre (ang. alderen din): Hvis du er eldre enn det, så synes jeg synd på deg! Okay, Ernie, du kommer sikkert til å banne meg for dette, men da finner jeg meg andre "jaktmarker" - selv om dette forumet er enestående, og garantert best i landet, så har det også degenerert seg selv synes jeg. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Luftbor: For det første, du siterer meg feil, for det andre (ang. alderen din): Hvis du er eldre enn det, så synes jeg synd på deg! Hvor er det jeg siterte deg feil? Har du ikke skrevet det som står sitert? Hvor isåfall er det feil sitert. Ikke prøv deg å være smart på dette punkt. (utenom siste innerste bolk ikke er deg) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Her feilsiterte du meg; Syns du tar deg litt vel masse ut nå. Forstår at du er oppgira over saken, men ta det nå litt rolig med den frekke tonen din. Kan bli ferie av sånt dersom en moderator ser det Det var Eriond som skrev dette og ikke jeg. Få orden på sakene dine Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Her feilsiterte du meg; Syns du tar deg litt vel masse ut nå. Forstår at du er oppgira over saken, men ta det nå litt rolig med den frekke tonen din. Kan bli ferie av sånt dersom en moderator ser det Det var Eriond som skrev dette og ikke jeg. Få orden på sakene dine Ikke prøv deg å være smart på dette punkt. (utenom siste innerste bolk ikke er deg) Forstår du ikke latinske bokstaver satt isammen med norsk vri? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Her feilsiterte du meg; Syns du tar deg litt vel masse ut nå. Forstår at du er oppgira over saken, men ta det nå litt rolig med den frekke tonen din. Kan bli ferie av sånt dersom en moderator ser det Det var Eriond som skrev dette og ikke jeg. Få orden på sakene dine Ikke prøv deg å være smart på dette punkt. (utenom siste innerste bolk ikke er deg) Forstår du ikke latinske bokstaver satt isammen med norsk vri? når ble bolk et norsk ord? eller isammen? Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 når ble bolk et norsk ord? eller isammen? Aner ikke når, men bolk -en (stykke, avdeling) Med andre ord et norsk ord Angående tema: Regler/lover gjelder alle, så bryter statsministeren regler/lover skal han/hun få samme straff som hvis en uteligger hadde gjort det samme (iallfall per definisjon). Altså, er det lov å slakte ku så må det ****** meg være lov å slakte katt, noe annet hadde da vært idiotisk (synes nå jeg). Husk at bønder også har et forhold til kuer, sauer osv. Så argumentet "jamen katt er jo kjæledyr" holder ikke for meg. Kuer er også kjæledyr, for bønder vel og merke Lenke til kommentar
Deg Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hadde eg vært på robinson-øya og sett han hadde drept den katten, hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han. hvis du har et ønke om og drepe denne mannen så fåreslår jeg at du oppsøker en psykolog snarest Ikkje drepe, bare skade litt da er det greit men nokk skriving her skal ut og denge nabon med baltre han har fanget en mus i en musefelle eg sånt finner jeg meg ikke i. Dere må huske at noen har mus til kjæledyr (edderkopper og) Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 ...Husk at bønder også har et forhold til kuer, sauer osv. ... Tatt ut av sammenheng: Ja, desverre er det endel bønder som har et "forhold" til dyra sine. Syke folk. (XXX- vridd tankegang ) Men for å være litt seriøs også, så må du huske på det at bønder har dyr for å bruke dem som mat. Derfor kan man ikke sammenligne det å slakte en ku med å slakte en katt. I Kina f.eks. avler de katter for å spise dem. Det blir noe annet. Jeg er ikke Kineser, og har katter som kjæledyr. Derfor reagerer jeg når folk gjør slikt til underholdning. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 ...Husk at bønder også har et forhold til kuer, sauer osv. ... Tatt ut av sammenheng: Ja, desverre er det endel bønder som har et "forhold" til dyra sine. Syke folk. (XXX- vridd tankegang ) Men for å være litt seriøs også, så må du huske på det at bønder har dyr for å bruke dem som mat. Derfor kan man ikke sammenligne det å slakte en ku med å slakte en katt. I Kina f.eks. avler de katter for å spise dem. Det blir noe annet. Jeg er ikke Kineser, og har katter som kjæledyr. Derfor reagerer jeg når folk gjør slikt til underholdning. Som underholdning er det helt klart dumt. MEN når folk sier at selve handlingen er avskyelig reagerer jeg. Skal vi da plutselig ikke vise folk som fisker på TV da? bare fordi man viser drap av dyr? En ting til: hvis du hadde dratt til visse Asia/visse Afrika, ville du tatt med deg ost dit og spist den? Hvis ja, så ville de rundt deg nok si du er en ekkel person. Hvorfor? Fordi ost og osteprdukter i enkelte deler av Asia og Afrika blir sett på som direkte ekelt. Noe alla spise biller og laver her i Norge. Hva vil jeg så frem til med dette? Jo han som drepte denne katten var oppvokst på Mali. Der er det MYE mer vanlig å spise katt enn her i Norge. Skal vi da være rasistiske og ikke godta andre kulturer? btw: har du noen gang hørt en asiat eller afrikaner klage over at vi spiser ost? For de synes ost er like ekkelt å spise som vi synes om katt. Bare en liten tanke vekker Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Så klart det blir kulturelle forskjeller når vi har 6 milliarder mennesker spredd over et nokså stort geografisk område. Og dersom jeg var gjest hos et folk med en annen kultur, ville jeg da prøvd å unngå å gjøre ting jeg visste ville virke støtende på dem, Og det ville sikkert de fleste andre her også. Det kalles sunn folkeskikk det. :-) Disse personene var fullt klar over at det de gjorde ville virke støtende på en del seere. Var det ikke en som unskyldte seg overfor sin mor at hun deltok i det? Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jo, det var vel en som gjorde det. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det er som sagt IKKJE gale å drepe ein katt med skarp kniv for å få litt mat på ei øde øy. Men det ER gale å pisse på, slå, henge opp og sette fyr på ein katt. Som nokon i kommuna gjorde. Det er noko folk burde ta sterk avstand frå. Men å skaffe mat, er naturleg. Å fiske er naturleg. Å drepe (søte små nusselige) kaniner er naturleg. Å drepe katt er naturleg, men uvant. Dei som sei at vi lever i sivilasjonen no, må tenke på at det er nettop det dei IKKJE gjer på Robinson. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ikke prøv deg å være smart på dette punkt. (utenom siste innerste bolk ikke er deg) når ble bolk et norsk ord? eller isammen? Store problemer med ordforådet ditt? Noengang tenkt på at du er ikke vet så mye? bolk bolk m1 (norr b&oogon;lkr) 1 stykke, avdeling; i eldre nord. rettsspråk: avsnitt av loven kongeb-en, kristendomsb-en 2 målenhet for snøre av hamp 1 b- = 48 favner . Alltså. Siden du skryter på deg uhemmet med kunnskap, det bør da være en fordel at kunnskapen kommer før skrytet. Bare som et hyggelig og velmenende råd til deg. Takler ikke å se dumskap i full utbredelse. *************Tråd_start****************** Det værste med alle "anti-katte-spisere" i denne tråden er at de (ingen etter det jeg har sett) ikke har tatt et oppgjør om det er galt å slakte generelt eller om det er korrekt å slakte for føde. Kan det bli mer hyklersk? Hvis det skulle være en eller flere som mener at slakt på generelt grunnlag er galt så har jeg ingen problemer med disse sine meninger. Men når folk synes det å slakte en katt er fundementalt forskjellig fra å slakte et hvilket som helst annet dyr kommer brekningene frem. Ingen kan rasjonelt og logisk forklare hva som er forskjellen med å slakte et dyr som her i Norge skaper "kjærlighetsfølelser" eller slakte et dyr som skaper "kom-deg-for-svarte-på-tallerken-min-følelse" Så da utfordrer jeg folk til å forklare forskjellen mellom disse bildene rasjonelt og logisk: 1. Katteslakt eller 2. Hval-slakt eller 3. norsk slaktetradisjon eller 4. slakt etter jakt *************Tråd_slutt****************** Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Å slakte er vel generelt sett greit mener jeg. Vi er jo som tidligere nevnt Rovdyr, og da faller det seg naturlig å slå ihjel for å spise. Men nå er det også slik at vi skiller oss en del fra andre rovdyr ved at vi har større evne til å tenke og lage etiske retningslinjer. Herunder kommer da hva vi ser på som mat, og hva som ikke er det. Hva som betegnes som mat kan variere fra ulike kulturer og etniske grupper. Vi i norge ser på mat typisk som; ku, sau, gris, hjort, rein, hval, fisk og diverse fra planteriket. Katt kommer ikke inn under denne kategorien (bla. pga. at vi visstnok også syns det smaker vondt). Katt er et husdyr som vi har for annen nytte og hygge. Kattehold med tamkatt ble vel innført tidlig i middelalderen for å bekjempe skadedyr i gnagerfamilien. Det at katten er tilpassingsdyktig gjorde at den fort ble til en kjeledegge for mange, og denne tradisjonen er det vi har idag og som gjør at noen av oss reagerer på det som blir vist på tv. Asiatene f.eks. har en annen smakssans enn oss, de har også andre forhold de har måttet rette seg etter. For dem har katt vært sett på som mat. De syns det smaker greit og har fått lære fra de var små å se på disse pelskledde vennene som et helt ok måltid. Det hele går på hva man ser på som mat og ikke. Som Atpn har vært inne på før i denne tråden, så finner andre kulturer ting som vi ser på som helt naturlig støtende. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 En ting dette forumet mangler; en ignoreringsfunksjon som sorterer vekk innleggene til personer man ikke gidder å lese innleggene til. Er det mulig å få til noe slik i fremtiden, eller må man holde seg til Gamer.no forumet for å ignorere slike folk? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 En ting dette forumet mangler; en ignoreringsfunksjon som sorterer vekk innleggene til personer man ikke gidder å lese innleggene til. Er det mulig å få til noe slik i fremtiden, eller må man holde seg til Gamer.no forumet for å ignorere slike folk? Fra: Mr. Crunch Til: Luftbor Skrevet: 20 Okt 2003 18:44 Tema: Du gjør meg kvalm OVerskriften sier alt. Det jeg har aller mest lyst til er å finne ut hvor du bor, dra hjem til deg og banke det lille du har av vett ut av skallen på deg! Kan du bli mer patetisk? [edit] Dog skal det sies at du må ha særs vansker med å gjøre det du selv tenker. Fra å ville ignorere "Luftbor" til å sende "Luftbor" PM er det faktisk et langt skritt, som enhver Grunfeldt`er ville kjapt karaktrisert som "kjærlighetssyken". Du er rett og slett så oppslukt i meg at du ikke klarer å la være å sende meg PM. Du tror du eier meg og vil for enhver pris aldri la noen andre komme nær meg. For jeg er din. Beklager, jeg er hetro! [/edit] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå