Gå til innhold

Katte-drap på Robinson

kaaasen

Anbefalte innlegg

Det TV3 har gjort er sikkelig jævelig. Jeg skjønner at folk som sulter spiser hva som helst, men at et tv selskap viser drap av katter på tv er helt sinnsykt. Man velger vanligvis ikke å sulte, så jeg synes Robinson er helt bak mål. Jeg synes at reality programmer på tv er helt teit og idiotisk. At det i hele tatt folk ser på sånne usmakelige programmer.

At TV3 viser drap av husdyr for underholdingen sin skyld er helt sykt. Jeg tror TV3 består folk som ikke tenker i det hele tatt. Hvorfor gjorde de dette?

Det er ikke rart at han som drepte katten blir drapstruet. TV3 avler vold og galskap. Tenk på hvor mange gale folk som får lyst til å drepe katter eller han som drepte katten da. Jeg støtter alle som er mot drap av katter på tv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette er rett og slett for sykt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

McThomson er du like dum som de andre

hvorfor er det verre og drepe katter en andre dyr

ta feks hummerne jeg skrev om

og søstra mi så på det programet om den leirskolen (husker ikkehva den heter) der ble en kanin avlivet. dette ble vist om jeg ikke husker helt feil. Kan hende at de ikke viste av kaninen ble drept men de filmet ivertfall han som drepte mens han skjøt en stakars forsvarsløs kanin i hoted.

Dette var også unerholdning men ingen reagerte da

Lenke til kommentar

Ser at følelser får folk til å gå i harnisk, stakkal puuus :lol:

Det er/ var mat, ferdig med det. Dette får meg til å tenke på amerikanerene som ødelegger inuittenes tusenårige levemåte med å boikotte de pga drap av små søte selunger.

Har katten større rett til livets opphold enn f.eks en gris?

Tenk hvis de hadde avlivet/ myrdet en smart gris, den har større kapasitet til å føle frykt....

Lenke til kommentar

Ja det er ikke så lett å erkjenne det, men

vi er altså rovdyr vi som løver og ulver. Men det er jo ikke

nøvendig.

Gris spiser jeg helst ikke, men det er vanskelig å unngå det. Da

må du huske studere alle pålegg og sånt, for det

er jo gris i nesten alle ting.

Lenke til kommentar

Å gjøre underholdning av det er kanskje litt forkastelig, men uansett: Skaff dere litt perspektiv på verden! Det skjer så innmari mye djevelskap rundt om i verden hele tiden, og så er dette det dere vil bruke tiden deres på?

Disse dyrene har fått disse rollene i vårt siviliserte samfunn:

Katt = kjæledyr

Gris = Mat

Hadde det vært en gris som ble slaktet hadde dere ikke reagert i det hele tatt, selv om grisen er mer intelligent enn katta.

Og til han som sa at alt liv er like mye verdt: Nei!!!

Lenke til kommentar
Perspektiv:

40 000 barn dør hver dag som følge av sult og sykdommer relatert til mangel på rent drikkevann!

Hvorfor bruker dere ikke energi på å gjøre noe med dette?

Personlig; fordi jeg ikke bryr meg noe særlig om det. Det engasjerer meg ikke. Kort og godt.

Lenke til kommentar

Denne verden funker slik at den sterkeste overlever. Det som gjør at vi mennesker overlever er at vi har lover og regler som passer på oss. I dyrene sin verden så må dem klare seg selv. Ingen har mer rett til å leve enn andre.

Rundt om i verden så er katte en delikatesse. Kjøtt = MAT. Noen har faktisk hester/sauer/kuer osv som kjæledyr.

Hvis TV3 har plassert ut denne katta for egen maskin, så ville nok den heller blitt pint til døde av andre dyr eller dødd pga sult da "huskatter" ikke er verdens heftigste rovdyr akkurat. (Er nok mye forskjell fra katte til katte i dette tilfellet)

Den katta overlevde bare ikke naturens gang. Den var for "svak" og klarte ikke å unnslippe TV3 eller folka på øya.. ja, da er løpet kjørt.

En del av konspetet til TV3 er at folk skal overleve på øya for egen maskin. Hadde blitt rimelig tynt innhold hvis TV3 pøste på med mat når dem gikk tomme.. Da er det plutselig snakk om Big Brother som har flyttet til en øy.

hvor mange katter har vel ikke du kjørt over og drept? det tenker du kanskje ikke så mye over?

Lenke til kommentar
er det no verre å spise en katt enn å spise et annet dyr?å krangle om dette er en stor sløsing av krefter som kommer til å indirekte drepe mange dyr, vi trenger proteiner, karbohydrater ogmasse annet for å leve og bevege oss...

så hvorfor sløse de proteinene og karbohydratene til å krangle over om det er galt av noen stakkars nordmenn som lever på en ødeøy og ikke har noe å spise?

alt hetset rundt dette har sikkert kostet mer proteiner og karbohydrater enn det det er i 10 katter...

Har du dyr? :grumpy:

Ja, jeg har nå: en belgisk fårehund, et marsvin.

har hatt 3katter, og 9mus(fikk unger :p), 10hamstere(fikk også unger), fisker og diverse andre...

tok kanskje litt lang tid før jeg svarte men, bedre sent enn aldri :wink:

Lenke til kommentar

å spise en katt er vel ikke så ille?

i sør-øst asia er det vanlig, og hvor er så våre venner i robinson? om jeg ikke tar helt feil er de ikke så langt unna disse ris-dyrkende områdene!

å det at tv3 filmer det hele er vel helt naturlig, de filmer folk på en øde øy, på en øde øy spiser man det man kommer over, finner man en katt spiser man den!

for et par år siden spiste de en varan, protesterte noen på at de slaktet og åt den? NEI, så hva er forskjellen på en katt og en varan??

Spis og vær glad! :woot:

Lenke til kommentar

Løver dreper antiloper.antiloper er fine dyr!

skal vi ikke anmelde løvene også eller disse natur programmene om løver der vi ser en løve groteskt hopper å grapser i seg en halv antilope å lar den ligge der

han drepte en katt æææææ

anmeld tv3 med en gang

men natur programmer, jakt programmer der de er stolte over å ha drept et eller annet dyr, det er god underholdning bare koselig det.. for en katt er jo selfølgeli myye viktiger enn en elg.

menesker ttrenger mat for å leve.. ville ikke du spist en katt vis d var det nærmeste når du var skikkelig sulten!

Lenke til kommentar
Og du Snowdog.

Jeg har et inntrykk av at du er veldig glad i hunder

(avatar, nick, innlegg osv.)

Hvordan hadde du reagert vis det var en hund det var snakk om

(samme rase som du har) ?

Å si "Synd" er litt kaldt synes jeg. Jeg tror ikke du hadde sagt

det samme om en hund :yes:

Vel eg hadde blitt forbanna men det kommer jo ann på kor sulten eg er og om eg har noe som helst kjærlighet for et fremmed dyr. :shrug:

Mennesker har spist mennesker pga sult så...

Lenke til kommentar

Mange er tydeligvis mer opprørt over at det vises på TV en at katta ble drept. Katta dreit vel i om det blir vist på tv eller ikke! Men fordi mange har et forhold til katter så rører det våre følelser, tenk å drepe et kjæledyr. Ingen bryr seg om alle de andre dyrene som daglig går til slakteriene, å reagere mot TV-3 viser ikke annet en renspikka egoisme.

Lenke til kommentar
Mange er tydeligvis mer opprørt over at det vises på TV en at katta ble drept. Katta dreit vel i om det blir vist på tv eller ikke! Men fordi mange har et forhold til katter så rører det våre følelser, tenk å drepe et kjæledyr. Ingen bryr seg om alle de andre dyrene som daglig går til slakteriene, å reagere mot TV-3 viser ikke annet en renspikka egoisme.

:yes: endelig en som har forstått

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...