Gå til innhold

Katte-drap på Robinson

kaaasen

Anbefalte innlegg

jeg har bare 2 undulater for faren min er allergisk mot "hårete" dyr

og det jeg skrev om de stakkars forsvarsløse hummerene er ikke så langt unna det dere skrev om katen

hummerer og også levende vesner og skal respekteres akkurat som fisker hunder katter kuer okser grevlinger ekorn duer osv

i noen land spiser de hunder og katter og vi syntes det er forferdelig men har dere tengt at de kansje ikke liker av vi spiser andre type mat her oppe i det kalde nord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt er det jeg reagerer på at det kan virke som det hele ble gjort for underholdningens del.

At noen syn det er ok å spise et kattekrek er greit for meg, og jeg tviler på om jeg hadde reagert på samme måte dersom de hadde vært "tvunget" til å spise den. Det er vel når alt kommer til alt ikke noe særlig forskjell (i prinsippet) på å spise en katt eller en ku.

Men hvor kom mjauen fra? Den må jo ha vært tam siden de ganske enkelt fikk tak i den? Dersom pus ikke har lyst til å bli fanget, så blir den som regel ikke det heller...

Lenke til kommentar

Jeg synes TV3 burde revurdere konseptet sitt hvis deltagerene er så sultne at det går utover uskyldige kjæledyr.

Et så seriøst TV selskap burde ha noe "nødmat" hvis folk sulter så mye.

Dette er jo en øde øy så vidt jeg forstår.

Katter skyr vann som f***.

Det er da veldig usansynlig at det dukker opp en huskatt på øya sån helt uten videre. Det er da logisk å tro at TV3 har plassert den der med vilje. Siden TV3 vet at disse menneskene er sultne og skriker "mat !!" når de ser en høns e.l. Og i tillegg har en fyr med bakgrunn/røtter fra Mali med på lasset.

Da lukter det eksperiment spør du meg :roll:

TV3 kan ikke skrive fra seg skylda å si:

"Katten var desverre på feil sted på feil tidspunkt"

Katten ble jo satt der mot sin vilje !

PS !

Det er en grunn til at det heter kjæledyr.

Greit nok at kjæledyr ses på som mat i andre deler av verden.

Men dette er et norsk program på norske fjernsyn. Og ikke kom å si at det er normalt i norsk kultur å slakte en katt og deretter grille den.

Og du Snowdog.

Jeg har et inntrykk av at du er veldig glad i hunder

(avatar, nick, innlegg osv.)

Hvordan hadde du reagert vis det var en hund det var snakk om

(samme rase som du har) ?

Å si "Synd" er litt kaldt synes jeg. Jeg tror ikke du hadde sagt

det samme om en hund :yes:

Vi bor i Vesten folkens ! Ikke i Asia !

Og ja, jeg har katt selv :wink:

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

de onde folkene i tv 3 fanget en tam norsk katt og slap den løs rett i nærheten av leiren for at den skulle bli spist for unerholdningens skyld

de ble svært sp skuffer når de fabt ut at de brukte en rimelig humanitær måte og drepe katten på

de hadde håpet på noe slikt som det som var i en dokumentar på tv 2 for mange måneder siden der katter ble kvalt langsomt mens de enå levde for og ikke ødelegge pelsen

ps: jeg er imot dyreplageri men når noen tar livet av et dyr på en måte som gjør at de ikke får mye smerte og dør øyeblikkelig så er det ikke dyreplageri'

Mange mennesker her som tydeligvis ikke har opplevd å ha et ekte kjæledyr her, eller som bare er ødelagte inni seg gitt...merkelig at dårlig oppvekst kan gjøre slik med folk  :shrug:

tror nok at foreldrene mine gjerne vill si et par ord om den saken

Lenke til kommentar
Jeg er endelig stolt over reality seriene ..  

endelig begyner de å drepe de skadedyrene som har plaget mennesker i århundrer

de er virkelige idoler for meg!

*ut å spise katt*

fordommer? eller mente du dette ironisk?

jeg kan ikke akkurat si at tamme katter er skadedyr

men jeg er enig med Mr.Crunch. det er rett og slett kaldt å drepe enn katt.

men de robinson folka er virkelig desperate!

Lenke til kommentar
Eh... "Latterlig av meg"? Flott å høre dette, av en som tydeligvis er en tøffing... (det vil si en som er stor i kjeften over internett, men som vanligvis er mobbeoffer o.l. i det virkelige liv - sier ikke at du er det, men at det er en mulighet).

Jeg er mobbeoffer og tøff i kjeften? Jeg tør ihvertfall si hva jeg mener jeg da, isteden for å size ned meningene mine!

Når ble ku kjæledyr? Jeg vil påstå at det er stor fortskjell på å slakte et kjæledyr, og et dyr som "er til" for å være mat / landbruksdyr.

Jeg ser slett ikke forskjellen. I mange land er blant annet hund ansett som en delikatesse; og under andre verdenskrig holdt man både kaniner og villagriser nesten som kjæledyr før man slaktet dem. Mange barn som vokser opp på gård kan også ende opp som meget knyttet til slaktedyrene sine. Jeg syns du fremviser en meget hyklersk og selvrettferdig holdning i denne saken.

Misliker den frekke tonen, men det er jo veldig lite man får gjort her  :grumpy:

Er ikke jeg som grunnløst støtter anmeldelse av folk; og ikke drapstruer jeg noen heller:

Hadde eg vært på robinson-øya og sett han hadde drept den katten, hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han.

...

Vet ikke helt ka eg skal si. Bryr meg ikke noe særlig om katter og man slakter jo kuer og griser men så er jo katter kjæledyr og hadde de gjort det med en hund så hadde jo eg klikket. Å anmelde tv3 er latterlig siden det der ikke er i norge men i ett annet land der norske regler ikke har noe å si.

Katten var på feil sted til feil tid. Synd.

Du er dobbeltmoralistisk med andre ord?

Look who's talking. Du er jo også kun imot slakting av dyr når det passer deg, altså når det er et "kjæledyr" og ikke et "slaktedyr" det går utover.

Lenke til kommentar

Hadde eg vært på robinson-øya og sett han hadde drept den katten, hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han. :evil:

hvis du har et ønke om og drepe denne mannen så fåreslår jeg at du oppsøker en psykolog snarest

Lenke til kommentar

At tufsen slaktet en katt er galt nok, men å gå så langt som å true med å ta livet av ham for det... Herre! :roll:

Det får da være grenser for å reagere da. En ting er å ta avstand fra en handling, men når man sender en drapstrussel så blir man jo X ganger verre selv.

Edit: Tolket ikke accce som at han skulle kverke gubben. Bare klaske han rundt litt...

Lenke til kommentar

Slakting av mennesker ser ikke ut til å ha samme virkning....

Det er bare når det skjer som ikke vises. Det er samme som når

det skjer i nær krets, du får fokuset på det. Det er her

media kommer så sterkt inn vet du. Det er først når det

brettes virkningsfullt ut for øynene på folk at reaksjonene kommer

Lenke til kommentar

bruk huet folken, dette er ment og være underholding og nå er det på et lavmål.

Drepe katter på tv for og selge reklame, saker og ting går gal vei.

Dette gir dårlige vibber for mennesker med allerede svekkede sjelsevner.

Vær gjerne beintøffe og teite men bruk huet før dere poster noe sånt som at og drepe katter (eller andre kjæledyr på tv) er tøft.

Husk at de fleste massemordere i historien begynte med og plage dyr.

Lenke til kommentar

Drepe katter på tv for og selge reklame, saker og ting går gal vei.

Dette gir dårlige vibber for mennesker med allerede svekkede sjelsevner.

Vær gjerne beintøffe og teite men bruk huet før dere poster noe sånt som at og drepe katter (eller andre kjæledyr på tv) er tøft.

Enig

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er poenget med Robinson å vise hva som skjer med folk på en øde øy. Sult er en av delene. Det er svært interresant å se hva som skjer med folk når de blir utsatt for ekstrem varme, sult, mangel på privatliv og så videre.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er poenget med Robinson å vise hva som skjer med folk på en øde øy. Sult er en av delene. Det er svært interresant å se hva som skjer med folk når de blir utsatt for ekstrem varme, sult, mangel på privatliv og så videre.

Saken er at dét er ikke noe reelt poeng. De vil aldri være i reell fare,

og kan trekke seg ut når de vil. Ikkeno annet enn; katten vs egen tv-popularitet(?) med andre ord :shrug:

Lenke til kommentar

Edit: Tolket ikke accce som at han skulle kverke gubben. Bare klaske han rundt litt...

Men og klaske litt runt er også verre en og drepe katter

Er det dyreplageri og drepe fort og effektivt?

Lenke til kommentar
Er vel ikke noe galt med måten katten ble drept på, men hvorfor den ble drept  :shrug:

katt er en delikatesse .. (hvorfor vet jeg ikke... jævla loppe infiserte beist)

de kan jo ikke noe annet enn å vaske seg selv og hoppe rundt i trær

jævla møkk dyr ...

har du noengang sett et "blinde-katt"?

nei .. det er fordi de er UBRUKELIGE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...