Gå til innhold

Katte-drap på Robinson

kaaasen

Anbefalte innlegg

er det no verre å spise en katt enn å spise et annet dyr?å krangle om dette er en stor sløsing av krefter som kommer til å indirekte drepe mange dyr, vi trenger proteiner, karbohydrater ogmasse annet for å leve og bevege oss...

så hvorfor sløse de proteinene og karbohydratene til å krangle over om det er galt av noen stakkars nordmenn som lever på en ødeøy og ikke har noe å spise?

alt hetset rundt dette har sikkert kostet mer proteiner og karbohydrater enn det det er i 10 katter...

Har du dyr? :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han. :evil:
Ja det er bedre å drepe mennersker ved å knuse hodet deres enn en katt. Tenk deg om. :grumpy:

Btw En ting er å drepe en villkatt fra jungelen men hus katt som kom bort til leiren deres for å få kos/mat var jo litt trist men samtidig komisk. :cry::lol:

Lenke til kommentar
mm, kanin er veldig godt :-)

Har aldri hatt lyst til å smake på det jeg...bare se hvor søte og uskyldige kaninene er når de hopper rundt :(

Okay, her har vi ett problem. Slenger inn en Quote fra Denis Leary. For de som ikke vet hvem Denis Leary er så er ha musiker, skuespiller og stand up komiker. Han har ett stand up komiker show som heter "No Cure For Cancer", som faktisk anbefales på det varmeste.

Okay, here is the problem folks! We only want to save the cute animals.

Human - "What are you?"

Animal - "I'm an Oter"

Human - "What do you do?"

Animal - "I swim on my back and do cute little human things with my hands"

Human - "Okay, you are free to go"-

-Pause-

Human - "What are you?"

Animal - "I'm a Cow"

Human - "Get in the truck!"

Animal - "But I am an animal, I have rights!

Human - "You're a baseball glove, now get in the f***ing truck!!!"

(sitat er tatt fra hukommelsen min, men den biten av showet hans er ganske så likt dette)

Noen som ser poenget her? De søte små uskyldige dyrene, det er de som skal reddes. De stygge eller "slemme" dyrene skal utryddes. Se på hvithai f.eks, den er utryddings truet grunnet at den "angreper" mennesker. Men hvorfor angriper den oss? Og hvor mange blir angrepet i løpet av ett år, kontra hvor mange haier kverker vi mennesker. Vi er faktisk ett større trussel bilde mot dem enn det er mot oss!!!

Jeg selv ville nok ikke spist en katt før man selv er mektig sulten. Men ser man på avliving av ett slikt lite dyr som en katt med en Machete så¨betyr det å kappe hodet av dyret med ett hogg. Hva med henging som dødstraff for mennesker? Hva med Giljotin eller halshogging.

Faktum er at om nakken brekker/blirkappet av eller slik. Det som skjer i kroppen er at nervene går i fullstendig spader/spinnvill tilstand. Kroppen/hodet vil faktisk ikke kjenne noe som helst. Merker bare et røkk kanskje, men ellers så går nok nervene i sjokk. Hodet får ikke oksygen og blod, og det tar rask tid før objektet som er halshogd dør av blod og oksygen tap.

Men TV3 skal heller ikke vise selve avlivningen, den er ikke på film sier de. Samt så er dette ikke verre enn den høna de tok kverken på. Problemet med oss mennesker er som Denis ble siter over. Vi ønsker bare å redde de søte dyrene. Høne = mat, katt = søtt kosedyr, øgle = dyr som bør fjernes, gullfisk = søt.

Men det som jeg mener er ett problem er at tv kanalene skal hele tiden pushe grensene for hva som de tillates å vise. Hva folk tåler og se, hva som rett og slett kommer til å selge produktet de leverer. Dette kommer nok til å skru seer tallene opp til himmels og kanskje lengre. Hvor går grensen for hva som de skal vise for å dra mest mulig folk. Var jo stor diskusjon når Big Brother kom, noe som jeg nesten ikke har sett noe av i det hele tatt faktisk. Jeg har sett på Robinson intill videre grunnet at jeg kjenner en av de som var med. Den personen er allerede blitt stemt ut. Samt så vet jeg også hvem en av de andre er og har pratet med denne personen ved ett par anledninger. Derfor har jeg sett på dette, men muligens jeg kommer til å se på søndag, men mest sannsynligvis så gidder jeg ikke grunnet jeg ikke har noe behov å se på lengre. Begge bekjente av meg er ute.

Så lenge avlivningen skjer på best mulig human måte så er ikke katt verre enn en ku eller høne. Det er selve avlivningen som er problemet, og lov verket om human avlivning som Dyrebeskyttelsen henviser til er nok mest for å forhindre useriøs avlivning som faktisk er en dårlig prosedyre for dyrene.

PS, jeg kjenner også ei som er med i dyrebeskyttelsen og enormt katte eier, men henne har jeg ikke pratet med om dette enda. Jeg vet hvor hun står for å si det slikt. hehe

I allefall mine to millioner kroner om emnet.

[Edit]

PS! Jeg og min samboer har selv to katter som vi er fryktelig glad i. Og om (forby om mulig) måtte avlives så ville jeg nok latt dyrlegen ordne dette. Disse har man ett forhold til også da. De er begge ca 8 måneder gamle. Artige, bøllete, snille, kosete etc nøster er dem. Så ikke misforstå meg om at jeg ikke liker dyr, det gjør jeg. :)

[/Edit]

Ha en god helg folkens.

Lenke til kommentar

Alle liv er like mye verdt!

Og gjøre det til underholdning av å drepe, flå, og partere en katt blir for avskyelig. Det finnes da annen mat på den øya enn katter.

Selvom jeg mener alle liv er like mye verdt, er jeg ikke vegetarianer, tvert i mot, jeg liker kjøtt veldig godt. Men jeg må innrømme at jeg ikke liker tanken på at det jeg har spist har vært et levende vesen.

Lenke til kommentar

synst det er alvorleg når dyrebeskyttelsen reagerer slik.

Det var no tross alt en skarp kniv, ikkje ein flat stein som blei brukt.

Kaniner har folk som kjeledyr, så etter ei stund så blir dei spist.

Thats life.

Ser ikkje problemet i at dei avliver ein katt for å få noko å spise.

Har ikkje lest på vg kva som skjedde.

Men viss dei sei at dei ikkje skal vise avlivninga, korleis er det då å lage underholdning om det?

Det som skaper blest no om robinsonekspidisjonen, er då folk anmelder osv, slik at interessa blir stor om programmet.

Gratisreklame kalles det.

Lenke til kommentar

Leste det i dag ja.

Det er ikke lett å ha noen bastant mening her. Både at "alt liv er

like mye verdt", og "katt er ikke mer verdt enn en sau" blir sant

etter hvordan man ser det.

Jeg måtte nok vært på randen av å sulte ihel for å spise

katt . Hadde nok mye før gått med på å spise hund tror jeg.

En annen ting er at katter er intelligente sånn som hunder, men

det er jo hvaler også.

Strengest talest burde vel menneskene lære seg å bli

vegeterianere. Det er vel det riktigste av alt :D

Men nå vet jeg ikke om katten var vill, eller tilhørte noen. Og

jeg er litt enig i at visse ting som dette ikke bør brukes i underholdning.

Lenke til kommentar

Tenk på at kuer er hellige for Hinduer, ver gang dere spilser ku kjøtt krenker dere millioner på millioner av hinduer

folk bryr seg mye mer om små dyr med store øyne (seler)

en små, fattige, sultene barn med storre øyne

Lenke til kommentar
Støtter Mr.Crunch fullt ut!

Burde ha vært ein lov mot å vise sånnt på tv. :x  

Har 3 katter selv *lengte etter katte-kos*  

Hadde eg vært på robinson-øya og sett han hadde drept den katten, hadde eg funnet den første og beste greinasteinen og ¦¦¦¦¦ hodet på han. :evil:

Jeg tror nok jeg hadde nektet han å drepe det stakkars lille dyret ja, men å drepe han ville jeg ikke gjort.

Godt å høre at det er noen andre som reagerer her også, oppfordrer alle til å støtte opp om dette hvis de er enige med dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar

Eh... "Latterlig av meg"? Flott å høre dette, av en som tydeligvis er en tøffing...

(size=4)(det vil si en som er stor i kjeften over internett, men som vanligvis er mobbeoffer o.l. i det virkelige liv - sier ikke at du er det, men at det er en mulighet).(/size)

HVEM hadde en ufin tone sa du ?

Lenke til kommentar

Eh... "Latterlig av meg"? Flott å høre dette, av en som tydeligvis er en tøffing...

(size=4)(det vil si en som er stor i kjeften over internett, men som vanligvis er mobbeoffer o.l. i det virkelige liv - sier ikke at du er det, men at det er en mulighet).(/size)

HVEM hadde en ufin tone sa du ?

Altså, jeg tar ikke imot dritt uten å gi tilbake, men det er greit å gjøre det skjult. Du er litt av en smarting du, som klarte å finne ut av den lille skriften! *kremt*

Lenke til kommentar

Dyrenes rettigheter er vel ikke akkurat det første problemet på min dagsorden.

Personlig ser jeg ingen vits i å engasjere seg i at ett kattekrek har avgått med døden. Fanger i U.S.A blir grillet i flere minutter med strøm, men ja la oss heller sende hat-mail til TV3 om det bestialske kattedrapet som ble gjort i underholdningens navn, og så med Machete av alle ting :roll:

Det er generelt godtatt i samfunnet at tamme dyr kan utsettes for en viss grad av lidelse og ubehag, og det er heller ikke til å ungå at dyr i fangenskap påføres angst, stress og endog lidelse.

Det skal farast vel med dyr og takast omsyn til instinkt og naturleg trong hjå dyret så det ikkje kjem i fåre for å lida i utrengsmål.

Lidelsen er gradert. Det store moralske sprang mellom hvordan dyr og mennesker kan behandles, kommer klart til uttrykk. Lovbestemmelsen kobler den unødige lidelsen til dyrs instinkt og naturlig behov, men setter ikke som et krav at dyr må behandles i samsvar med instinkt og naurlig behov.

Offisiell dyreetikk bygger på hensiktsmessighetsmoral eller nytteetikk. Målet helliggjør middelet. Å påføre dyr lidelse er moralsk riktig bare målet er godt nok og ikke kan oppnås på andre måter.

Økt mediapress fører til at politiet må bruke resurser på ett kattekrek istedenfor noe langt mer viktig. Dessuten er det mange dyr som lever skjermet fra publikums innsyn, f.eks. dyr i næring under transport til slakteri og på slakteri.

Men la oss nå heller ta den minste motstands vei og skrive en hat-mail til TV3 :woot:

Lenke til kommentar

Nå nettop så jeg noe forferdelig på TV

Norge rundt satte ut hummertegner og fanget 3 hummere

desse ble holdt opp til spott og spe og gjordt til latter av

de holdt den største av dem opp mot kameraet og når den hjelpeløst sprellet så lo de av den og sa at den vinket

Etterpå spiste de den!!!

Takk gud de ikke viste henrettelsen men dette provoserte meg enormt likevell.

Har tengt og anmelde NRK og skriver i denne stund en mail til dyrebeskyttelsen

Lenke til kommentar
Mange mennesker her som tydeligvis ikke har opplevd å ha et ekte kjæledyr her, eller som bare er ødelagte inni seg gitt...merkelig at dårlig oppvekst kan gjøre slik med folk  :shrug:

Har ingen ting med oppvekst å gjør luring. dette er Fakta. slik er livet . klyp deg i armen å våknopp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...