Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hva tror du... en tam katt på en øde øy? Det er jo kommet frem i etterkant at katten var satt ut av TV 3 FOR at den skulle bli drept. Tror det er dette mange ikke har fått med seg. Ny person som tror på Tv3 - "De er på en øde øy uten kontakt med sivilasjonen" Earth: "get back here" Nåja, de var i det minste langt unna sivilisasjonen. Hvorfor ellers blir teamet fraktet med fly og helikopter tilbake til hotellet mellom vaktene? (kjenner en som jobbet for Robinson ekspedisjonen før.) Og det forandrer uansett ikke det faktum at katten ble satt ut av TV 3. Når det gjelder måten den ble avlivet på, så vet vi ikke hvor inhumant det var. Men den ble drept på en lite egnet måte, som i følge norsk lov ikke er lovlig. Jeg hadde reagert like sterkt om det var en hund, gris, ku, kalv, kylling, høne eller ett annet dyr. Prøver ikke å stoppe Robinson-ekspedisjonen... synes bare de burde tenke litt over følgene før de presser deltagerne til slike handlinger, og da tenker jeg både på denne og tidligere hendelser. Som sagt... her snakker vi om dette ene spesielle tilfellet, og ikke dyrevern generelt. Det får vi ta i en annen tråd. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 daakar pusen Slik hører ikke hjemme noen plass.. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Som sagt... her snakker vi om dette ene spesielle tilfellet, og ikke dyrevern generelt. Det får vi ta i en annen tråd. Du kverner fremdeles på "dakkar nitten pusekrapylet"? Jaja, kjekt det. Selv kunne jeg utmerket godt tenkt meg å smakt kattekjøtt, og hadde ikke hatt noen problemer med å, raskt og bestemt, skjære over strupen på ei katte og henge den til "tørk" mens jeg snittet den opp og gravde ut innvollene. Så må den flåes (eller nei vent, flåinga kommer først), labbene og halen må hogges av, og så kan den legges til marinering / seinkoking. *tyggtygg* Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Katter er bare skinn og bein, seige også. Jeg lurer på hva som er katteekvivalenten til Norsk Rødt Fe, eller bedre; Hereford Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Som sagt... her snakker vi om dette ene spesielle tilfellet, og ikke dyrevern generelt. Det får vi ta i en annen tråd. Du kverner fremdeles på "dakkar nitten pusekrapylet"? Jaja, kjekt det. Selv kunne jeg utmerket godt tenkt meg å smakt kattekjøtt, og hadde ikke hatt noen problemer med å, raskt og bestemt, skjære over strupen på ei katte og henge den til "tørk" mens jeg snittet den opp og gravde ut innvollene. Så må den flåes (eller nei vent, flåinga kommer først), labbene og halen må hogges av, og så kan den legges til marinering / seinkoking. *tyggtygg* Grunnen til at vi snakker om katter her, er kun fordi det er det hele tråden startet med, ikke fordi jeg synes plaging av katter er spesielt ille, for det er ikke mer ille enn annen dyreplaging som foregår... trodde jeg hadde sagt i fra om det klart noen ganger nå. Det virker som du spiller arrogant drittsekk kun for å terge meg (du vil gjerne skjære over strupen på en katt... modent sagt... virkelig modent sagt). Jaja, jeg får ignorere deg i fremtiden. Synes nå uansett at mennesker som bryr seg så lite om andre levende vesener, burde revurdere sin innstilling til livet. Alt liv er like mye verdt, men det virker det som mange ikke forstår. Jeg synes synd på dere... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det virker som du spiller arrogant drittsekk kun for å terge meg (du vil gjerne skjære over strupen på en katt... modent sagt... virkelig modent sagt). Jaja, jeg får ignorere deg i fremtiden. Synes nå uansett at mennesker som bryr seg så lite om andre levende vesener, burde revurdere sin innstilling til livet. Alt liv er like mye verdt, men det virker det som mange ikke forstår. Jeg synes synd på dere... Koselig at du synes synd på meg. Eller vent, mente du å bruke det som en slags barnehagemessig hersketeknikk? Ikke så lett å si når man blir retorisk avansert. Anyway, du vet at kjøtt ikke kommer fra frysedisken? Nok en gang: *tygg tygg* Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det virker som du spiller arrogant drittsekk kun for å terge meg (du vil gjerne skjære over strupen på en katt... modent sagt... virkelig modent sagt). Jaja, jeg får ignorere deg i fremtiden. Synes nå uansett at mennesker som bryr seg så lite om andre levende vesener, burde revurdere sin innstilling til livet. Alt liv er like mye verdt, men det virker det som mange ikke forstår. Jeg synes synd på dere... Koselig at du synes synd på meg. Eller vent, mente du å bruke det som en slags barnehagemessig hersketeknikk? Ikke så lett å si når man blir retorisk avansert. Anyway, du vet at kjøtt ikke kommer fra frysedisken? Nok en gang: *tygg tygg* Hvem har sagt at jeg spiser kjøtt? Og dyr på slakterier får ivertfall bedøvelse. Prøv å skjær over strupen på deg selv uten bedøvelse, så tror jeg nok du skjønner hvor mye lidelse denne katten har måttet gjennomgå. Uansett snakker vi om en spesiell sak her, ikke dyrevern generelt (herregud, å trege enkelte personer er i hodet). Jeg gidder ikke diskutere mer med deg nå, for nå er du blitt for usaklig og barnslig i dine arrogante uttalelser. Du har tydeligvis ikke mer å slå tilbake med, men vil ikke innse det selv. Takk til deg... Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Dyr som skal slaktes får ikke bedøvelse før de avlives. Unntaket er muligens endel kyllingslakterier som gir kyllingene elektrosjokk. Jeg forstår ikke den prinsipielle forskjellen på slakte katt eller ku. At slaktingen foregår i underholdningsøyemed er muligens forkastelig, men er det ikke i så fall underholdning som er forkastelig ? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Jeg gidder ikke diskutere mer med deg nå, for nå er du blitt for usaklig og barnslig i dine arrogante uttalelser. Du har tydeligvis ikke mer å slå tilbake med, men vil ikke innse det selv. Takk til deg... Jo, selv takk. Benytter i tillegg anledningen til å gjenta: "Angrep er det beste forsvar." Ikke at det er så viktig for meg å få siste ordet, men her synes jeg du er underholdende selvsentrert som kun små barn kan gjøre seg, i din mangel på evne til selvrefleksjon. Og ønsker derfor gjerne å høre mer. EDIT: Som for eksempel, synes du det hadde vært greit med kattekjøtt i frysedisken? Kattedeig, katteboller, kattepudding... kattefarse, katteschnitzel, kattebøff ("Mah fah'verite!"), kattekaker... Ja, i det hele tatt. Så kunne man drevet oppdrett av katt, brukt skinnet til tøfler (skal være godt mot gikt, sies det), hatt kattelabber på nøkkelknippet (passer mye bedre enn harelabber), kattehaler... og så videre. Endret 17. november 2003 av DrDoogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå