Petrvs Romanvs Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Jeg kan ikke fordra horsisontal scrolling.Hva med å kutte den unødvendig lange signaturen, Nisje? Fornøyd? (bruker selv invision power board, glemte at med hardware skin er postene nesten halvparten så bred) Endret 26. oktober 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
NuB Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Fornøyd? (bruker selv invision power board, glemte at med hardware skin er postene nesten halvparten så bred) Jepp, jepp. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Katta mi er borte! kanskje Tv3 har rappan!? til sin neste Robinson eller noe ...ugh... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 dem eter jo katter og hunder mange steder i verden. så lenge det ikke er en bekymret eier som savner katten sin nå som robinson deltageren spiste den ser jeg ikke noe iveien for det. men uansett, jeg hater robinson ekspedisjonen, det er bare urtragisk, det har ingenting med robinson eller overlevelse å gjøre. folkene får lite mat så de mister vekt så skal de delta i noen dumme konkurranser en gang iblant. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Bryr meg ikke noe særlig om katter og man slakter jo kuer og griser men så er jo katter kjæledyr og hadde de gjort det med en hund så hadde jo eg klikket Åja, så hunder er mer verdt enn katter? Hva for en innstilling er det? Er du kanskje mer verdt enn meg også da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 dem eter jo katter og hunder mange steder i verden. så lenge det ikke er en bekymret eier som savner katten sin nå som robinson deltageren spiste den ser jeg ikke noe iveien for det.men uansett, jeg hater robinson ekspedisjonen, det er bare urtragisk, det har ingenting med robinson eller overlevelse å gjøre. folkene får lite mat så de mister vekt så skal de delta i noen dumme konkurranser en gang iblant. Det Robinson-produksjonsteamet her har gjort er å sette en katt ut på øya i nærheten av deltagerne, for å se hva de gjør. Hvor tror du ellers katten kom fra? Øye er øde, og katten var folkekjær. Den kom tillitsfullt bort til disse jævlene, og de drepte den på en lite humanistisk måte. Greit at de var sultne, men de burde tatt livet av den på en annen måte. Og Robinson produksjonsteamet er jo de som har mest skyld i dette, som satt katten ut, med viten og vilje, og håpet at deltagerne skulle gjøre noe fælt med den. Har sendt mail til TV 3 om dette, men fikk, som forventet, ikke svar. Useriøse drittkanal... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Han som drepte katten kan gå og dø! ****** og jeg hater ondskap mot dyr! I pity you. Jeg synes derimot synd på deg... du har pådratt deg en veldig dårlig egenskap der... nemlig å ikke ha omtanke for annet liv enn ditt eget. Selvopptatthet kalles det visst, ja. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hatter sprer lus og ellers bare labber rundt å mjauer hele natta ..hva ****** har katter gjort for å fortjene å leve? Uff... synd å se at mennesker som deg faktisk eksisterer. Selvopptatte, egoistiske mennesker er noe av det verste jeg vet. Det du skriver her, viser bare at du ikke har noe som helst kunnskap om katter, og null grunnlag for å uttale deg, så vennligst ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Katter sprer ikke lus om de brukes som husdyr. Ja, de labber rundt og mjauer, men det er ett av de koseligste vesnene som finnes. Små pelsdotter proppfulle av personlighet og sjarm, selvstendighet og tillitt. Ja, jeg vet det er blitt mange innlegg fra meg nå, men det er en ting størsteparten her ikke forstår. Slakting foregår riktignok hver dag, på mange dyr, både i Norge og i utlandet. De blir faktisk bedøvet før de blir slaktet (det er ivertfall regelen), og de lider derfor ikke. Denne katten fikk ikke bedøvelse, og selv om det kanskje gikk kjapt, så har nok katten hatt utrolige smerter den lille tiden det gikk fra kniven gikk inn i den til den døde. En annen ting er at TV 3 med viten og vilje satt ut denne katten, for at den skulle bli drept, for underholdning. Katten hadde tillitt til mennesker, og trodde du virkelig at en tillitsfull katt levde på en øde øy? Ja, det skjer mye dyreplageri rundt omkring, men grunnen til at akkurat denne saken vekker så mye harme, er at her brukes dyreplageri som underholdning. Jeg sendte en seriøs mail til TV 3 om dette, holdt en høflig tone, hvor jeg ba de forsvare det de hadde gjort, men fikk aldri noe svar. Det kaller jeg useriøst og barnslig, og at de ikke kan forsvare det de gjorde. De vet selv at det var galt, men de gjorde det allikevel. En anmeldelse av TV 3 er så absolutt på sin plass. (nå får jeg vel en advarsel eller ferie av en moderator, men grunnen til at jeg bruker så sterke ord som jeg gjør, er for å prøve å få enkelte til å forstå hvor selvopptatte de er så de kan bli bedre mennesker...). Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis det er fakta at katta er satt ut av tv 3 folka, så er jeg mot denne hendelsen. Men hvis den ikke er satt ut av dem, så er jeg ikke mot det. Jeg selv hadde spist den katta om jeg ikek hadde hat noe annet å spise. (hadde noen tilbudd meg å smake en katt nå og så hadde jeg muligens smakt på den). Jeg syntes jekt for morro er en uting, så om tv3 satte ut de katta, så skapte de en "jakt" på katta for underholdningens skyld. Man dreper ikke for morro, det er sykt. De som drepte og åt den katta har jeg ikkenoe mot, de drepte for å spise. Men tv3, om de satte ut den for å få underholdning, det er sykt. Man skal kun drepe for å spise, eller hvis du kan velge mellom det og å dø. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis det er fakta at katta er satt ut av tv 3 folka, så er jeg mot denne hendelsen. Men hvis den ikke er satt ut av dem, så er jeg ikke mot det. Hva tror du... en tam katt på en øde øy? Det er jo kommet frem i etterkant at katten var satt ut av TV 3 FOR at den skulle bli drept. Tror det er dette mange ikke har fått med seg. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis det er fakta at katta er satt ut av tv 3 folka, så er jeg mot denne hendelsen. Men hvis den ikke er satt ut av dem, så er jeg ikke mot det. Hva tror du... en tam katt på en øde øy? Det er jo kommet frem i etterkant at katten var satt ut av TV 3 FOR at den skulle bli drept. Tror det er dette mange ikke har fått med seg. Jeg hørte først om dette på forumet her, har ikke set så mye på nyhetenne. Så jeg visste ikke at det var fakta at den var tam, eller at det var kommet ut senere. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Tror det er dette mange ikke har fått med seg. For all del, vi kan jo fremdeles ha mye morro i denne tråden. Kan ikke du forklare hva som er forskjellen i "verdi i dine øyne" for en katt, og en ku? Ta i samme slengen med hva forskjellen i verdi er for tynne, vakre mennesker og feite, stygge mennesker. Go. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Tror det er dette mange ikke har fått med seg. For all del, vi kan jo fremdeles ha mye morro i denne tråden. Kan ikke du forklare hva som er forskjellen i "verdi i dine øyne" for en katt, og en ku? Ta i samme slengen med hva forskjellen i verdi er for tynne, vakre mennesker og feite, stygge mennesker. Go. En katt og en ku har samme verdi. DYREPLAGERI mot både ku og katt er i mine øyne like ille. Det du ikke har oppfattet her, er at denne katten ble drept, på en lite human måte, for underholdning. Kuer (og griser og andre slaktedyr) blir bedøvet før de blir slaktet, slik at de ikke opplever smerte. Dette gjøres ikke for underholdning heller. Kattedrapet kan vel mest sammenlignes med jakt... noe jeg tar sterkt avstand fra. Å bli skutt, eller få kjørt en kniv inn i seg, er en like enorm smerte for ett dyr som for ett menneske. Vi så jo ikke hvordan katten ble drept, så hvordan kan folk påstå at det gikk smertefritt for seg? Tviler på at de klarte det fort nok med en kniv. Og hvorfor skal jeg si mitt syn på forskjellen mellom tynne, vakre, feite og stygge mennesker? Det er bare latterlig å hevde at en vakker person har mer verdi enn en stygg. Les mine tidligere innlegg i denne tråden, så skjønner du kanskje hva jeg mener. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 En katt og en ku har samme verdi. DYREPLAGERI mot både ku og katt er i mine øyne like ille. Så fint. Du hisser deg da like mye opp over pelsdyrnæring, hønseoppdrett, slakt-samlebånd som det i årevis har blitt påvist at ikke bedøver dyra godt nok etc.? Det du ikke har oppfattet her, er at denne katten ble drept, på en lite human måte, for underholdning. Kuer (og griser og andre slaktedyr) blir bedøvet før de blir slaktet, slik at de ikke opplever smerte. Dette gjøres ikke for underholdning heller. Det du ikke har kapasitet til å reflektere over her, er at problemstillingen om et dyr blir drept for underholding eller mat er feilaktig all den tid dyret blir spist. Det du videre ikke makter å tenke deg frem til, er at hvis du hevder at man ikke skal kunne vise at et dyr blir slaktet, da gjør du deg til en hykler. En hykler av verste slag, som synes det er greit at alle slags lidelser blir påført dyr så lenge du ikke trenger å se det i øynene. Kattedrapet kan vel mest sammenlignes med jakt... noe jeg tar sterkt avstand fra. Å bli skutt, eller få kjørt en kniv inn i seg, er en like enorm smerte for ett dyr som for ett menneske. Vi så jo ikke hvordan katten ble drept, så hvordan kan folk påstå at det gikk smertefritt for seg? Tviler på at de klarte det fort nok med en kniv. Seriøst... foreldrene dine burde tatt litt ansvar for å i det minste lære deg å rense en fisk. Utsagnene dine her blir så "sterilt bymenneske uten bakkekontakt som tror melka kommer ifra melkekartongen" at det ikke er morsomt en gang. Eller jo, litt morsomt. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Off topic: Hva merer du om at griser blir sterilisert uten bedøvelse da? De blir bare kappa av ballenne med en skapell. Det må da gjøre sinsvakt vont. En kamerat av meg er grise bonde, og de kappa av ballenne på de uten bedøvelse, hveit ikke om de gjør det fortsatt da, men de gjorde det før i verfall. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du hisser deg da like mye opp over pelsdyrnæring, hønseoppdrett, slakt-samlebånd som det i årevis har blitt påvist at ikke bedøver dyra godt nok etc.? Nå er du blitt kverulant her... Skulle gjerne stoppet all dyreplageri jeg, men det er en umulig oppgave. Når en sak kommer fram i media på denne måten, så er det klart det blir mer blest om det. Mange, inkludert meg, ser da sitt snitt til å aksjonene mot denne formen for dyreplageri så kanskje andre tenker seg om to ganger før de gjør noe lignende. Det at andre dyr lider, gjør det dermed ikke uforsvarlig å aksjonene mot andre typer dyreplageri. Det du påstår her blir bare dumt og barnslig Skal jeg slutte å bli sint på de som plager katter, fordi det også finnes noen som plager hunder, evt. omvendt? Man kan ikke forsvare alt og alle hele tiden. Pelsoppdrett, hønseoppdrett, kyllingfarmer, tvangsforing, kastrering av smågris uten bedøvelse og så videre i det uendelige.... ja, jeg har skrevet mye om disse typene dyreplageri også, jeg vet faktisk mye om det ettersom jeg hadde siviltjeneste på Dyrebeskyttelsen for ett par-tre år siden. Men i akkurat denne tråden, er det kattedrapet på Robinson øya vi snakker om, der en katt ble inhumant avlivet ene og alene for underholdningens skyld. Andre diskusjonsforum har tatt for seg andre dyrevernssaker, og da har jeg skrevet om det tilfellet, uten å nevne f.eks. katter. Jeg kommer faktisk fra landsbygda... jeg bodde ikke på gård, men det var mange gårder rundt, og jeg var ofte hos en kamerat som bodde på en bondegård med ett lite utvalg forskjellige dyr. Så jeg synes du skriver mye usaklig, kanskje før du tenker. Denne tråden er nemlig om ETT tilfelle. Ikke om dyreplageri generelt!!! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Kjøtt er kjøtt.. Hadde noen reagert på at en høne hadde blitt satt ut på øya? Men for all del, om afseth gjennom dette greier å stoppe robinson-ekspedisjonen fra å bli vist på tv så er jeg med. Man er da pragmatisk... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Nå er du blitt kverulant her... Jeg vil gjerne benytte anledningen til å høflig be deg revurdere din bruk av negative betegnelser på andre i denne tråden. Din sak kommer ikke like klart fram når du vinkler den som at "folk som ikke er enige med meg er [barnslige|etc.]". Skulle gjerne stoppet all dyreplageri jeg, men det er en umulig oppgave. Da har du i det minste en konsekvent innstilling til det du snakker om, som var det jeg ønsket å rette søkelyset på, sånn helt kort. Så jeg synes du skriver mye usaklig, kanskje før du tenker. Angrep er det beste forsvar. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det du ikke har oppfattet her, er at denne katten ble drept, på en lite human måte, for underholdning. Hvordan vet du att det var på en lite human måte? tv3 viste vel ikke selve avlivingen? Og tar jeg ikke helt feil så var faren til han som tok livet av katten misjonær. og familien hadde bodd en del nede i Afrika osv. og han hadde vistnokk kjennskap til hvordan det sku gjøres, han hadde spisk katt før, og han såg på dette som mat! Nå sier jeg ikke att det var rett av tv3 å sette ut katten, men jeg vil bare fram til att du ikke vet hvor humant det var! Han hadde vist peiling på det han som gjorde det. Selflgeli kan jeg ta feil nå, dette er bare noe jeg kom på nå, lenge siden jeg leste det, men men Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hva tror du... en tam katt på en øde øy? Det er jo kommet frem i etterkant at katten var satt ut av TV 3 FOR at den skulle bli drept. Tror det er dette mange ikke har fått med seg. Ny person som tror på Tv3 - "De er på en øde øy uten kontakt med sivilasjonen" Earth: "get back here" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå