Gå til innhold

Katte-drap på Robinson


kaaasen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig av deg. Er nok enig i at det virker litt teit å ete den første katta som kommer gående forbi, men er man sulten trenger man mat. Katter = kjøtt = proteiner, som musklene trenger for å bygge seg opp. Å slakte en katt for så å ete den er ikke noe forskjellig fra å slakte en ku, eller en gris for så å ete den. Hvor tror du egentlig kjøtt kommer fra? Du sitter vel ikke lallet inn i en fantasiverden der kjøttet POP! ut av ingenting, og ingen dyr trenger å lide?

 

(Og ja, jeg har katt. Som kjæledyr.)

Lenke til kommentar
Latterlig av deg. Er nok enig i at det virker litt teit å ete den første katta som kommer gående forbi, men er man sulten trenger man mat. Katter = kjøtt = proteiner, som musklene trenger for å bygge seg opp. Å slakte en katt for så å ete den er ikke noe forskjellig fra å slakte en ku, eller en gris for så å ete den. Hvor tror du egentlig kjøtt kommer fra? Du sitter vel ikke lallet inn i en fantasiverden der kjøttet POP! ut av ingenting, og ingen dyr trenger å lide?

 

(Og ja, jeg har katt. Som kjæledyr.)

 

Eh... "Latterlig av meg"? Flott å høre dette, av en som tydeligvis er en tøffing... (det vil si en som er stor i kjeften over internett, men som vanligvis er mobbeoffer o.l. i det virkelige liv - sier ikke at du er det, men at det er en mulighet).

 

Når ble ku kjæledyr? Jeg vil påstå at det er stor fortskjell på å slakte et kjæledyr, og et dyr som "er til" for å være mat / landbruksdyr.

 

Misliker den frekke tonen, men det er jo veldig lite man får gjort her :grumpy:

Lenke til kommentar

Helt enig med farke her. Tonen hans kunne vært litt annerledes, men jeg ser ikke de etiske problemene med å spise en katt. Hvis det står om livet, så må man ta i bruk alle mulige måter for å overleve. Selvfølgelig var det ikke så alvorlig her, men jeg forstår godt at de gjorde det. Noen som husker filmen Alive? Den er jo basert på en sann historie fra en flyulykke i Andesfjellene i 1973 hvis jeg ikke husker helt feil. Det er et ekstremt tilfelle for hvor langt folk er villige til å gå for å overleve. Må man, så må man!

Lenke til kommentar
Helt enig med farke her. Tonen hans kunne vært litt annerledes, men jeg ser ikke de etiske problemene med å spise en katt. Hvis det står om livet, så må man ta i bruk alle mulige måter for å overleve. Selvfølgelig var det ikke så alvorlig her, men jeg forstår godt at de gjorde det. Noen som husker filmen Alive? Den er jo basert på en sann historie fra en flyulykke i Andesfjellene i 1973 hvis jeg ikke husker helt feil. Det er et ekstremt tilfelle for hvor langt folk er villige til å gå for å overleve. Må man, så må man!

 

Men som du sa selv, det var ikke tilfelle her!

Lenke til kommentar

jeg må si at jeg synes ikke at det er noe galt å spise en katt..

men ikke utenatt det er nødvendig

men jeg synes det er litt vell overdrevet å anmelde en tv kanal for det.

har hatt katt selv, katte rer fine dyr de, men det er jo folk som spiser katter som delikatesser.....

Lenke til kommentar

Fikk svar på mailen min og saker. Her er svaret:

 

------------------------------------------------------------------

 

Hei!

 

Fint at du engasjerer deg! Og ja, vi kommer til å anmelde TV3 for dette.

 

Katten er angivelig drept med en machete - noe som er forbudt i følge norsk lov, se "Forskrift for avliving av hund og katt": http://www.lovdata.no/for/sf/ld/xd-19981011-0991.html Dyrebeskyttelsen Norge har tidligere anmeldt både "Farmen" og "BigBrother" for brudd på Dyrevernloven.

 

En ting er å presse seg selv og sine grenser, slik disse reality seriene legger opp til. En annen ting er når denne grensesprengingen går ut over våre medskapninger. Hva blir det neste? Signaleffektene som sendes ut er skremmende. Katten har lav status nok som det er.

 

Send en protest til TV3: [email protected]

 

Du kan også ringe TV3 og si dem din hjertens mening: 22 99 00 33

 

Vennlig hilsen

Siri Relling

[email protected]

 

 

Dyrebeskyttelsen Norge

Bli medlem på: http://dyrebeskyttelsen.no

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Menig Aasen [mailto:[email protected]]

Sendt: 17. oktober 2003 09:08

Til: [email protected]

Emne: Kattedrap på TV3

 

 

Hei,

 

 

 

Jeg leste akkurat om kattedrapet på Robinson (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80843

 

) og ble forbannet! Det er helt for jævlig at man gjør slikt, det er tross alt siviliserte(?) nordmenn det er snakk om her. Jeg leste at dere vurderer å anmelde TV3 for å lage underholdning av dette, og jeg støtter dere fullt ut! Er selv katteeier, og når norske mennesker skal begynne å slakte slike utrolige dyr, da synes jeg det har gått for langt. Det er endelig godt vi har dere, som kan stille opp for de som ikke kan forsvare seg selv!

 

 

Med vennlig hilsen

 

Førstegangstjenende Kim André Åsheim Aasen

Lenke til kommentar

Vet ikke helt ka eg skal si. Bryr meg ikke noe særlig om katter og man slakter jo kuer og griser men så er jo katter kjæledyr og hadde de gjort det med en hund så hadde jo eg klikket. Å anmelde tv3 er latterlig siden det der ikke er i norge men i ett annet land der norske regler ikke har noe å si. :shrug:

 

Katten var på feil sted til feil tid. Synd.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt ka eg skal si. Bryr meg ikke noe særlig om katter og man slakter jo kuer og griser men så er jo katter kjæledyr og hadde de gjort det med en hund så hadde jo eg klikket. Å anmelde tv3 er latterlig siden det der ikke er i norge men i ett annet land der norske regler ikke har noe å si. :shrug:

 

Katten var på feil sted til feil tid. Synd.

 

Du er dobbeltmoralistisk med andre ord?

Lenke til kommentar

jeg vet ikke selv helt hva jeg skal synes om denne saken... men etter brevet fra dyrebeskyttelsen hørtes det ut som om katten led en ond død...

og DET er ikke noe å gjøre underholdning ut av... :grumpy:

selv kunne jeg godt tenke meg å smake katte kjøtt... hvis katten var drept på en "skikkelig" måte...

har forresten selv egen katt...

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke tanken på at noen spiser katter. Det må jeg ærlig inrømme. For meg er en katt et dyr man koser med og har som en "venn". Men det finnes selvsagt forskjellige kulturer, der det i noen er helt selvsagt å spise en katt. Det må vi nesten akseptere.

Det jeg syns vi ikke bør akseptere er at en gjeng med halv-aper skal slå ihjel og spise et uskyldig dyr uten å egentlig ha behov for det. Det kan virke som om dette har blitt gjort mest for å være "kule", og for underholdningens del.

Vanligvis syns jeg at dyrebeskyttelsen er en gjeng virkelighetsfjerne lodotter som overreagerer og sjauer for den minste ting, men nett i denne saken vil jeg støtte dem. Slik "underholdning" vil jeg ikke ha noe av. :evil:

 

Min mening om dette...

Lenke til kommentar

er det no verre å spise en katt enn å spise et annet dyr?

å krangle om dette er en stor sløsing av krefter som kommer til å indirekte drepe mange dyr, vi trenger proteiner, karbohydrater ogmasse annet for å leve og bevege oss...

 

så hvorfor sløse de proteinene og karbohydratene til å krangle over om det er galt av noen stakkars nordmenn som lever på en ødeøy og ikke har noe å spise?

 

alt hetset rundt dette har sikkert kostet mer proteiner og karbohydrater enn det det er i 10 katter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...