LarsCB Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Serveren skjønner ikke vanlig standard datoformat: 12.10.03 Så når den skal oppdatere tabellen får jeg feilmelding. Direkte oppdatering i tabellen går fint, så det er ikke access som er problemet her. Noen som vet hva som kan være løsningnen? Har samtidig et annet problem. Servern klarer ikke liste opp server variablene i asp sida. Jeg skulle hatt ut Autentisert Bruker, men nei. Dette fungerer fint på den gamle outsourca NT 4.0 maskina. LarsCB Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Serveren skjønner ikke vanlig standard datoformat: 12.10.03 Så når den skal oppdatere tabellen får jeg feilmelding. Direkte oppdatering i tabellen går fint, så det er ikke access som er problemet her. Noen som vet hva som kan være løsningnen? Har samtidig et annet problem. Servern klarer ikke liste opp server variablene i asp sida. Jeg skulle hatt ut Autentisert Bruker, men nei. Dette fungerer fint på den gamle outsourca NT 4.0 maskina. LarsCB Heisann, dersom du ikke har mulighet til å endre datoformatet på serveren selv så kan du i toppen dine ASP filer legge til denne linjen: <%SetLocale("no")%> Den linjen tvinger serveren til å bruke norske innstillinger for blant annet dato. Prøv denne <% For Each name In Request.servervariables Response.write (Request.servervariables(name)) Next %> ...kodesnutten. Dersom du har prøvd dette og ikke får frem noen variabler så er jeg ikke helt sikker på hva som er galt. Har aldri hørt om problemer med det før. Dersom du kun har problem med den autentiserte brukeren så må du sjekke opp rettighetene på serveren, altså hvordan serveren skal autentisere brukere. Og får du det fremdeles ikke til, så kan du jo alltids bruke Authentix100 (gratis). Den passordbeskytter hele kataloger. Programmet må desverre innstalleres på serveren så dersom du ikke har tilgang til den så kan du ikke bruke det. Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 OKI Skal prøve dette :-) Takk skal du ha. LarsCB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå