Gå til innhold

Min beskjedne casemod!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til dere som sier at dette ikke kan kalles en mod:

'å 'modde'' er en forkortelse for 'å modifisere'.

modifisere betyr å endre. alt man gjør som er en endring er en modifikasjon(?), og altså en mod.

tøff vifte foresten, selvom rødfargen ikke passa helt :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-20 00:45, Arntfinn skrev:

til dere som sier at dette ikke kan kalles en mod:

'å 'modde'' er en forkortelse for 'å modifisere'.

modifisere betyr å endre. alt man gjør som er en endring er en modifikasjon(?), og altså en mod.

Joda, for så vidt enig med deg der, men etter hvert som et ord blir "brukt", endrer det på en måte betydning.. hvis du skjønner hva jeg mener. Det man mener med en mod, er ikke det samme som jeg ville ment med en modifikasjon :smile: Men du har jo et poeng, og sånn rent teoretisk er det jo jeg som bruker språket/ord feil da, men men.. du er vel ikke tilfeldigvis norsklærer eller noe? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-23 23:54, TerjeJensen skrev:

ville ikke kalle det der en casemod!

du har bare satt inn en 92mm eller 120mm i toppen!

120mm!

Dessuten:

Modde = modifisere.

Modifisere = forandre

Jeg har forandret på kabinettet i forhold til slik det er fra fabrikken! Forandret det slik at jeg får bedre kjøling!

Q.E.D : Jeg har moddet!

Lenke til kommentar

Slike runde saker, er blad som man fester til en hvilken som helst borremaskin. Ofte brukt til å borre hull til kontakter i hus...

De er HELT runde...

Finnes egne typer til metall og egne til treverk. Tror de koster noen hundre kroner...

Bare spø hos en jernvarekjede. De vet sikkert hva du mener!

Lenke til kommentar

Quote:

Joda, for så vidt enig med deg der, men etter hvert som et ord blir "brukt", endrer det på en måte betydning.. hvis du skjønner hva jeg mener. Det man mener med en mod, er ikke det samme som jeg ville ment med en modifikasjon :smile: Men du har jo et poeng, og sånn rent teoretisk er det jo jeg som bruker språket/ord feil da, men men.. du er vel ikke tilfeldigvis norsklærer eller noe? :wink:

neida hehe...har 3 i norsk :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...