TRS Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vel, jeg tenkte og gå til innkjøp av en shuttle eller hva det heter, (for alt jeg vet er shuttle bare et merke, confirmation requested) siden de tar så liten plass. Men jeg har IKKE peiling på shuttle. For eksempel, noen (ikke forumbrukere som jeg vet, men folk jeg kjenner) har sagt at det følget med alt du trenger utenom skjerm, tastatur osv. Og for meg virker dette litt for godt til og være sant til de prisene. Kort sagt, kan noen komme med et forslag som passer følgende kriterier: Stillegående Lan integrert Lyd selvfølgelig min en 80GB disk, kommer litt ann på hva som lønner seg for tiden. Aller helst en grei DVD brenner Og et skjermkort som duger til en del spilling Det som opptar meg er hvordan man får plass til alt i et så lite kabinett som shuttle osv bruker? :-? Vel håper på snare og greie svar På forhånd takk! EDIT: Trenger ikke skjerm enda. Lenke til kommentar
k_r Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har hatt min nye pc i litt mindre enn en uke. Jeg kjøpte en Shuttle SN41G2. Et stillegående, lite kabinett. Først av alt: Shuttle er en av mange produsenter av barebone systemer. (Andre er QBic, ECS Ez-Buddie, Creative, MSI...... endel av disse kjøper systemer fra Shuttle og klistrer på sin egen logo) Innholdet i Shuttle systemene varierer litt - noen kommer med innebygd skjermkort (SN41G2 har et Geforce 440MX system, med to VGA utganger innebygd) - og andre mangler dette. Det de fleste har til felles er at du får et kabinett med hovedkort, og kjøling. Det alltid er inkludert (i hvertfall stort sett alltid) på hovedkortet er lydkort, nettverkskort, harddiskkontroller, kjøling, usb, ps2. seriell, paralell, firewire osv. Det du trenger i tillegg til kabinettet er prosessor, minne, harddisk, cdrom, tastatur, mus og skjerm. (Og eventuellt et skjermkort) Hvis du skal ha en pc til mest spilling, er det vel egentlig mest naturlig å bruke noen kroner på et ekstra skjermkort, uansett hvilken prosessor du velger, det beste skjermkortet shuttle tilbyr innebygd er mitt GF MX. Det finnes flere modeller, som er beregnet på forskjellige prosessorer, hastigheter og lommebøker. - Kjell Lenke til kommentar
JuB Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har hatt min sk41g(amd) i 10-11 månder nå. Det du trenger for at pcen skal "fungere" er ram, cpu, og harddisk. Resten er integrert i shuttle boksen også kalt XPC, et untak er sn45g (tror det er det den heter) denne har ikke skjermkort integrert. XPC-er er veldig kjekke til lan bruk og grei og frakte, selv begynner jeg og bli lei den lille boksen, etter som jeg fikler litt for mye med den. Og da blir det litt liten plass for mine pølsefingrer.. Men jeg anbefaler shuttle på det varmeste, visst du ikke skal fikle så veldig med den.. btw: 120 gb er vel det rimeligste alternativet til harddisk nå.. Lenke til kommentar
k_r Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 et untak er sn45g (tror det er det den heter) denne har ikke skjermkort integrert. Det er flere modeller enn denne som ikke har integrert skjermkort. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hmm, jeg lurte også på om man får med cpu-kjøler med shuttle? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 CPU kjøler følger med shuttle, men er ikke sikkert at det følger med alle typer XPC-er som kommer fra msi, cfi, asus og creative. Shuttle er vel en produsent? Og XPC eller barebone er type pc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå