Gå til innhold

Jeg har absolutt ingen jobberfaring, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg var 19 år og "ferdig" på vgs så stakk jeg nedom på det lokale Adecco kontoret og registrerte meg.

Ingen utdanning da, ingen kurs eller noe verdt å ha på CV.

Dagen etter ble jeg ringt etter og tilbudt jobb på Komplett (bor i Sandefjord) og her har jeg vært siden, tok fagbrev i logistikk i fjor høst endelig.

Tok meg litt over 18 måneder før jeg ble fast ansatt hos dem.

Alle må begynne et sted, og for meg så var det via Adecco at arbeidslivet mitt startet og jeg kunne begynne å lage en brukbar CV.

TS, siden du snart er 18 år og ferdig på vgs da så tok vel en yrkesrettet utdanning?

Hva med lærlingstid eventuelt?

Ellers så har de fleste vikarbyråer noe for dem fleste og ikke bare for dem uten utdanning.

Lenke til kommentar

Da jeg var 19 år og "ferdig" på vgs så stakk jeg nedom på det lokale Adecco kontoret og registrerte meg.

Ingen utdanning da, ingen kurs eller noe verdt å ha på CV.

Dagen etter ble jeg ringt etter og tilbudt jobb på Komplett (bor i Sandefjord) og her har jeg vært siden, tok fagbrev i logistikk i fjor høst endelig.

Tok meg litt over 18 måneder før jeg ble fast ansatt hos dem.

Alle må begynne et sted, og for meg så var det via Adecco at arbeidslivet mitt startet og jeg kunne begynne å lage en brukbar CV.

TS, siden du snart er 18 år og ferdig på vgs da så tok vel en yrkesrettet utdanning?

Hva med lærlingstid eventuelt?

Ellers så har de fleste vikarbyråer noe for dem fleste og ikke bare for dem uten utdanning.

Jeg har studiespess, starter mitt tredje år neste skoleår.

Hvilke vikarbyråer?

Lenke til kommentar

Adecco og Manpower er to vikarbyråer jeg kommer på akkurat nå som jeg mener har kontorer i de aller fleste byer.

Er det snakk om bare sommerjobb så er det ikke noe problem det heller.

Er ikke sommerjobb sent nå?

Kan jeg gjøre det via nett?

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Av det jeg kjenner til så får du jobb ganske fort gjennom vikarbyrå enten det er sommerjobb eller langtidsvikariat eller lengre.. så bare å forsøke.

Det er vel kanskje mulig å sjekke på nett på nettsidene dems..

Men det står at jeg skal registerereved CV, skal jeg bare skrive mine interesser, utdanning og sånt. Har jo egentlig ikke mye å tilføye.

http://www.adecco.no/Pages/Default.aspx

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Hvis du har spesielle interesser som kan gjøre deg mer attraktiv til en jobb, så kan du skrive det i CV-en. Utdanning må naturligvis med.

Du finner uansett mye informasjon om hva en CV skal inneholde på nettet ved å søke.

Lenke til kommentar

Hvis du har spesielle interesser som kan gjøre deg mer attraktiv til en jobb, så kan du skrive det i CV-en. Utdanning må naturligvis med.

Du finner uansett mye informasjon om hva en CV skal inneholde på nettet ved å søke.

Kan jo ta med interesser som trening, flink med data og sånt. Hmm.

Fant en mal på nettet, skal prøve å fylle den så godt jeg kan.

Deldy: Tenker det er best å gjøre det fortest mulig hvis jeg skal ha sommerjob, prøver å lage en cv nå.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Har vært på sånn en ukes sommerskole i flere ulike skolefag i sommerferien i de tidligere årene(2012, 2013), et fag var en uke. Så man kunne liksom melde seg på ulike fag da. Er det vært å ta med under "kurs"?

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Det står her at nøkkelspesifikasjonene skal dokumenteres, hvordan skal kunne jeg dokumenter dette? Jeg har skrevet dette under nøkkelspes..

:

"Hardarbeidende, sosial, og hyggelig. Er entusiastisk og liker å erfare og lære nye ting."

Lenke til kommentar

Kommuner bruker ofte å ha sommerjobber der de gjerne ansetter ungdom uten arbeidserfaring. Jeg fikk min første jobb der når jeg var 18, og jobbet tre somre på rad.

Det er ikke nødvendigvis en relevant jobb med tanke på hva du skal gjøre senere, men arbeidserfaring er uansett flott.

Hvis du søker på den typen jobb er ikke CV så forferdelig viktig. Bare skriv noen linjer med hvilke skoler og sånn du har gått på, samt en liten seksjon med personlige egenskaper og eventuelle andre ferdigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...