NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg fyller 18 om ikke så lenge. Jeg har absolutt ingen arbeidserfaring, må jeg utelate CV da`? Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Du lager en CV med utdanning, kurs, verv, etc.... legg inn ett bilde og fortell om deg og dine interesser. Endret 14. juni 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Da jeg var 19 år og "ferdig" på vgs så stakk jeg nedom på det lokale Adecco kontoret og registrerte meg. Ingen utdanning da, ingen kurs eller noe verdt å ha på CV. Dagen etter ble jeg ringt etter og tilbudt jobb på Komplett (bor i Sandefjord) og her har jeg vært siden, tok fagbrev i logistikk i fjor høst endelig. Tok meg litt over 18 måneder før jeg ble fast ansatt hos dem. Alle må begynne et sted, og for meg så var det via Adecco at arbeidslivet mitt startet og jeg kunne begynne å lage en brukbar CV. TS, siden du snart er 18 år og ferdig på vgs da så tok vel en yrkesrettet utdanning? Hva med lærlingstid eventuelt? Ellers så har de fleste vikarbyråer noe for dem fleste og ikke bare for dem uten utdanning. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Da jeg var 19 år og "ferdig" på vgs så stakk jeg nedom på det lokale Adecco kontoret og registrerte meg. Ingen utdanning da, ingen kurs eller noe verdt å ha på CV. Dagen etter ble jeg ringt etter og tilbudt jobb på Komplett (bor i Sandefjord) og her har jeg vært siden, tok fagbrev i logistikk i fjor høst endelig. Tok meg litt over 18 måneder før jeg ble fast ansatt hos dem. Alle må begynne et sted, og for meg så var det via Adecco at arbeidslivet mitt startet og jeg kunne begynne å lage en brukbar CV. TS, siden du snart er 18 år og ferdig på vgs da så tok vel en yrkesrettet utdanning? Hva med lærlingstid eventuelt? Ellers så har de fleste vikarbyråer noe for dem fleste og ikke bare for dem uten utdanning. Jeg har studiespess, starter mitt tredje år neste skoleår. Hvilke vikarbyråer? Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Adecco og Manpower er to vikarbyråer jeg kommer på akkurat nå som jeg mener har kontorer i de aller fleste byer. Er det snakk om bare sommerjobb så er det ikke noe problem det heller. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Adecco og Manpower er to vikarbyråer jeg kommer på akkurat nå som jeg mener har kontorer i de aller fleste byer. Er det snakk om bare sommerjobb så er det ikke noe problem det heller. Er ikke sommerjobb sent nå? Kan jeg gjøre det via nett? Endret 14. juni 2014 av Prospect Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Av det jeg kjenner til så får du jobb ganske fort gjennom vikarbyrå enten det er sommerjobb eller langtidsvikariat eller lengre.. så bare å forsøke. Det er vel kanskje mulig å sjekke på nett på nettsidene dems.. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Av det jeg kjenner til så får du jobb ganske fort gjennom vikarbyrå enten det er sommerjobb eller langtidsvikariat eller lengre.. så bare å forsøke. Det er vel kanskje mulig å sjekke på nett på nettsidene dems.. Men det står at jeg skal registerereved CV, skal jeg bare skrive mine interesser, utdanning og sånt. Har jo egentlig ikke mye å tilføye. http://www.adecco.no/Pages/Default.aspx Endret 14. juni 2014 av Prospect Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hvis du har spesielle interesser som kan gjøre deg mer attraktiv til en jobb, så kan du skrive det i CV-en. Utdanning må naturligvis med. Du finner uansett mye informasjon om hva en CV skal inneholde på nettet ved å søke. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Om du har mulighet til å stikke innom kontoret dems til uka så burde du nesten gjøre det, du får snakke med en konsulent som hjelper deg mer enn hva jeg kan. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Hvis du har spesielle interesser som kan gjøre deg mer attraktiv til en jobb, så kan du skrive det i CV-en. Utdanning må naturligvis med. Du finner uansett mye informasjon om hva en CV skal inneholde på nettet ved å søke. Kan jo ta med interesser som trening, flink med data og sånt. Hmm. Fant en mal på nettet, skal prøve å fylle den så godt jeg kan. Deldy: Tenker det er best å gjøre det fortest mulig hvis jeg skal ha sommerjob, prøver å lage en cv nå. Endret 14. juni 2014 av Prospect Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Skaff deg _en_ jobb, samma hva det er, om det er relevant for hva du vil gjøre karriere i er jo det positivt, at du i det hele tatt har en jobb og viser initiativ til at du vil jobbe er et pluss i seg selv. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Har vært på sånn en ukes sommerskole i flere ulike skolefag i sommerferien i de tidligere årene(2012, 2013), et fag var en uke. Så man kunne liksom melde seg på ulike fag da. Er det vært å ta med under "kurs"? Endret 15. juni 2014 av Prospect Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Hvis du har spesielle interesser som kan gjøre deg mer attraktiv til en jobb, så kan du skrive det i CV-en. Utdanning må naturligvis med. Du finner uansett mye informasjon om hva en CV skal inneholde på nettet ved å søke. Det står her at nøkkelspesifikasjonene skal dokumenteres, hvordan skal kunne jeg dokumenter dette? Jeg har skrevet dette under nøkkelspes.. : "Hardarbeidende, sosial, og hyggelig. Er entusiastisk og liker å erfare og lære nye ting." Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Kommuner bruker ofte å ha sommerjobber der de gjerne ansetter ungdom uten arbeidserfaring. Jeg fikk min første jobb der når jeg var 18, og jobbet tre somre på rad. Det er ikke nødvendigvis en relevant jobb med tanke på hva du skal gjøre senere, men arbeidserfaring er uansett flott. Hvis du søker på den typen jobb er ikke CV så forferdelig viktig. Bare skriv noen linjer med hvilke skoler og sånn du har gått på, samt en liten seksjon med personlige egenskaper og eventuelle andre ferdigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå