Alpha123 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hei! Er i ferd med å kjøpe en nybygd bolig og ser på feil før overtakelse. Jeg merker at parketten på gangen og noen steder på stua "gir etter", som om om jeg tråkker vekk luft under parketten. Er dette noe å forvente som går bort pga luftfuktighet (som bygger unnskyldte seg med), eller er dette noe bygger må fikse? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Regner med at den ikke er lagt helt inntil vegg, men er feielister forran listene for å holde den nede? Isåfall er det ikke spenn, men mangel på å få undergulvet flatt. Isåfall vil det hele bunne opp i reglene for hva som er flatt. Hørt rykter om at 7mm sjev vegg er helt rett i byggeindustrien ol. Selv retter jeg av gulvet ved å skru det godt ned så støpe der det ikke er flatt før jeg legger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Hva er det under parketten, gulvspon eller støp? Dersom parketten svikter når du går, må det være underlaget som er for ujevnt til at det er egnet for parkett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det kan være både underlaget som ikke er helt jevnt eller gulvet som ligger i spenn (og dermed "spenner seg" og gir en viss svikt) på grunn av høy luftfuktighet nå på sommeren. Lenke til kommentar
Alpha123 Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Takker for tilbakemelding! Det er støp under parketten og bygger skal fikse det. Enten er parketten i spenn eller så er underlaget ujevnt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå