Ar2 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har sett endel spørsmål her inne om man trenger å innstallere OS på nytt etter å ha oppgradert eller skiftet noen av de vitale delene i maskinen. Man skulle kanskje tro at man uten videre kan skru på maskinen etter at de nye komponentene er satt på plass, og få opp det samme oppsettet som før? gitt da selvfølgelig at det er snakk om den samme system harddisken som før oppgraderingen. Slik er det ikke bestandig. Hardware "signaturen" fra maskinen skal på plass på rett sted i maskinen. Ny hardware=ny signatur. Rett meg noen om jeg tar helt feil. Jeg skiftet nylig hovedkort cpu vifte, ram og skjermkort. Jeg beholdt samme systemdisk. Overaskelsen var derfor stor da XP startet uten problemer. Måtte selvfølgelig legge inn drivere for nye funksjoner på det nye hovedkortet, men ellers gikk alt bra. Gammelt HK : Soyo K7 VEM Pro Nytt HK : MSI KT3 Ultra MS-6380E Ver1.0 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du kan godt være heldig og oppleve at det fungerer greit, men du har ingen garanti for det. Ytelse/stabilitetsmessing er det nok best med en clean install etter bytte av hovedkort. DrErling Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Enig, det er litt bingo. Noen ganger går det bra, andre ikke. Jeg har skifta deler som MB,RAM,CPU mm opptil flere ganger i år, uten å reinst OS. Det har gått noenlunde bra, litt opprensking, og tweaking, avvinstallering av gamle funk. inst av nye bla bla bla. Det siste jeg bytta var for 1 mnd siden, da satte jeg inn nytt MB. Den siste måneden har PCen opopført seg rart, så konklusjonen blir nok uansett, Clean install av OS V Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Gikk opp fra K6-2 350 til ABIT Kt7 AMD Duron 800 og det gikk fint, måtte ta en restart for at musen og tastaturet skulle bli innstallert så var alt ok. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei, jeg har tidligere hevdet at man ikke trenger å reintallere OS ved oppgradering. Har gått fra 440 LX/P2 233 til 440 BX/P3 800 uten behøve å reinstallere OS. Men, da jeg nå nylig skiftet HK + CPU (se sign) virket det ikke lengre.. Når det er sagt; både W2K & XP har mulighet for å 'reparere' OS slik at du slipper å innstallere alle progs på nytt. Antar forskjellen i hardware ble for stor denne gangen Lykke til ! mvh roger P.s Har ingen erfarineger med AMD-systemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå