Christer Medister Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har nettopp kjøpt meg campingvogn, en gammel Tabbert, men sliter med at blinklysene lyser feil. Om jeg blinker til høyre med bilen, en Golf IV, blinker den til venstre, og vice versa. Det skal nevnes at også hengerfestet er helt nytt og ikke brukt på noen annet enn denne vognen, så det er godt mulig feilen ligger hos bilens kontakt. Hva skyldes dette og hvordan kan jeg løse det? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Antagelig er ledningene byttet om i koblingen til vogna. Du kan se riktig måte på bildet under, så sant det er brukt riktige kabler så skal fargekodene være riktig. Lenke til kommentar
Christer Medister Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Er det noen måte jeg kan fikse dette på? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har du mulighet til å skru opp pluggen din og sjekke at det er riktig? Lenke til kommentar
Christer Medister Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Hvilken plugg? Kontakten til vognen? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Prøv først med en annen henger eller en kontakt-tester, det trenger du for å finne ut om feilen ligger i bilen eller i hengeren. Deretter bytter du om ledningene på pinne 1 og 4 på enheten som har feil. Lenke til kommentar
Christer Medister Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Aha, men hvordan gjør jeg det? Åpner kontakten og bare bytter om kablene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Sjekk at jording er i orden. Ved jordfeil vil lys og blinklys oppføre seg "rart", ved at bremselyset til høyre kan blinke når du blinker til venstre. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hvis alt annet virker som det skal er det enten blinklysledningene i støpselet som er byttet om, eller du som har satt i kontakta opp ned. Det er egentlig et spor som skal forhindre det fra å skje, men hvis støpselet er gammelt og slitt kan det være at det lar seg gjøre å sette inn likevel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå