Gå til innhold

kan jeg kreve å få igjen pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et kamera til 1300kr, fra trust, på spaceworld i storgata. Hvis jeg ikke er fornøyd med det, kan jeg få igjen pengene hvis jeg leverer det tilbake imorgen? hva sier kjøpsloven? Jeg kjøpte kameraet idag.

De i butikken sa at det ikke er mulig, men det høres tvilsom ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HAHA :lol:

knappen man trykker på når man tar bilde datt netopp av! Kan jeg kreve å få igjen pengene da? siden det er feil på produktet...

Hvis Spaceworld ikke klarer å reparere i løpet av rimelig tid, så kan du få igjen pengene. Ellers har du ingen bytterett. Hvis ikke Spaceworld har noe slags byttegaranti.

Lenke til kommentar
HAHA :lol:

knappen man trykker på når man tar bilde datt netopp av! Kan jeg kreve å få igjen pengene da? siden det er feil på produktet...

Hvis Spaceworld ikke klarer å reparere i løpet av rimelig tid, så kan du få igjen pengene. Ellers har du ingen bytterett. Hvis ikke Spaceworld har noe slags byttegaranti.

de gir meg sikkert nytt... egentlig er kameraet greit nok. Det er lite og tar ganske bra bilder, MEN, batteriet holder i rundt 15 min! Er det sånn med alle digitale kameraer som går på aaa batterier? hvis så..ingen vits å bytte. :shrug:

Lenke til kommentar

Du kan ikke bytte. Hadde du kjøpt via Internett hadde du imidlertid hatt 14 dagers angrerett hvor du kunne fått pengene tilbake.

Hvis det var en feil ved kameraet som førte til at knappen falt av, kan du reklamere. Butikken vil da trolig reparere knappen eller bytte det i et nytt kamera av samme modell.

Normal vil jeg anbefale at man kjøper kamera av anerkjente produsenter.

Og batterikapasiteten på de beste AA-baserte kameraene er nok til mange timer med fotografering. Men oppladbare AA-batterier anbefales.

MLW

Lenke til kommentar

Jeg fikk en annen modell av dem idag. Vil ikke bytte det lenger, det er faktisk et kjepe alright kamera! Fyren i butikken sa at batteriet holdt i 15 min, til nå har jeg hvertfall brukt det i en halv time. Merkelig...tror jeg skal skrive en "review" av kameraet, for de som er ute etter et "festkamera" med grei kvalitet!

Lenke til kommentar
Jeg fikk en annen modell av dem idag. Vil ikke bytte det lenger, det er faktisk et kjepe alright kamera! Fyren i butikken sa at batteriet holdt i 15 min, til nå har jeg hvertfall brukt det i en halv time. Merkelig...tror jeg skal skrive en "review" av kameraet, for de som er ute etter et "festkamera" med grei kvalitet!

Brukte du det forrige kamera med engangs AA batterier, og det nye med oppladbare? Oppladbare batterier (inkludert oppladbare AA batterier) varer MYE!! lenger pr. lading enn engangs AA batterier. Dette fordi engangs AA batterier er alkaline, og oppladbare er nikkel metalhydrid (AA), eventuelt lithium-ion (spesialbatterier).

Alkaline batterier mister litt kraft etterhvert, og kamera kutter ut så fort batteriet blir litt svakere. Nikkel metalhydrid og lithium ion har full kraft til det øyeblikket de er tomme. Derfor varer engangs AA batterier kun til noen få bilder, mens oppladbare kan holde til ett par hundre.

Lenke til kommentar
Kun elkjøp såvidt jeg vet som har bytterett? Muligens siba...

Er klart trygger å handle i butikker som har full angrerett

Men så betaler du litt ekstra for det også da, tro meg. For å dekke evt. tap ved bytting av varer, så må de skru opp prisen på alle varer litt ekstra, og derfor betaler du og alle andre kunder litt hver, for at enkelte bytter i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...