sveinsel Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 En datamaskin starter fint uten tastatur og skjerm. Det gjør i hvertfall de jeg har, mulig eldre typer BIOS ikke liker det. Hehe.. Det er ikke en datamaskin hvis der ikke er inn-ut enheter. Skal vi ta oss en tur nedpå kaia og ta en tautrekking på det??? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Du nevnte skjerm og tastatur. Jeg har en PC jeg bruker å ha med på LAN som til hjemmebruk er kun koblet til strøm og ethernet slik at jeg kan bruke den via RDP. Jeg har også en PC som jeg bruker som router, den er også kun koblet til ethernet og strøm. Så jeg antar du synes sjøbadet var koselig? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Du nevnte skjerm og tastatur. Jeg har en PC jeg bruker å ha med på LAN som til hjemmebruk er kun koblet til strøm og ethernet slik at jeg kan bruke den via RDP. Jeg har også en PC som jeg bruker som router, den er også kun koblet til ethernet og strøm. Så jeg antar du synes sjøbadet var koselig? F..så kaldt... uvanlige I/O..... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Kan og bruke software kvm som synergy, en mus og tastatur som går wia nettverket til alle skjermer/PCer i rommet Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg forsto ikke så mye av det du skrev sveinsel, men jeg hadde fungerende mus, tastatur og skjerm tilkoblet og ikke tilkoblet for den saks skyld til PC'n under forsøkene med å få den til å boote. Jeg tror neppe det er problemet. Kortet er nå sendt tilbake til leverandør og de skal ta en titt, så får vi se hva som skjer. Jeg oppdaterer posten når de gir lyd fra seg Endret 17. juni 2014 av Intoxikeyn Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Nå har endelig butikken gitt lyd fra seg og de skriver: "Det produkt De har sendt inn for service/kontroll går dessverre ikke å reparere." Har ikke ringt de og spurt konkret hva problemet var men tenker å gjøre det. Det har derimot oppstått en situasjon der hovedkortet ikke lenger finnes i deres sortiment så jeg må velge et annet HK. Noen som har abefalninger? Kortet som jeg sendte tilbake var Gigabyte GA Z87N-WIFI. Burde jeg bare gå for Gigabyte Z97 istede eller hva med Asus eller Msi sine kort? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Styr unna MSI sine kort, Asus har ok kvalitet samme med Gigabyte. Hvilke valgmuligheter har du? Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Styr unna MSI sine kort, Asus har ok kvalitet samme med Gigabyte. Hvilke valgmuligheter har du? Okei, jeg trodde MSI hadde også gode kort så det var bra og vite Jeg kan velge blant sortimentet til NetonNet der hvor jeg bestilte fra. Kortet må jo være M-ITX da med sokkel 1150. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Personlig hadde jeg da trolig gått for dette hovedkortet : http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/intel-socket-1150/ASUS-MAXIMUSVIGENE/190141.8086/ Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Personlig hadde jeg da trolig gått for dette hovedkortet : http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/intel-socket-1150/ASUS-MAXIMUSVIGENE/190141.8086/ Veldig nice hovedkort, men jeg har BitFenix Phenom M-ITX kabinettet så det kortet vil nok ikke passe. Hvilket M-ITX kort anbefaller du da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Etter å ha tatt en titt tror jeg personlig at jeg hadde gått enten for dette fra Asus eller (skrekk og gru) dette fra MSI , begge kortene skal ha ok byggekvalitet og har utifra hva jeg har sett gode Caps. Asus kortet har i alle fall fått et par gode anbefalninger på nettet. Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Med nytt HK så fungerer alt som det skal Takk for alle tips og råd som ble gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå