Gå til innhold

Bestilling fra www.play.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frakten ER inkludert i prisen.

Alle varer blir sendt i hver sin pakke.

Passer du på å være under 200 kr pr vare, slipper du noen andre utgifter.

Kommer du over denne grensen, må du betale mva av hele beløpet til varen, pluss et gebyr for at dette skal skje (hvis pakken blir stoppet i tollen, vel å merke). Dette gebyret er dyrest om posten skal gjøre det for deg (hvis du prøver å snike inn pakken og den blir stoppet). Billigst om du gjør det selv (og du får ren samvittighet).

Nå skal det sies at jeg aldri har følt noe skyld for å bestille dyrere ting uten å betale moms til Norge. Og det er jeg ikke alene om mistenker jeg.

Tror kanskje i snitt rundt 1 av 15-20 pakker jeg har bestilt har blitt sjekket i tollen.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper 2 spill fra play.com, og spillene koster 16 pund pr stk. Må jeg betale frakt eller toll da (eller andre utgifter)

Men du må betale moms for alt som koster over 200 kr er momsbelag dvs du må betale 24% NVA som tillsvarer ca 50 kr + 150 kr til postej (avgifter) Dette er viktig å sjekke før du bestiller noe ellers kan det bli mye dyrere enn planlagt

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt flere spill og dvd t langt over tollgrensen fra www.play.com . Aldri betalt toll

Mange ganger? Synes det er rart det der. Synes jeg husker jeg leste en artikkel/guide om dette med toll i Aftenposten for en stund siden. Om jeg husker rett, sa en av karene i Tollvesenet at de sjekket hver eneste pakke. Da er det vel kanskje på tide og ta mot til seg og prøve for meg også, da. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...