Gå til innhold

What to buy, what to buy...

ptroinks

Anbefalte innlegg

Hmm... Sitter her og vurderer å kjøpe meg skjermkort. Men hva bør man kjøpe? Har for tiden følgende maskin:

PIII 700Mhz

256MB SDRAM

Geforce 256 32MB DDR

Hører at ATI's Radeon 8500 er et bra kort, og det høres jo bra ut, men hvor lang tid vil det gå før dette kortet er 'gått ut på dato'? Hva med Geforce3? Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk bare at kort er ikke gått ut på dato bare fordi de ikke er det nyeste av det nyeste!

Jeg kjøpte et GF3 i sommer, og synes det holder massevis foreløpig!

Det blir jo feil å bare gå etter 3DMark 2001 scorene.

Dessuten blir det nok prosessoren din som blir den første flaskehalsen på systemet ditt (gjelder kjøp av både GF3 og ATI 8500) :smile:

Har ikke testet et ATI 8500, men har hørt mange gode ting om dem. (bedre 2D kvalitet enn GF3, samt bedre DVD bilde + mulighet for 2 skjermer på en gang)

Men som sagt kan jeg ikke anbefale annet enn GF3 da jeg ikke har testet ATI ennå! Uannsett er begge deler gode kjøp!

Forresten: GeForce3 kortene slår GeForce4 <b>MX</b> på blandt annet 3DMark. I tillegg er det sagt at spill som Doom 3 vil se bedre ut på GF3 enn på et GF4 MX

Håper dette gjorde deg noe klokere! :smile:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Radeonkortet vil nok ikke GÅ UT PÅ DATO på lenge ennå.

Jeg har mistanke om at det er et bedre kjøp enn de fleste GF 3 som er på markedet,(pris/ytelse)når de bare får skikk på driverne.( det er kommet ut nye nå nylig som forandret hele kortet).

Det har også full støtte for directX 9.0 det er det ingen andre som har.(har ikke lest spec på GF4).

Det vil nok være et meget bra kjøp.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-18 21:00, Dataante skrev:

Det har også full støtte for directX 9.0 det er det ingen andre som har.(har ikke lest spec på GF4).

Du har nok rett hvis du mener at det vil være kompatibelt med DX9 og at det har flest DX9-funksjoner av kortene på markedet. Men det vil mangle PS og VS 2.0, displacement mapping mm. Dessuten er det knapt noen spill som utnytter DX8 i noen særlig grad ennå.

Men for all del, kjøp gjerne ATI hvis du føler at det gir mest for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...