Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?

Anbefalte innlegg

Det finnes vel alkoholfritt av det meste?

Ja, men jeg liker hverken smaken av øl, vin, sjampagne eller andre orginalt alkoholholdige drikkevarer. Og når jeg f.eks stikker innom Håndtverkerstuene og ser på deres enorme øl-meny, blir jeg litt misunnelig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Enig - la oss forholde oss til fakta, som er at alkohol er et kjemisk stoff, som vi sløver ned bevisstheten med.

Javel, og så? Alkohol sløver først ned bevisstheten til det nivået man vil være i .. så kaller man det ett eller annet, men prosessen startet med ned sløving via inntak av alkohol

Så jeg tar bare med hele medaljen - den andre siden. Folk tar alkohol for å skape en annen verden de kan være i så lenge rusen varer. Det kaller jeg å rømme fra virkeligheten. Maten smaker ikke bedre med alkohol, det er noe man venner ganen sin til, og jo mer man venner seg til vanen, jo sterkere sitter den, og så forsvarer man uvanen med nebb og klør

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Greit for meg, men kall spaden for en spade - man må sløve seg ned til ett visst nivå, hvor man kaller det "god stemning", fordi den virkelige verden er for kjedelig som den er

Lenke til kommentar

Nå tar du deg en kopp kaffe! Hvor får du hallusinasjonene dine fra .. :new_woot:Jeg har vel ikke sagt en pøkk om egen smak, bare pirker litt med en pinne i ett kadaver som tydeligvis pirrer sansene til enkelte, og da snakker jeg om hvorfor vi bedøver sansene, og hvorfor sier vi at vi drikker for å slippe oss løs? Hva er det vi skal slippe løs, og hvor befinner dette seg når vi er edru?

Skjønner ikke helt hvordan du tenker jeg, altså. Hvis det smaker godt, hvordan kan det bare være for rusens skyld da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg skulle likt å se, var muligheten til å kjøpe en hel rekke cocktails og drinker med mange fargerike smaker og sammensettinger, uten alkohol. Jeg også vil ha en god "middagsøl", uten å måtte smake på den forferdelige øl-smaken. Eller en god vin til en middag, uten at vinen ødelegger ganen min.

Så jeg er faktisk litt misunnelig på de som kan nyte alkohol. For det virker som hele samfunnet elsker å blande alkoholholdige drikkevarer sammen med flotte måltider. Og vi av oss som ikke klarer å drikke alkohol... ja, vi får klare oss med Cola (pepsi?)...

De har endel "finere" alkoholfri drikke på Vinmonopolet. :)

Lenke til kommentar

Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget ..

Har opplevd det mange ganger når jeg har hatt oppholdsperioder. Jeg begynner å bli ganske sikker på at noe av grunnen er klassisk sosiologi, at folk føler seg truet av deg, at du velger å stå utenfor inngruppen (en gruppe et individ definerer seg selv som medlem av), for ikke å nevne at de er bekymret for at noen som er klare i toppen får med seg alle de pinlige episodene når folk driter seg ut ;)

På arbeidsplasser kan det ofte være et stort drikkepress, der tror jeg at man må trå spesielt varsomt hvis en velger å ikke drikke i "tvungne" sosiale sammenkomster. Folk har en tendens til å røpe "hemmeligheter", være vulgære og baksnakke litt ekstra i fylla. Tar seg dårlig ut å lytte innpå en samtale når du allerede er stemplet som en trussel. Sjansene er store at de velger å utelukke deg i dagen-derpå samtalene.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Den som er edru på fest, har et eget ansvar i å ikke være en drittsekk med det man får med seg. Ja, folk oppfører seg som idioter og dyr, men det betyr ikke at man får fritt leie til å løpe rundt i etterkant og mobbe de.

Personlig, så trekker jeg bare frem morsomme ting som alle kan le av, selv den fulle. (F.eks bambidans på is) Eventuelle mer alvorlige ting kan tas personlig med individet om de ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

Anonymous poster hash: e0936...385

Jeg er enig. Drikker ikke alkohol selv. Får bare vondt i hodet av det. :)

Da er det like greit å holde seg unna det. I starten var det et ekstremt sosialt press på meg, ja i mange år. Ingen skjønte hvordan jeg kunne avstå fra det. Jeg syntes det er rart at de ikke forstår det. Hvorfor er dette så veldig annerledes enn annen smak? Hvorfor er det så rart om noen ikke liker alkohol, enn om en person ikke liker fisk for eksempel?

Et glass øl eller vin er ofte bedre enn et glass vann.

Æsj. Nei. Øl smaker jo egentlig dritt. Jeg har aldri smakt en vin som ikke er sur. Vann er helt nøytralt, men det kan smake litt forskjellig, alt ettersom, og noen ganger være det beste som finnes...

Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget ..

:)

Der har du det! Akkurat det er jo veldig sant, i alle fall slik jeg har opplevd det. Til slutt så gadd jeg heller ikke være med på fester heller.

Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre.

Jeg er helt enig. Jeg hater å v

Ja, jeg snuser bare pga smaken.

Du lurer deg selv om du påstår det er bare for "smakens skyld".

Det er et rusmiddel.

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

For noe fordærva tullball... Man må ikke ha prøvd noe for å vite hvordan det er, jeg har aldri dratt til månen men jeg vet hvordan månen er. Hm jeg begynner å lukte på det...

ære rundt fulle folk. Det er utrolig plagsomt, og kjedelig. Det er bare helt tåpelig prat. Men jeg liker likevel å ta meg noen pils.

Det er grunnen til at jeg som avholdsmann ikke går på fest...

Bra innlegg :)

Ja, jeg snuser bare pga smaken.

Du lurer deg selv om du påstår det er bare for "smakens skyld".

Det er et rusmiddel.

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

Dersom du tar deg ein øl på kvelden, ja. Du får ikkje i deg nok alkohol til å bli påverka av så liten mengde.

Blir man ikke full av 3 5 øl da?

Den som er edru på fest, har et eget ansvar i å ikke være en drittsekk med det man får med seg. Ja, folk oppfører seg som idioter og dyr, men det betyr ikke at man får fritt leie til å løpe rundt i etterkant og mobbe de.

Personlig, så trekker jeg bare frem morsomme ting som alle kan le av, selv den fulle. (F.eks bambidans på is) Eventuelle mer alvorlige ting kan tas personlig med individet om de ønsker.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå tar du deg en kopp kaffe! Hvor får du hallusinasjonene dine fra .. :new_woot:Jeg har vel ikke sagt en pøkk om egen smak, bare pirker litt med en pinne i ett kadaver som tydeligvis pirrer sansene til enkelte, og da snakker jeg om hvorfor vi bedøver sansene, og hvorfor sier vi at vi drikker for å slippe oss løs? Hva er det vi skal slippe løs, og hvor befinner dette seg når vi er edru?

Skjønner ikke helt hvordan du tenker jeg, altså. Hvis det smaker godt, hvordan kan det bare være for rusens skyld da?

Du lærer deg at det er godt, det er ikke godt før du har lært at de fleste mener at det er godt - rusen kommer som selvfølgelig afterburner, og så føler man seg bedre, og neste slurk blir tatt med forventinger om at det bare blir bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Du lærer deg at det er godt, det er ikke godt før du har lært at de fleste mener at det er godt - rusen kommer som selvfølgelig afterburner, og så føler man seg bedre, og neste slurk blir tatt med forventinger om at det bare blir bedre og bedre.

Hva med Coca Cola da? Er det noe rent kjemisk ved det som medfører at det er godt? Men ikke alle liker Coca Cola - er det fordi de har lært at det ikke er godt, da?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva med Coca Cola da? Er det noe rent kjemisk ved det som medfører at det er godt? Men ikke alle liker Coca Cola - er det fordi de har lært at det ikke er godt, da?

Cola har sukker og tillsettninger i seg, ergo derfor smaker det godt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Greit for meg, men kall spaden for en spade - man må sløve seg ned til ett visst nivå, hvor man kaller det "god stemning", fordi den virkelige verden er for kjedelig som den er

Du er ca. den verste jeg vet om.

javel, utdype?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du er ca. den verste jeg vet om.

Awarewolf er jo grei da ;)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

javel, utdype?

Du kommer ridene inn på din høye, hvite hest og vet nøyaktig hvorfor alle tar valgene de gjør fordi du er den som har oppnådd nirvana og innser hvor kjedelig den virkelige verden er. Du vet selvfølgelig bedre hvorfor man gjør som man gjør ettersom du faktisk har sett lyset - alle andre er bare fortapt og blinde i sin egen arroganse, og de kan umulig ha oppdaget noe du, i din livsreise, ikke har funnet.

Kall gjerne en spade for en spade - og trykk visdommen din opp i ræva.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

javel, utdype?

Du kommer ridene inn på din høye, hvite hest og vet nøyaktig hvorfor alle tar valgene de gjør fordi du er den som har oppnådd nirvana og innser hvor kjedelig den virkelige verden er. Du vet selvfølgelig bedre hvorfor man gjør som man gjør ettersom du faktisk har sett lyset - alle andre er bare fortapt og blinde i sin egen arroganse, og de kan umulig ha oppdaget noe du, i din livsreise, ikke har funnet.

Kall gjerne en spade for en spade - og trykk visdommen din opp i ræva.

Herregud så negativ du er, du er likedan mot meg og alle andre, hva er problemet ditt? Awarewolf kommer med masse flotte poeng og du er bare negativ mot han

Lenke til kommentar

Et glass øl eller vin er ofte bedre enn et glass vann.

Æsj. Nei. Øl smaker jo egentlig dritt. Jeg har aldri smakt en vin som ikke er sur. Vann er helt nøytralt, men det kan smake litt forskjellig, alt ettersom, og noen ganger være det beste som finnes...

Nei, øl smaker ikke egentlig dritt. Mye øl smaker kjempegodt, men mye øl liker jeg ikke. Det er forskjell på en sur Hansa pils fra fat på byen og en Tiger Trippel, liksom. Om du aldri har smakt en vin som ikke er sur så er nok det fordi du ikke har gått inn for å prøve viner som ikke er "sure". For å si det med dine egne ord: Det kan smake litt forskjellig, alt ettersom, og noen ganger være det beste som finnes.

Jeg begynte å drikke ganske sent selv, i slutten av tyveårene, og jeg har full forståelse for at ikke alle begynner å like smaken av f.eks. vin og øl. Noen gjør det aldri. Det er ikke noe feil i det, men det er noe feil i å dømme de av oss som synes det smaker godt. For det er nok av oss som ikke synes det smaker dritt eller surt (med mindre en faktisk drikker sur vin), og som også klarer å styre oss til å rave rundt på byen.

Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre.

Jeg er helt enig. Jeg hater å være rundt fulle folk. Det er utrolig plagsomt, og kjedelig. Det er bare helt tåpelig prat. Men jeg liker likevel å ta meg noen pils.

Det er grunnen til at jeg som avholdsmann ikke går på fest...

Jeg er ikke avholdsmann men går svært sjelden på fest/byen. Det går an å like alkohol samtidig som man ikke setter pris på de som har drukket for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...