Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

 

Anonymous poster hash: e0936...385

Jeg er enig. Drikker ikke alkohol selv. Får bare vondt i hodet av det. :)

Da er det like greit å holde seg unna det. I starten var det et ekstremt sosialt press på meg, ja i mange år. Ingen skjønte hvordan jeg kunne avstå fra det. Jeg syntes det er rart at de ikke forstår det. Hvorfor er dette så veldig annerledes enn annen smak? Hvorfor er det så rart om noen ikke liker alkohol, enn om en person ikke liker fisk for eksempel?

 

Et glass øl eller vin er ofte bedre enn et glass vann.

Æsj. Nei. Øl smaker jo egentlig dritt. Jeg har aldri smakt en vin som ikke er sur. Vann er helt nøytralt, men det kan smake litt forskjellig, alt ettersom, og noen ganger være det beste som finnes...

 

Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget ..

 

:)

Der har du det! Akkurat det er jo veldig sant, i alle fall slik jeg har opplevd det. Til slutt så gadd jeg heller ikke være med på fester heller.

 

 

Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre.

Jeg er helt enig. Jeg hater å være rundt fulle folk. Det er utrolig plagsomt, og kjedelig. Det er bare helt tåpelig prat. Men jeg liker likevel å ta meg noen pils.

 

Det er grunnen til at jeg som avholdsmann ikke går på fest... Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Du har helt rett - markedet finner stadig på enda flere forvirrende salgstriks for å holde oss på druen - microbryggerier, er bare ett "nytt tricks" her i norge, men det endrer ikke hva det egentlig er for noe, altså ett middel som sløver sansene, og dermed blir eller føler, Ola Dunk seg så frigort atte ... Vi har kanskje en litt sjenert kultur, eller noe sånt, fordi vi sier at vi drikker for å "slippe oss løs", og da lurer jeg på: Hva er det som slippes løs, og hvor er dette løsgjorte sånn til vanlig når man ikke er nedsløvet?

Dette er tull. Det finnes mykje meir enn alkohol og promille i god alkohol. Det er eit stoff som gjev promille, men i mange tilfelle er smaken viktigare.

 

 

Ja, det er greit at du synes det, men hva med å argumentere mot det jeg sier er fakta, nemlig at alkohol er bare ett rusmiddel i utgangspunktet, så kommer alt vi legger rundt det faktum av personlig fantasi og "smak" som pynt på virkeligheten? Du virker å være litt sånn anspent, siden du bruker ordet "tull" om mine meninger, og det synes jeg er for sløvt, tatt deg en øl i varmen .. :p

Lenke til kommentar

Kan si det at jeg som er av den yngre garde (23år) ikke har venner som går på byen "for smakens skyld" og jeg tviler enormt sterkt på at det er en promille av yngre som gjør det av den grunnen. Du går på byen for å miste hemninger og ha det gøy, gjøre og tørre ting du ikke gjør edru, da tenker jeg ikke på negative ting, vi er ikke en gjeng hooligans, men det er med alkohol de fleste "gode historiene" skapes.

 

Avholds er helt ok noen kvelder, men når en skal skikkelig på byen blir det å ha med avholdsfolk oftest bare en festbrems.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Hvordan kan du utale deg om noe du aldri har prøvd?

 

Så alle som uttaler seg om ulovlige rusmidler må ha prøvd de? I så fall blir debatten svært begrenset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg snuser bare pga smaken.

 

Du lurer deg selv om du påstår det er bare for "smakens skyld".

 

Det er et rusmiddel.

 

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

 

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

 

Dersom du tar deg ein øl på kvelden, ja. Du får ikkje i deg nok alkohol til å bli påverka av så liten mengde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

En annen morsom ting ved alkohol, er at det virker som alle avholdsfolk tror det å drikke alkohol alltid dreier seg om å drikke mest mulig for å ruse seg...

Som avholdsmann, kan jeg avkrefte dette. Jeg digger å være med ut på byen når folk skal kose seg med alkohol.

 

Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre.

 

Som avholdsmann mener du at du aldri har drukket eller at du har men har sluttet å drikke?

Lenke til kommentar

 

 

 

Dersom du tar deg ein øl på kvelden, ja. Du får ikkje i deg nok alkohol til å bli påverka av så liten mengde.

 

Jo, det gjør du. Spørs hvor fort du drikker den.

 

Med mindre du spiser samtidig, da.

 

Til dømes om du tar den til eit måltid ja. Dei som kosar seg med ein øl på kvelden hyler den ikkje ned på eit minutt for å få noko som kanskje kan minne om rus. Ein som drikk ein del alkohol vil uansett ikkje merke stort av å drikke den fort.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg snuser bare pga smaken.

 

Du lurer deg selv om du påstår det er bare for "smakens skyld".

 

Det er et rusmiddel.

 

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

 

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

 

Den fortjener du alle tommeltotter for, den var snerten :green:

Lenke til kommentar

 

 

Til dømes om du tar den til eit måltid ja. Dei som kosar seg med ein øl på kvelden hyler den ikkje ned på eit minutt for å få noko som kanskje kan minne om rus. Ein som drikk ein del alkohol vil uansett ikkje merke stort av å drikke den fort.

 

Jeg kan bare snakke for meg personelig på dette, men jeg er høy og tynn, merker en pils fort. og jeg har høy forbrenning.

 

Derimot har jeg opplevd andre som totalt forandrer humør etter en pils. (0.5l)

Lenke til kommentar

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

 

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

 

Det er ikkje å setje det på spissen. Det er ein kommentar som ikkje har noko med saken å gjere.

Jeg kan bare snakke for meg personelig på dette, men jeg er høy og tynn, merker en pils fort. og jeg har høy forbrenning.

 

Derimot har jeg opplevd andre som totalt forandrer humør etter en pils. (0.5l)

Joda, men det betyr ikkje at det gjeld alle.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg begynne med andre rusmidler bare for smaken sin skyld?

 

EDIT3333: Bare for å sette det på spissen.

 

Det er ikkje å setje det på spissen. Det er ein kommentar som ikkje har noko med saken å gjere.

Jeg kan bare snakke for meg personelig på dette, men jeg er høy og tynn, merker en pils fort. og jeg har høy forbrenning.

 

Derimot har jeg opplevd andre som totalt forandrer humør etter en pils. (0.5l)

Joda, men det betyr ikkje at det gjeld alle.

 

Hvordan har det ingenting med saken å gjøre?

 

Alkohol er et rusmiddel.

 

Det er snus også, koffein er også et rusmiddel.

 

Drikker du kaffe også for smaken sin skyld?

 

It's the same fucking thing.

 

Selv om du tenker psykosomatisk at det hadde vært godt med kaffe som en pick-me-up, men du tror det er for smaken sin skyld.

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Til dømes om du tar den til eit måltid ja. Dei som kosar seg med ein øl på kvelden hyler den ikkje ned på eit minutt for å få noko som kanskje kan minne om rus. Ein som drikk ein del alkohol vil uansett ikkje merke stort av å drikke den fort.

 

 

Og etter den lille slanten med øl og god mat, er det rett ut å kjøre racerbilen .. :closedeyes: Helt lovlig, bare litt snydens .. styrepils, vettu .. purken merker ingenting :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...