Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2014 Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett Anonymous poster hash: e0936...385 15 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Et glass øl eller vin er ofte bedre enn et glass vann. Spesielt til mat. Men om du ikke tror du klarer å la være å drikke deg sveiseblind bare fordi du prøver alkohol, eller tror at dette er noe som automatisk skjer om man nipper litt til alkoholholdig drikke, så har du nok gjort et bra valg for deg. Bra for deg/ditt tap! 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg weebl Skrevet 14. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2014 Moroa dagen før er verdt lidelsen dagen derpå, enkelt og greit. 12 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 vel, hvis du ikke engang har vært full kan du strengt tatt ikke uttale deg om det er verdt det eller ikke. 2 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du har ikke hørt om måtehold? Man kan fint nyte alkoholholdig drikke uten å bli tulling. 6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget .. Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Fordi det smaker godt- Noen ganger også fordi det får deg i en helt annet humør og alt er bra liksom. det er forskjell fra brisen-full og kanakas og prøver å holde meg i godt brisen/full området. sliter ikke veldig med den fyllesyken dagen etter- Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget .. En annen morsom ting ved alkohol, er at det virker som alle avholdsfolk tror det å drikke alkohol alltid dreier seg om å drikke mest mulig for å ruse seg... Hva hende med kultur rundt øl og vin? Tilberedelsen er håndverk utviklet over århundrer, som stadig blir forfinet. Det er jo som ost og spekeskinke. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Slimda Skrevet 14. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2014 En annen morsom ting ved alkohol, er at det virker som alle avholdsfolk tror det å drikke alkohol alltid dreier seg om å drikke mest mulig for å ruse seg...Som avholdsmann, kan jeg avkrefte dette. Jeg digger å være med ut på byen når folk skal kose seg med alkohol. Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre. 12 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det morsomste med fylla, er at den som ikke vil drikke, blir oppfattet som en trussel av de som drikker .. Har sett og opplevd det fenomenet flere ganger, og lurer litt på hva det er for noe - og kan det være derfor vi her nord, med vår drikkekultur eller mangel på drikkekultur, har så mye fordommer mot kulturer som har innarbeidet måtehold som en del av verdigrunnlaget .. En annen morsom ting ved alkohol, er at det virker som alle avholdsfolk tror det å drikke alkohol alltid dreier seg om å drikke mest mulig for å ruse seg... Hva hende med kultur rundt øl og vin? Tilberedelsen er håndverk utviklet over århundrer, som stadig blir forfinet. Det er jo som ost og spekeskinke. Du tror jeg visst jeg er født i går - og hva angår såkalt kultur rundt alkohol, så er den meget utydelig - selv i de godeste lag hvor de mest dannede beveger seg. Alkohol er bare ett av flere rusmidler, og rusmidler bruker vi for å glemme eller rømme fra den heller så kjedelige virkeligheten - that's it Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett Anonymous poster hash: e0936...385 Hvordan kan du utale deg om noe du aldri har prøvd? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg er litt enig, altså det kan være greit å ta seg et glass øl og hygge seg men når folk drikker 10 til 20 glass på en kveld og blir skikkelig full så syns jeg det blir dumt Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Som avholdsmann, kan jeg avkrefte dette. Jeg digger å være med ut på byen når folk skal kose seg med alkohol. Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre. Ingen regel uten unntak. Du tror jeg visst jeg er født i går - og hva angår såkalt kultur rundt alkohol, så er den meget utydelig - selv i de godeste lag hvor de mest dannede beveger seg. Alkohol er bare ett av flere rusmidler, og rusmidler bruker vi for å glemme eller rømme fra den heller så kjedelige virkeligheten - that's it Det er jeg ikke enig i. Se på mikrobryggeriene som har blusset opp. Hvorfor skulle de være lidenskapelig opptatt av smak om det bare er et rusmiddel? Hva med de som faktisk betaler for dette - varer til mangedobbel pris. Men selvsagt er det et rusmiddel også. 2 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg bruker derimot å dra når folk er for fulle. Da er det ikke gøy lengre. Jeg er helt enig. Jeg hater å være rundt fulle folk. Det er utrolig plagsomt, og kjedelig. Det er bare helt tåpelig prat. Men jeg liker likevel å ta meg noen pils. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har ingenting imot folk som ikke drikker. Selv drikker jeg fordi det er mye som smaker godt, ikke for å bli full. Skal dog ikke stikkes under en stol at stemningen øker en smule, selv om jeg på ingen måte er blant de som må ha alkohol for å komme i god stemning. Hender jo at det blir nok til at det kjennes dagen etterpå, men det var som regel verdt det. Det er jo ingenting som sier at du må bli full hvis du drikker alkohol, det går fint an med litt måtehold. 9 av 10 ganger jeg drikker, blir det 1, 2 eller 3 øl spredt utover flere timer, ikke nok til at jeg kjenner effekten engang. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det er jeg ikke enig i. Se på mikrobryggeriene som har blusset opp. Hvorfor skulle de være lidenskapelig opptatt av smak om det bare er et rusmiddel? Hva med de som faktisk betaler for dette - varer til mangedobbel pris. Men selvsagt er det et rusmiddel også. Du har helt rett - markedet finner stadig på enda flere forvirrende salgstriks for å holde oss på druen - microbryggerier, er bare ett "nytt tricks" her i norge, men det endrer ikke hva det egentlig er for noe, altså ett middel som sløver sansene, og dermed blir eller føler, Ola Dunk seg så frigort atte ... Vi har kanskje en litt sjenert kultur, eller noe sånt, fordi vi sier at vi drikker for å "slippe oss løs", og da lurer jeg på: Hva er det som slippes løs, og hvor er dette løsgjorte sånn til vanlig når man ikke er nedsløvet? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du har helt rett - markedet finner stadig på enda flere forvirrende salgstriks for å holde oss på druen - microbryggerier, er bare ett "nytt tricks" her i norge, men det endrer ikke hva det egentlig er for noe, altså ett middel som sløver sansene Tror folk betaler for det fordi de er opptatt av smak jeg da. Men vi får være enige om å være uenige. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du har helt rett - markedet finner stadig på enda flere forvirrende salgstriks for å holde oss på druen - microbryggerier, er bare ett "nytt tricks" her i norge, men det endrer ikke hva det egentlig er for noe, altså ett middel som sløver sansene, og dermed blir eller føler, Ola Dunk seg så frigort atte ... Vi har kanskje en litt sjenert kultur, eller noe sånt, fordi vi sier at vi drikker for å "slippe oss løs", og da lurer jeg på: Hva er det som slippes løs, og hvor er dette løsgjorte sånn til vanlig når man ikke er nedsløvet? Dette er tull. Det finnes mykje meir enn alkohol og promille i god alkohol. Det er eit stoff som gjev promille, men i mange tilfelle er smaken viktigare. 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Fordi det ikke er pålagt å drikke seg sørpe drita bare fordi man nyter alkohol. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du har helt rett - markedet finner stadig på enda flere forvirrende salgstriks for å holde oss på druen - microbryggerier, er bare ett "nytt tricks" her i norge, men det endrer ikke hva det egentlig er for noe, altså ett middel som sløver sansene Tror folk betaler for det fordi de er opptatt av smak jeg da. Men vi får være enige om å være uenige. Hva du velger å tro er nå en ting, og hva jeg velger si basert på erfaring og inngående kjennskap til både mat og drikke, og ikke minst masse drikke, blir en annen skål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå