Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Uefi skjermbilde langt til høyre på skjermen

Anbefalte innlegg

Utførte en aldri så liten oppgradering av pc'en min i går og kom over et irriterende problem. Ved oppstart er skjermbildet "flyttet" til høyre på skjermen så bare halvparten vises, resten er svart. Samme skjedde når windows startet opp, men dette bedret seg heldigvis da jeg fikk installert gpu driveren.

Dette problemet gjør at jeg ikke får gjort noe i uefi.

Hw er:

HK: Asrock z97 extreme4

Cpu: i5 4690

Gpu: Gigabyte r9 280x windforce

Er koblet til en 40 tommers halvgammel Sony tv via hdmi.

Testet med en annen skjerm jeg hadde liggende vi vga på hk, da var skjermbildet som normalt.

Noen som har peiling på hva som er årsaken til at dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, merkelig. Oppløsningen er 1080p sier manualen, samme som jeg kjører win i. Mulig å endre oppdateringsfrekvensen om det er problemet da tror du?

Edit: Får satt uefi'n til 1024x768 også uten at det hjelper.

Endret av Dapper
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen av disse maskinene har plass for tilleggskort, derfor er det ikke mulig å koble til noe utstyr med FireWire på disse maskinene.

For å få til dette må maskinen enten ha FireWire innebygget eller ha en Expresscard kortplass, hvor du setter inn et tilleggskort med FireWire.

Hvis du allerede har lydenhet og/eller ekstern disk med FireWire som skal kobles til har du et problem. Men hvis du har tenkt å anskaffe deg en eksternt lydenhet finnes det jo mange alternativer med USB, også mer avansert utstyr med gode mikrofonforsterkere.

Men hvorfor skal du ha en bærbar? Hvis den skal stå i et musikkstudio hjemme har du langt flere muligheter med en stasjonær enn en bærbar, og får mer ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...