Gå til innhold

høyere fart i eDonkey

bjornar83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

• -du er vel "open" ikke "firewalled"?

-ikke bruk 4661/4662/4663/4664/4665 disse portene er ofte bannet av div. IP'r. Hvis du bruker noen andre f.eks 7000/7001/7002..? vil du oppleve at du raskere kommer deg opp

-du laster self. ned ting som er utbredt?

-du bruker Sharereactor.com?

-jeg har alltid en 15-20 filer i konstant nedlastning, "funker ikke den ene så funker den andre..."

-alltid ha en oppdatert server list

Lenke til kommentar

- Jeg er open.

- Ok, prøver det nå.

- Jepp

- Jepp

- Det har jeg også, men som sagt så har ikke downloaden blitt utnyttet allikevel.

- Hvordan gjør jeg det? Det hender jeg trykker "get server list" og velger "http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl?download". Er det det du mener? Hvor ofte må jeg gjøre det?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

hei igjen, beklager, jobber litt rare tider +at jeg har en 6mnd sønn som krever sitt. men tilbake til spørsmålene dine på denne pposten og min forrige.

FØRST:

har du PeerGuardian eller lign innstallert?

hvis ikke, gjør det. (det påvirker ikke hastigheten på nedlastn, men din egen sikkerhet)

SIDEN

Har du sjekket setup siden til ed2k?

eller deres gode forum?

summa-summarum:

max download/upload= 0 (MAX) eller sett upload til litt mindre enn max (dersom du ønsker å ha litt båndvidde å surfe på) inntil ed2K begynner å skru ned download.... så ett skritt tilbake, da har du max download men fremdeles litt upload til hjemme-surf (les; kone surf. Hørt i mitt hus: er det jaevla eselet ute å hugger hele linja nå igjen! skru den av!").

line speed: sett MAX det du kan last ned (f.eks 700KB/s). dette hjelper noen ganger på problemet med unasked files.

MAX conn: setter du 200 vil du sjelden makse ut nedlastingen, hvis du er koblet opp mot 200 øker du, til du finner et tall som gjør at eselet fortsetter å søke etter nye servere

TCP:7000 UPD:7002 eller whatever bortsett fra 4662 -4667 portene

noen ganger går det treigere enn andre.. idag er gjennomsnittet mitt på 600 min 59KB/s. ligger akkurat nå på rundt 90, det har den gjordt i en par timer.

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg installert peer guardian v 1.99. Men jeg skjønner ikke så mye av det??

MAX conn: setter du 200 vil du sjelden makse ut nedlastingen, hvis du er koblet opp mot 200 øker du, til du finner et tall som gjør at eselet fortsetter å søke etter nye servere

Ehh... skjønte ikke helt hva du mente??? Kan du prøve igjen :oops: :)

Lenke til kommentar

Peer Guardian er et program som hindrer kjente IP'er (feks RIAA, MPAA osv) fra å få kontakt med PC'en din i det hele tatt. Dermed kan de ikke sjekke hva du sharer. Sist jeg sjekka, blokkerte den rundt 70 millioner IP'er.

Denne IP lista må man selvfølgelig oppdatere innimellom.

Kjørte endel DC++ før, og en natt var det noen fra Universal Pictures som hadde prøvd å komme inn på sharet mitt over 2600 ganger, men ble stoppet hver gang.

Lenke til kommentar

Har lest endel på forumet til edonkey/overnet. De sier den beste måten å få bedre hastighet er faktisk å laste ned mange ting samtidig, og la de stå over lang tid. Hastigheten begrenser seg jo til hvem og hvor mange som har delt akkurat den fila DU laster ned. Hvis det er bare 2 stk som har den, og begge de bruker masse båndbredde på andre opplastinger, blir det ikke store farta. De aller fleste ADSL-linjene har jo mye lavere upload enn download (704/128 f.eks.), og det du bruker er upload-hastigheten på linja til de du laster ned fra. Han kan ha 100Mbit, men hvis uploaden er begrensa til 20k/s blir det aldri mer enn 20k/s fra han.

Der har vi det store problemet med f.eks. Kazaa, at folk bare kan slå av delinga totalt med en liten option i Preferences. Dermed er 95% av brukerne leechere (aldri deler, bare laster ned), mens 5% deler filene alle driver og laster ned. Da får man køer på flere 1000 folk, dårlige hastigheter osv. Mye bedre å bruke Overnet eller DC, der folk faktisk tvinges til å dele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...