Daysleeper Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Heisann! Jeg har problemer med å kjøre mine Corsair Twinx-1024LL brikker (2x512) på aggressive timinger. Jeg får heller ikke aktivert PAT på mitt Asus P4P800/DELUXE. Akkurat nå kjører jeg min P4 2,8 på 2,94 (210Mhz FSB) med minnet "By SPD" og uten PAT. Jeg bruker nyeste offisielle BIOS versjon (1010). Har prøvd det meste jeg kan komme på, men ikke nøl med å nevne noe, da det alltid kan være noe jeg ikke har tenkt på.. Varme skal ikke være problemet, da CPU ligger mellom 30 og 40 grader.. (rundt 38-42 under HARDT stress.) Kan noen tipse meg om hvordan jeg kan få brukt mer aggressive inntillinger på minnet og få slått på PAT uten problemer? Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvordan aktiverer man PAT ? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvordan aktiverer man PAT ? To activate PAT, simply go into BIOS setup utility. Here are the simple steps: 1) Enter BIOS setup utility 2) Select "Advanced" menu 3) Select "Chipset" configuration 4) Enabled Memory Acceleration Mode 5) Your system is now PAT ready [...] DrErling. Og btw, Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Heisann! Maskinen min fant ut at den likte overklokking... Kjører nå FSB på 245, dvs 3,43Ghz på CPU og med en minneratio på 5:4, kjører minnet på 392Mhz på 2-3-3-5, noe jeg godt kan leve med i dual channel. CPU ligger etter noen timers stress på 50-52 grader og idle-temperaturen etter å ha stått på en stund er under 30 grader. Dette funker fint =) Fikk 9589 3Dmarks i 3Dmark 2001SE med Asus V8200Deluxe (GeForce 3 64MB DDR) uten å klokke grafikkjerenen (minnet på kortet kjører jeg på 480Mhz. Dette ser jeg meg mer enn fornøyd med med et slikt skjermkort AMD fantastene kan si hva de vil.. Det som støyer mest i mitt støydempede Lian-Li kabbinett er harddiskene.. CPU-vifta er en Papst på 26db... Intel fortjener ros for sine produkter. De er uten tvil verdt hvert ett øre og vel så det! Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Istedenfor de timingsene, prøv å se om du får bedre resultat om du kjører minnet synkront med cpu... såvidt jeg har forstått er ikke intel like timingssulten som en amd. Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Heisann! Takk for responsen! Tror du virkelig PC3200 brikkene vil klare DDR490?!? Hmm... =) Er det andre som har prøvd å tyne slike brikker såpass hardt? Men du har uten tvil rett i at Intel får mer ut av høyere frekvens på minnet enn av lave timinger.. Dette viser mange tester =) Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Heisann! Takk for responsen! Tror du virkelig PC3200 brikkene vil klare DDR490?!? Hmm... =) Er det andre som har prøvd å tyne slike brikker såpass hardt? Men du har uten tvil rett i at Intel får mer ut av høyere frekvens på minnet enn av lave timinger.. Dette viser flere tester =) Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Okey da har jeg aktivert PAT hele tiden da . =) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Tvilsomt at du kommer opp i 490 med de brikkene. MEGET tvilsomt. Snekkeren sin test av div rambrikker. Han kom opp i 444 MHz Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Det var ikke helt seriøst ment heller, da.. =) Skulle vel vært litt mer spesifikk, men du har jo allerede svart på det.. Hvor langt de er tynet.. Jeg sliter faktisk med å få bootet opp maskinen når jeg kjører brikkene på DDR400 med CAS 2-3-3-5-T1... Ikke fornøyd med dette, nei.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du har sikkert noe feil med brikkene.. send de i retur til der du kjøpte dem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå