Fateless Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hei. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en MINI-iTX pc ettersom jeg stadig flytter på pcen, og jeg mener man får for lite igjen for pengene i form av en gaming laptop. Er det noen som har innspill på disse delene om de passer sammen eller har et alternativ til et bedre oppsett? Budsjett ligger på ca 11k. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1402950&su=40555FD9-4BC0-490A-9AE7-36B6CDB0C8D2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Kjøp heller Intel Core i5-4690K koster kun 100 kr ekstra, men den yter litt bedre og har heldigvis ikke TIM kjølepasta inni prosessoren som gjør den varmere en nødvendig. Du finner sikkert veldig mye R9 280X eller R9 290X på brukmarkedet, eneste ulempe de trekker litt mere strøm. GTX 770 begynner å bli litt utdatert men funger fremdeles. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Kabinettet ditt støtter SFX PSU, ikke ATX. Det størrer heller ikke skjermkort lengre enn 25,4cm, du har valgt et på 27,17cm. Bytter du ut kabinettet ditt med et mini-ITX kabinett som støtter fulllengde eksapansjonskort og ATX psu er du good to go. Dette eller dette har jeg erfaring med, og anbefales lett dersom du vil ha et lite kabinett uten at du må ta endre hensyn enn til kjøler og hovedkort. Du bør også kjøpe en modulær PSU, ellers vil du få et kabelhelvete inni kabinettet. Jeg tenkte ikke på det, så da ble det stapping der det var plass. Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Hei LMH1, takker for svar Jeg ser de kun har 4690 verisjonen som er låst!? på komplett.no. Du sier 770 er et gammelt kort, mener du jeg bør vente til neste generasjon blir sluppet? Har hatt pause fra datakomponenter et par år, så er ikke helt oppdatert. Hvordan er ytelsen på NVIDIA iforhold til AMD fortiden? Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Supert Chris93, tusen takk. Da skal jeg ta å endre kabinettet og psu. Vet du forresten hvor høyt støynivå disse små kabinettene ligger på og om de utvikler mye varme? Regner med det blir vanskelig å dytte inn vannavkjøling her ... Edit, valgte samme psu i modulær utgave. Endret 14. juni 2014 av Fateless Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det jeg linket til skal du klare å dytte inn en 120mm radiator i, men jeg tror du må fjerne harddiskburet da. Du kan også alltids la radiatoren være på utsiden. Støy nivå er helt ok, og min blir noe varm, men ikke noe særlig. Jeg har en slik kjøler, og den holder seg rundt en 40-70 grader ved idle og load. Skjermkortet er et GTX 570, det blir varm og støyer mye, men det gjorde det også i hovedmaskinen min. Denne PSU-en mener jeg burde være mer en god nok.AMD har overtaket på Nvidia nå for tiden, men billigere og bedre kort, men de trekker gjerne mer strøm og blir varmere(mener jeg) dersom det er av betydning. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Intel Core i5-4690K er riktig det er noe leveringstid, men ville anbefalt den uansett. Støynivåer på kabinett? Vel det er jo slik des mindre et kabinett er des mindre plass til vifter og des mere varmere normalsett vil maskinen bli, i et slik kabinett vil prosessoren og skjermkortet være tett intil hverandre, og det vil nok føre til mere varme på sommeren spessielt. Angående GeForce GTX 870 finner vi ikke så veldig mye informasjon, men som regel er det lurt å vente, eller kjøp brukt så sant det er mulighet, godt mulig i løp av året har nvidia kommet med nye skjermkort. GTX 770 og R9 280x er ganske like ren ytelse, men AMD gjør bedre kjøp med 1 GB mere ram og bedre overklokk siden det er et forbedret HD 7970 Ghz edition. Det er særlig bruktmarkedet som gjør kortet så bra også som minerig. Endret 14. juni 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Da takker jeg for hjelpen folkens Venter med å bestille til CPU kommer inn på lager hos Komplett. Et "brukt" R9 280X ligger på rundt 1600 kroner, så da ligger vi akkurat under budsjettet totalt. Ha en fin dag videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå