DanielP Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har sett på veldig mange av "verkene" deres og lurte på om dere brukte noen spesielle fonter, eller om dere laget "fonten" når dere laget banneren/logoen? Bare synes veldig mange av dem er ganske "flotte" så jeg bare lurte Takker DanielP Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg bruker en som heter " Cosmic Age Extended " en del. Flott tråd dette forresten. Gleder meg til å høre innslagene fra Arve. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg bruker en som heter " Cosmic Age Extended " en del. Flott tråd dette forresten. Gleder meg til å høre innslagene fra Arve. vell, har eg lyst på en ny font, er www.google.com et fint hjelpemiddel... www.1001fonts.com er og ganske kjekk... Font bruk avhenger av fargevalg, tema på sida ++ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Liker verdana, jeg.. :-) Gjør ellers som arve, laster ned nye fonter etter behov. Glemmer seff å ta vare på fontene når jeg formaterer sånn en gang hver andre måned, så da forsvinner alle å jeg må begynne å samle på nytt.. :wink: Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 websider:skrift: tahoma, verdana, arial, courier, sans-serif... logo/banner etc: ingen spesielle fonter, starter med ett eller annet og vrir og vender og endrer i photoshop/illustrator... Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Et bra sted å hente ned profisjonelle fonter er: www.autofx.com Bruker vel helst ingen spesielle kommer ann på siden, men har de siste gangene brukt Trebuche til skrift. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 en liten ting: Sett at /me finner en kul og passande font til ei side eg vil lage, går det ann å lage et script som auto-nedlaster fonten til brukeren som vil sjå sida kver gang han laster den? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 en liten ting: Sett at /me finner en kul og passande font til ei side eg vil lage, går det ann å lage et script som auto-nedlaster fonten til brukeren som vil sjå sida kver gang han laster den? selvfølgelig går det an, men du kommer til å tape over 90% av dine besøkende av flere grunner: 1. folk som ikke er inet guruer blir redde for å motta virus. 2. folk som er inet guruer blir irriterte og gir faan i sia di... så glem det... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Bruker mye verdana. Ellers tar jeg etter hva temaet på siden er. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 en liten ting: Sett at /me finner en kul og passande font til ei side eg vil lage, går det ann å lage et script som auto-nedlaster fonten til brukeren som vil sjå sida kver gang han laster den? selvfølgelig går det an, men du kommer til å tape over 90% av dine besøkende av flere grunner: 1. folk som ikke er inet guruer blir redde for å motta virus. 2. folk som er inet guruer blir irriterte og gir faan i sia di... så glem det... Fordi fonten blir ikke auto-nedlastet slik som du tenker. Det kommer opp en dialogboks der en blir frågat om en vil laste ned denne fonten, og da gir de aller fleste fann og forlater siden. Det finnes enda noen, men ikke mange som klikker ja på alle bokser som kommer opp på nettet. Disse er de med delvis føkka system etterhvert. Så glem det, ja... Lenke til kommentar
sokk Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvis man absolutt må bruke en spesiell font -- så kan du jo be brukeren laste ned fonten og installere den (for å se siden slik den var ment å se ut); eller hvis det bare er snakk om bruk av fonten til overskrifter, menyer osv. så kan du jo lage bilder istedenfor. Min favorittfont er verdana. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 en liten ting: Sett at /me finner en kul og passande font til ei side eg vil lage, går det ann å lage et script som auto-nedlaster fonten til brukeren som vil sjå sida kver gang han laster den? selvfølgelig går det an, men du kommer til å tape over 90% av dine besøkende av flere grunner: 1. folk som ikke er inet guruer blir redde for å motta virus. 2. folk som er inet guruer blir irriterte og gir faan i sia di... så glem det... oki, berre lurte på om det var mulig lissom.. var ikkje akkurat planlagt å utføre det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå