Gå til innhold

Analoge/digitale kanaler - CAM/DVB-C

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har fått nytt TV, de bruker Jæren Kabel TV som har en CAM-modul som skal sitte i TV.

Jeg søker, uten CAM, og finner 16 analoge kanaler. Langt fra alle som skal være der.

Om jeg setter inn CAM finner den like mange kanaler, de samme.

Det spiller ingen rolle om jeg velger "antenne" eller "kabel-tv" på Philips TV.

Kundeservice er stengt frem til tirsdag. Hehehe.

http://www.jkn.no/teknisk-informasjon/dekodere står det noe om SIMM-kort. Det har ikke jeg, burde jeg hatt det?

Er det bare å gi opp og få dette til nå i helgen eller gjør jeg en åpenbar feil?

Regner ikke at andre benytter JKN.no, men det er vel ganske likt uansett leverandør.

small_DVB-C_0.jpg

http://www.jkn.no/teknisk-informasjon/dekodere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må kanskje ikke ha programkort her...

Det finnes to typer CAM moduler: En modul som ikke trenger ekstra kort, og en modul som trenger kort. Du får oppgitt ved kjøp av modul om det er behov for ekstra kort.

Hvis man bare får inn analoge kanaler, så skyldes sansynligvis det en innstilling analogt/digitalt søk. Dette er forskjellig på forskjellige TV-er. Hvilken modell Philips TV gjelder det? En alternativ løsning kan være å resette TV helt og gjøre alt oppsett på nytt.

Lenke til kommentar

Lest dette?

INFO VED BRUK AV CAM MODUL – CI MODUL
Når du skal ta i bruk cam modul i TV, skal følgende prosedyre gjennomføres FØR cam modul settes i TV.
Gjennomfør et automatisk digitalt kanalsøk på kabel (DVB-C, ikke antenne).
Hvis du ikke får søkt inn de digitale kanalene med et auto søk, skal du prøve et manuelt digitalt søk på kabel (DVB-C, ikke antenne).
Følgende opplysninger skal gis inn

• Frekvens: 362000 (evnt. 362 hvis TV ikke gir plass til nullene)
  • QAM: 64
  • Symbolrate: 6875
Hvis det ser ut til at søket kun består av 5 kanaler, sjekk kanallisten. Hvis den ikke ser OK ut, gjennomfør et auto søk.
Når dette er utført lar du TV stå på en kanal, eks. kanalen MAX i inntil 30. min før bildet kommer.
Lenke til kommentar

Lest dette?

Takk for svar til dere begge.

Ja, jeg leste det og fikk kun 5 kanaler, men ikke MAX.

Søkte både analogt/digitalt og antenne/kabel-tv uten at det gjorde noen forskjell. Har resatt TV flere ganger, det er en 6 eller 7000-serie, husker ikke resten nå siden jeg gav opp og koblet til den gamle.

Det virker som om det mangler et "kort" i CAM-modulen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...