Gå til innhold

Netflix og teksting

Anbefalte innlegg

Har sett en del på Netflix i forbindelse med at jeg ser opp igjen alt av Breaking Bad + House of Cards + Orange is the New Black.

Noe jeg har oppdaget er tekstingen Netflix har. Den er fryktelig dårlig på mange området. Det er både skrivefeil, de oppfatter engelske uttrykk totalt feil som gjør at tekstingen ikke gir noe mening og at de oversetter ord forskjellig fra episode til episode. Det er ikke det at det noe stort problem, men det er helt sinnssykt irriterende at man betaler 80 kroner i måneden for en tjeneste som er tekstet så dårlig.

Noen andre enn meg som har lagt merke til dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan velge farge og font mm. hvis man logger inn på Netflix på PC. Innstillingene vil gjelde når man bruker kontoen sin på andre enheter også. Livet mitt ble 50% bedre da jeg oppdaget dette.

Jau dæven. Det må prøves. Tommel opp i form av pluss er tildelt deg.

Lenke til kommentar

Enkelte serier har den engelske teksten kun for hørselshemmede og I STORE BOKSTAVER, SOM OM HØRSELSHEMMEDE HØRER BEDRE NÅR MAN ROPER. Unødvendig.

Den beste innstillinga for tekst er svart tekst, hvit halvgjennomsiktig bakgrunn og hvit tekstomriss. Vindu på ingen farge.

Lenke til kommentar

Jeg kan også Engelsk, men ser filmer med subs uavhengig av språk. Men noen ganger kan det være vrient og få meg seg hva folk sier pga. dialekt eller måten de prater på. Greit med subs da.

Endret av Jack Burton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Ser 1. episode av House of Cards nå på Netflix.

Teksten forsvinner så sinnsykt fort? Irriterer meg helt grønn over det. Når det er dialog mellom flere personer viser de kun den ene personens prat om gangen på skjermen.

Vises sånn:

Person 1: "blablabla"
Ny tekst

Personn 2: "blablabla"

Normale er:

Person 1: "blablabla"

Teksten til person fjernes ikke

Person 2: "blablabla" en annen plass på skjermen eller nederst.

Må jo skumlese alt. Den engelske teksten var heldigvis bra, eller normal, så har switchet over til den.

Endret av Innavl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...