Emils. Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har sett en del på Netflix i forbindelse med at jeg ser opp igjen alt av Breaking Bad + House of Cards + Orange is the New Black. Noe jeg har oppdaget er tekstingen Netflix har. Den er fryktelig dårlig på mange området. Det er både skrivefeil, de oppfatter engelske uttrykk totalt feil som gjør at tekstingen ikke gir noe mening og at de oversetter ord forskjellig fra episode til episode. Det er ikke det at det noe stort problem, men det er helt sinnssykt irriterende at man betaler 80 kroner i måneden for en tjeneste som er tekstet så dårlig. Noen andre enn meg som har lagt merke til dette problemet? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg syns tekstingen er helt grei. Gulfargen er dog irriterende. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har ingen problemer med oversettingen, men skulle gjerne sett brukerne kunne velge farge på teksten selv. Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Gulfargen er jævlig deilig. Aldri hatt noen problemer med den. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Gulfargen er ikke bra, men jeg kan tolerere den nå. Tekstingen syns jeg ikke er så dårlig som du skal ha det til, men det er mulig jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Man kan velge farge og font mm. hvis man logger inn på Netflix på PC. Innstillingene vil gjelde når man bruker kontoen sin på andre enheter også. Livet mitt ble 50% bedre da jeg oppdaget dette. Endret 14. juni 2014 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det verste med tekstingen er at du bare kan velge engelsk teksting på særdeles få filmer/serier. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Gulfargen er det bare å bytte vekk da? Jeg har i alle fall hvit tekst. Mulig jeg er kravstor og henger meg opp i småting, men tekstingen er dårlig. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Man kan velge farge og font mm. hvis man logger inn på Netflix på PC. Innstillingene vil gjelde når man bruker kontoen sin på andre enheter også. Livet mitt ble 50% bedre da jeg oppdaget dette. Jau dæven. Det må prøves. Tommel opp i form av pluss er tildelt deg. Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Nå bruker ikke jeg norsk Netflix veldig ofte, men de gangene jeg har brukt det og bruker det har jeg ikke lagt merke til noe uvanlig. Vanlig DVD-teksting på det jeg har sett. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg har definitivt merket det trådstarter snakker om angående dårlig teksting, feil oversetting og generelt laber kvalitet. Dette gjelder både tv-serier og filmer. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det eneste jeg har et problem med, er at det er noen filmer der jeg ikke får lov til å slå av tekstingen. Hva pokker skal man med teskting? Jeg kan engelsk.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Enkelte serier har den engelske teksten kun for hørselshemmede og I STORE BOKSTAVER, SOM OM HØRSELSHEMMEDE HØRER BEDRE NÅR MAN ROPER. Unødvendig. Den beste innstillinga for tekst er svart tekst, hvit halvgjennomsiktig bakgrunn og hvit tekstomriss. Vindu på ingen farge. Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Jeg kan også Engelsk, men ser filmer med subs uavhengig av språk. Men noen ganger kan det være vrient og få meg seg hva folk sier pga. dialekt eller måten de prater på. Greit med subs da. Endret 14. juni 2014 av Jack Burton 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Nettopp. House of Cards og True Detective (ikke Netflix, men dog) er serier det er vanskelig å se uten tekst. Mye pga. vanskelig ord, men også fordi de mumler så jævlig. Spesielt Matthew McCoughney er frakk på å mumle. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Da slår jeg på engelsk tekst. Men noen filmer på netflix har kun norsk tekst, som jeg ikke får slått av. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Legger også merke til på Norsk Netflix at teksten ofte mangler setninger, altså setninger hoppes over, legger også merke til at ord og setninger ofte formuleres veldig annerledes en dem sies. 2 Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Ser 1. episode av House of Cards nå på Netflix. Teksten forsvinner så sinnsykt fort? Irriterer meg helt grønn over det. Når det er dialog mellom flere personer viser de kun den ene personens prat om gangen på skjermen. Vises sånn: Person 1: "blablabla"Ny tekst Personn 2: "blablabla" Normale er: Person 1: "blablabla" Teksten til person fjernes ikke Person 2: "blablabla" en annen plass på skjermen eller nederst. Må jo skumlese alt. Den engelske teksten var heldigvis bra, eller normal, så har switchet over til den. Endret 4. februar 2015 av Innavl Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Tekstinga er ene og alene grunn nok til å fake til seg amerikansk netflix. Den er stor, stygg og elendig, google translate gjør bedre jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå