Darkrai Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) hei, formaterte pcen, installerte nvidia skjermkort driver, restarta pcen, fekk svart skjerm med mus pekker, sikkermodus fungerer normalt, prøvde å avinstallera driveren, då starta windows vanlig igjen, hovedkort, p8z68 deluxe, skjermkort gtx 770, cpu i7 2600k, forstår ikkje hva det kan vær, bare spør vis det er meir du lurrer på, på forhånd takk Endret 14. juni 2014 av Darkrai Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Skjedde på min pc også. Etter restart fungerte den fint igjen Hvilken driver la du inn med hvilken gpu? Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Skjedde på min pc også. Etter restart fungerte den fint igjen Hvilken driver la du inn med hvilken gpu? geforce 337.88 whql, prøvde windows update sin, men ingen lykke, cpu, i7 2600k, p8z68 deluxe bruker intel hd graphics, https://www.facebook.com/notes/gigabyte/lucid-virtu-mvp-what-it-is-and-why-youll-want-it-on-your-motherboard/10150643214844446 Endret 14. juni 2014 av Darkrai Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? ja, versjon 10.0.17.0 Endret 14. juni 2014 av Darkrai Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 prøvde å skru av initiate igpu, men det hjalp ikkje , har prøvd å fixa dette problemet i 4 tima nå, ingen ting som fungerer, det virket fint før formatering, men siden windowsen var 3 år gammel, med masse virus, så ville eg formatere :/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Reinnstaller Windows. Det er ikke helt unormalt at en reinnstallasjon går skeis. Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Reinnstaller Windows. Det er ikke helt unormalt at en reinnstallasjon går skeis. har prøvd det, uten lykke :/, windows var installert på 1tb hdd, slettet hele disken å lagde en egen partisjon på 120gb, installerte windows på den, det kan vell ikkje gjør noe skade? Endret 15. juni 2014 av Darkrai Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Så alt fungerer helt fint til du forsøker å installere nvidia skjermkortdriverene? Og du får bilde i safemode med driverene installert? Har du da forsøkt ulike versjoner av drivere , også dem fra din produsents hjemmeside? Du kan jo gjøre clean installs fra safe mode. Endret 15. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere? ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. http://www2.station-drivers.com/index.php/downloads/Drivers/Intel/Chipsets/Chipset-Device-Software/Intel-Chipset-Device-Software-Version-10.0.17-WHQL/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere?ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. http://www2.station-drivers.com/index.php/downloads/Drivers/Intel/Chipsets/Chipset-Device-Software/Intel-Chipset-Device-Software-Version-10.0.17-WHQL/ Men når du søker på ditt hovekort så sier samme nettsted 9.4.2.1019 også blir du sendt videre til den versjonen du lenker til. Du får gjøre akkurat som du vil, men jeg stoler mer på produsenten enn en reklamefinansiert side som ber deg laste ned noe annet enn sitt eget søkeresultat... Og i tillegg kan jeg ikke fransk. Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Så alt fungerer helt fint til du forsøker å installere nvidia skjermkortdriverene? Og du får bilde i safemode med driverene installert? Har du da forsøkt ulike versjoner av drivere , også dem fra din produsents hjemmeside? Du kan jo gjøre clean installs fra safe mode. alt fungerer helt fint i safemode, har prøvd clean install i safe mode, ulike versjoner, men same problemet, merkelig problem detta :/ Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere?ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. http://www2.station-drivers.com/index.php/downloads/Drivers/Intel/Chipsets/Chipset-Device-Software/Intel-Chipset-Device-Software-Version-10.0.17-WHQL/ Men når du søker på ditt hovekort så sier samme nettsted 9.4.2.1019 også blir du sendt videre til den versjonen du lenker til. Du får gjøre akkurat som du vil, men jeg stoler mer på produsenten enn en reklamefinansiert side som ber deg laste ned noe annet enn sitt eget søkeresultat... Og i tillegg kan jeg ikke fransk. trudde alltid nyeste versjon var best, men det hjelper ikkje med 9.4.2.1019, same problemet :/ Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere?ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. http://www2.station-drivers.com/index.php/downloads/Drivers/Intel/Chipsets/Chipset-Device-Software/Intel-Chipset-Device-Software-Version-10.0.17-WHQL/ Men når du søker på ditt hovekort så sier samme nettsted 9.4.2.1019 også blir du sendt videre til den versjonen du lenker til. Du får gjøre akkurat som du vil, men jeg stoler mer på produsenten enn en reklamefinansiert side som ber deg laste ned noe annet enn sitt eget søkeresultat... Og i tillegg kan jeg ikke fransk. trudde alltid nyeste versjon var best, men det hjelper ikkje med 9.4.2.1019, same problemet :/ Du må formatere og installere på nytt! Du har installert infisert programvare som påvirker installasjonen din med noe dritt! Så setter du inn drivere fra de respektive produsenter. Når du har gjort dette kan du komme tilbake til tråden her, og fortelle hvordan det har gått!! Sv. Lenke til kommentar
Darkrai Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 For sikkerhets skyld: Etter at du har formatert og installert Windows, har du installert chipset-drivere?ja, versjon 10.0.17.0 Hvor har du lasta ned det? Stemmer ikke med versjonsnr hos Asus... laster ner nye drivere sjå station-drivers, fungerer alltid på andre pc-er, hender eg bruker driver booster Men versjonsnr som du oppgir stemmer ikke med versjonen på dette nettstedet heller... Vet ikke om problemene dine kommer av dette, men når ting ikke funker så ville i hverfall jeg prøvd å bruke produsentens drivere. http://www2.station-drivers.com/index.php/downloads/Drivers/Intel/Chipsets/Chipset-Device-Software/Intel-Chipset-Device-Software-Version-10.0.17-WHQL/ Men når du søker på ditt hovekort så sier samme nettsted 9.4.2.1019 også blir du sendt videre til den versjonen du lenker til. Du får gjøre akkurat som du vil, men jeg stoler mer på produsenten enn en reklamefinansiert side som ber deg laste ned noe annet enn sitt eget søkeresultat... Og i tillegg kan jeg ikke fransk. trudde alltid nyeste versjon var best, men det hjelper ikkje med 9.4.2.1019, same problemet :/ Du må formatere og installere på nytt! Du har installert infisert programvare som påvirker installasjonen din med noe dritt! Så setter du inn drivere fra de respektive produsenter. Når du har gjort dette kan du komme tilbake til tråden her, og fortelle hvordan det har gått!! Sv. det første eg prøvde etter formatering var å installere nvidia driveren, så gjekk den i svart, måtte avinstallera driveren i sikkermodus, installerte chipset, prøvde å installera nvidia i sikkermodus, svart skjerm, forstår ikkje hva som kan vær infisert programware :/, men tusen takk får svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Har du prøvd å kjøre oppstart uten alle windows komponentene? Det kan være matnyttig for å se om det kan være en krasj mellom en av de og noe 3'dje parts software. Jeg satt opp en maskin med et Gigabyte hovedkort hvor det var et program fra Gigabyte som var skyld i at maskinen krasja, det viste seg at det krasjet med WIndows egen hardwareovervåkningstjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå