Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mister internett når jeg går fra ett akesspunkt til et annet.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med en laptop på ett større nettverk.

Når jeg flytter meg rundt i bygget har jeg hele tiden nettfobindelse, men når jeg er i en spesiell del av bygningen så får jeg ikke IP fra AP jeg er tilkoblet.

Alle andre AP'er kan jeg fint koble meg til.

Alle andre laptoper, mobiler etc. kan fint koble seg til dette AP-et.

Har forsøkt å slette de lagrede trådløsinstillingene på laptopen.
Har forsøkt å slette DHCP leasen fra DHCP serveren, fikk ny IP i ca 5 min så mistet jeg den. Når jeg var tilkoblet så gikk internett utrolig tregt.

Har forsøkt med kabel til nevnte AP og det funker.

Har forsøkt med statisk IP og da sier den at jeg er tilkoblet men ingen internettforbindelse.

Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bytte PC? Siden feilen gjelder kun på en PC, og alle andre enheter fungerer fint, må feilen ligge på denne ene PCen. Sjekk produsentens sider for riktige drivere og oppdatert FW.

Det er ikke alltid at kortprodusentens driver er den beste. På en av mine tidligere HP-laptops hadde jeg problemer med ytelsen på kablet nettverk, jeg fikk aldre mer enn ca 10 Mbps enten jeg var tilkoblet 10, 100 eller 1 Gbps switcheport. Jeg hadde installert nyeste NIC(LAN)-driver fra produsenten av kortet, og alt i PCen var oppgradert. Etter en telefon til HP support byttet jeg til en gammel driver som lå som "nyeste" på HPs supportsider, og vips, så var alt i orden, jeg fikk 100 Mpbs på 100 og 1 Gbps på 1000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...