vigilante Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei Når jeg kopierer større filer 200mb+ fra en maskin til en annen så mister jeg internettforbindelsen/kontakt med ruteren. Switch delen fungerer greit men den må restartes for å komme på nett igjen eller komme til config screenet... Noen idè hva som kan gjøres for å rette på dette da det er forferdelig irrriterende..? Ruteren er en 3com 3c857 m/siste fw Lenke til kommentar
opticus Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 sjekket om det er noen ormer i nettverket? er alle maskiner patchet opp gjennom windowsupdate og antivirus oppdatert? kjør full system scan av alle maskiner med antivirus og kjør alle oppdateringer som er anbefalt av windowsupdate på http://windowsupdate.microsoft.com på alle maskiner Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Alle tre maskinene er rene for grums og det er aldri noen problemer før nettverket blir betydelig belastet...det er ingen trafikk som ikke skal være der...jeg har fixed ip på alle tre pc`er og koplet opp mot tele2`s dhcp... Jeg mistenker heller at det er noe med ruteren, hadde ikke det problemet med en tidligere ruter i samme nettverket... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 jeg har hatt lignende problem, men det var ikke store filer, men mange koblinger samtidig.. grunnen var at det var en orm som sendte seg selv i alle mulig retninger, og når jeg skulle bruke filedelingsverktøy var det ikke mer minne igjen på routern så gikk nettverket mer eller mindre ned.. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Det kan tenkes at det er minnet som blir fullt på min også, men en skulle tro at den skulle takle dette...? Kan heller ikke finne noe i config for å regulere slikt... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 har den ikke noen logg? skru på alt av system logging om det er mulig og sjekk hva den sier når traffiken stopper.. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Hehe, problemet gjør jo også at jeg ikke komer i kontakt med ruteren og når jeg restarter den resettes loggen... :-? Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har faktisk opplevd lignende problemer selv med en slik 3Com DSL router... så det er nok en eller annen svakhet der. Har forresten også oppdatert til siste firmware'en uten at det ble noen forandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå