teekay19 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 En kamerat har bygd ny maskin. AMD Xp2500, Epox VIA kt400, 1 stk 512 twinmos ram, Seagate PATA 120gb. Problemet er at windows ikke vil installeres. Har gjort utallige forsøk med win 98, 2000, XP. Den begynner å kopiere filer som er nødvendige for installasjonen, så plutselig kommer det opp meldig om at filen ikke kunne kopieres. Prøver å kopiere filen på nytt og da går det som regel. Det rare er at det er forskjellige filer hver gang. Har greidd å installere alle filene uten om 1 og installasjonen går fint heilt til den skal boote inn i Windows for første gang, da får eg BLÅSKJERM og installasjonen må starte på nytt. Noen som har opplevd noe liknenede. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Sjekk at du har IDE 1 master på disken din riktig, altså jumperen på HDD. Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Prøv en annen ram brikke. Opplevde de samme problemene med nybygd maskin og da var det ram brikken som var årsaken. Ny ram og innstallasjonen gikk som normalt. Bukks Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Prøv en annen ram brikke. Opplevde de samme problemene med nybygd maskin og da var det ram brikken som var årsaken. Ny ram og innstallasjonen gikk som normalt. Bukks Enig her. måtte bytte om på mine brikker for å få til ein god innstalasjon. Måtte sette den minste først. Litt sprøtt men det funket kun på den måten. Ser du har bare ei brikke men trur det kan vere ei løsning å bytte den ut. Dette veit du sikkert men det er viktigt at rambrikken står i første slotten :wink: Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Enig med svarene du har fått. Min oppfatning av XP-innstallasjonen er at den er ekstremt sensitiv overfor feil i hardware eller ved overklokking generelt, selv om maskin fungerer utmerket ellers. En enkel løsning kan være å underklokke maskinen under innstallasjonen, så kan man senere finne ut hvor det svake leddet befinner seg. (Minnet er en sannsynlig kandidat ja). Edit: Masse tasteleifer. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har allereide gjort eit forsøk på underklokke cpu og ram uten at det gjorde noen forskjell. Får prøve annen ram brikke. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Etter min mening er det første du burde gjøre å finne en ny kopi av xp platen..stor sannsynlighet for at feilen ligger der..har selv opplevd problemet under installasjon at det er feil med filer.. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har prøvd mange kopier av både 98 og xp, og dessuten er det random hvilke filer som vil kopieres. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Denne feilen formerlig skriker minneproblemer som antydet over. Prøv å bytte plass på brikken(e), eller andre brikker. Har både opplevd at dual mode har skapt dette trøbbelet, samt at Abit NF7-S v. 2.0 rett og slett ikke taklet TwinMos Dualpack PC3200 brikker i det heletatt. Frustrerende, da de fungerte ypperlig i P4 systemet mitt. -KJ Lenke til kommentar
sokk Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg var borti det samme. Løsningen viste seg å være å sette ned busshastigheten på hovedkortet (gjorde jeg via en jumper) - så virket alt helt perfekt. Kan være noe annet dette her; men jeg prøvde også å underklokke (ved hjelp av multiplier) - men det hjalp ikke. Jeg hadde bygd en god del maskiner før denne (10+), så jeg testet RAM osv. RAM'en virket greit i andre maskiner; mens RAM'en fra de andre maskinene også feilet i PCen jeg holdt på å sette sammen. Kanskje jeg ikke fikset det med en gang fordi jeg er vant til at hovedkortene har støtte for å endre busshastigheten i bios -- så det var ikke det første jeg tenkte på. Lykke til Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har hatt samme problem. Skift RAM, det løste mitt problem. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jepp, satte inn noe gamle noname brikker og da funket at fint. Takker for svar Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei du har hvist allerede funnet det ut... Hadde samme problemet for en stund siden... Det viste seg at jeg hadde fått RAM brikke med ECC (hadde bestilt uten "plukkfeil" fikk jeg til svar) Fikk ny... (rett type) så funket alt perfekt! Sånt som skjer... Fikk samme håpløse feil meldinger som deg.... :wink: Lenke til kommentar
Calm Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 En kamerat har bygd ny maskin. AMD Xp2500, Epox VIA kt400, 1 stk 512 twinmos ram, Seagate PATA 120gb. Problemet er at windows ikke vil installeres. Har gjort utallige forsøk med win 98, 2000, XP. Den begynner å kopiere filer som er nødvendige for installasjonen, så plutselig kommer det opp meldig om at filen ikke kunne kopieres. Prøver å kopiere filen på nytt og da går det som regel. Det rare er at det er forskjellige filer hver gang. Har greidd å installere alle filene uten om 1 og installasjonen går fint heilt til den skal boote inn i Windows for første gang, da får eg BLÅSKJERM og installasjonen må starte på nytt. Noen som har opplevd noe liknenede. Det kan vel enten være at det er problemer med selve brikkene, eller at brikkene du bruker står i feil slot! En venn av meg hadde det samme problemet på et Asus hk med det samme chipset'et. Har du en modul skal denne stå på den siste slot'en, altså den som er lengst fra PSU i standard ATX kabinett... edit: ser at du har fått svar allerede. leste ikke igjennom hele innlegget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå