Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial fobi og forelsket

anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kronisk sykdom og har gått sykemeldt i over et halvt år nå. Jeg sliter også med sosial fobi og depresjoner og føler at jeg blir isolert. Jeg klarer ikke å komme tilbake til den jobben jeg har hatt. Ting ble tungt både fysisk og psykisk. Jeg følte meg mistrodd og ble heller ikke tatt på alvor hos fastlegen. Tidligere i år kom jeg heldigvis inn til en spesialist og fikk mer hjelp.

Han henviste meg til en sosionom. Jeg var hos henne første gang i april og har gått regelmessig til henne etter det. Hun hjelper meg masse og støtter meg. Måten hun snakker på og får meg til å føle er fantastisk. Hun oppmuntrer meg og er veldig postiv.

Hun er bare helt fantastisk og uten henne hadde jeg ikke klart meg gjennom denne tunge tiden.

Så nå skal jeg si det rett ut, det jeg ikke kan fortelle henne: jeg er forelsket i sosionomen min.

Jeg har utrolig lyst til å kysse henne eller bare klemme henne. Det er jo sikkert lov å gi henne en klem, men ikke noe mer.

Hun er på facebook og jeg har vært inne å tittet litt, fordi jeg er nysgjerrig og har lyst til å vite mer om henne. Gjør det meg til en "stalker"?

Hvis jeg legger henne til som venn på facebook, hvordan vil hun reagere på dette? VIl dette oppfattes som "stalking"?

Jeg har jo veldig lyst å bli venn med henne :) Hun er bare helt nydelig.

Jeg vet at hun har kjæreste så skal selvfølgelig ikke "prøve meg" på noe mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg legger henne til som venn på facebook, hvordan vil hun reagere på dette?

Det bør du ikke gjøre, og hun bør reagere ved å avvise deg. Ikke fordi hun er uhøflig eller ikke liker deg, men for å ta vare på din anonymitet. Hva skal hun svare når noen spør hvem du er? Hun kan ikke si at du er pasienten hennes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...