VargAamo Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Japanske spillehaller er en sentral del av alle landets storbyer.FOTOESSAY: Tokyos arkadehaller (Ekstra) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Kjempeflott artikkel med både video og bilder! 1 Lenke til kommentar
m0useclick Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Gleder meg til å stikke innom når jeg flytter til Tokyo :O 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Syns at alle arkade-hallene ble lagt ned i norge. Savner det sosiale fra disse samt internett-cafeene vi pleide sitte på før. Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem. Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette? Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem. Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette? Pachinko maskiner Det er populært fordi det er veldig billig underholdning og du taper ikkje mye penger på gamble på dei( ein kule er mindre ein 50 øre). funfact med dei I japan er det ulovlige og gamble for penger, så dei lagde ein egen valuta altså kulene som kan byttes imot premier eller lignende poker chiper som blei solgt seperate steder utenfor og ofte veldig nært, for så klart ekte penger. Endret 14. juni 2014 av BonBattery 1 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 02:40 Japanske fingre in action! Lenke til kommentar
Shapperal Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem. Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette? http://en.wikipedia.org/wiki/Pachinko Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Arcade-spillene var store i Norge før Playstation og andre maskiner kom på banen. Da var det liksom ikke så moro å spille lenger. Spillene var jo nærmest reklame for dårligere grafiske spill på Commodore 64, Amiga 500, og for eksempel Super Nintendo. Konsollene er blitt så gode grafisk sett at man heller satt hjemme med Super Mario 64, Virtua Fighter, diverse bil-spill og så videre. Lenke til kommentar
Kay-M Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Har alltid drømt om å besøke Japan. Virker som et veldig interessant land. En dag forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Brandsi Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Var i en slik sjappe i Tokyo og spilte litt i fjor sommer. Spesiell og ekstremt høylytt opplevelse.Fikk byttet inn kulene jeg vant til en liten gullklump innkapslet i glass. Gikk ca 3000 yen (176 kroner) i overskudd på ca 15 minutter. Artig Endret 15. juni 2014 av Brandsi Lenke til kommentar
Per1970 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Pachinko, Japansk versjon av den gamle knipse kassa. http://en.wikipedia.org/wiki/Pachinko Lenke til kommentar
=Christian= Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Arkadehaller var drømmen når jeg var barn - på 80-tallet. Husker vi tok toget til Oslo etter skolen og dro til RA4 ved Klingenberg. Det var den beste, men det var andre arkadehaller rundt om kring også. Nå er det ingen igjen i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå