Gå til innhold

HJELP, Dette skal dere svare, tenk på dere


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Qwseyvnd skrev (2002-02-18 20:06):

Jeg har problem med oppstarten.

Jeg har Diskettstasjon, Cd-rom, Harddisk.

Når jeg starter med "finner ikke HDD" none, Boot in Cd-rom: x4 DISK BOOT FAILURE


 

For det første så skjekk inne i kabinette at alle IDE/ScSi kabler er riktig tilkoblet.

Og så ville jeg ha byttet om rekkefølgen på oppstarts enhetene til Disket,HDD og så Cd-rom.

Det du sansyligvis det du plages med er at når du starter på nytt er det ikke noe boot'bar cd-rom i din cd-romspiller, men ei vanlig spill-plate eller.no, og den kan man ikke klare å boote opp fra.

Bytt rekkefølgen og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Quote:


Murty skrev (2002-02-19 23:16):

Jeg er enig med B REAL. Prøv og bytt om på hva maskinen først skal boote. funker ikke det. så prøv å snu IDE kablene.


Hehe...bra at du er enig, men hva mener du med å snu IDE-kablene? De skal inn bare en vei, og hvis du prøver å sette de galt inn så skal du normalt sett se at de er plasert feil vei. Elle er det det du mener?

Lenke til kommentar

Quote:


Qwseyvnd skrev (2002-02-20 19:00):

Min PC finner diskettstasjon mener jeg, og hvis BIOSen finner ikke Harddisk, da finner en Diskettstasjon istedet.


Jeg kommer ikke videre, Jeg vil at BIOSen SKAL finne Floppy...Jeg har prøvd: Ta ut batteriet, Resette CMOS, LOAD DEFAULT OPTIONS. ingenting hjelper.



Har du prøvd å Flashe BIOS??

Kan hende at BIOS'en din er "utdatert" og at den trenger påfyll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...