Gå til innhold

HJELP, Dette skal dere svare, tenk på dere

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Qwseyvnd skrev (2002-02-18 20:06):

Jeg har problem med oppstarten.

Jeg har Diskettstasjon, Cd-rom, Harddisk.

Når jeg starter med "finner ikke HDD" none, Boot in Cd-rom: x4 DISK BOOT FAILURE

For det første så skjekk inne i kabinette at alle IDE/ScSi kabler er riktig tilkoblet.

Og så ville jeg ha byttet om rekkefølgen på oppstarts enhetene til Disket,HDD og så Cd-rom.

Det du sansyligvis det du plages med er at når du starter på nytt er det ikke noe boot'bar cd-rom i din cd-romspiller, men ei vanlig spill-plate eller.no, og den kan man ikke klare å boote opp fra.

Bytt rekkefølgen og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Quote:

Murty skrev (2002-02-19 23:16):

Jeg er enig med B REAL. Prøv og bytt om på hva maskinen først skal boote. funker ikke det. så prøv å snu IDE kablene.

Hehe...bra at du er enig, men hva mener du med å snu IDE-kablene? De skal inn bare en vei, og hvis du prøver å sette de galt inn så skal du normalt sett se at de er plasert feil vei. Elle er det det du mener?

Lenke til kommentar

Min PC finner diskettstasjon mener jeg, og hvis BIOSen finner ikke Harddisk, da finner en Diskettstasjon istedet.

Jeg kommer ikke videre, Jeg vil at BIOSen SKAL finne Floppy...Jeg har prøvd: Ta ut batteriet, Resette CMOS, LOAD DEFAULT OPTIONS. ingenting hjelper.

Lenke til kommentar

Quote:

Qwseyvnd skrev (2002-02-20 19:00):

Min PC finner diskettstasjon mener jeg, og hvis BIOSen finner ikke Harddisk, da finner en Diskettstasjon istedet.

Jeg kommer ikke videre, Jeg vil at BIOSen SKAL finne Floppy...Jeg har prøvd: Ta ut batteriet, Resette CMOS, LOAD DEFAULT OPTIONS. ingenting hjelper.

Har du prøvd å Flashe BIOS??

Kan hende at BIOS'en din er "utdatert" og at den trenger påfyll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...