Aquilla_Greyf0x Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hallo For 1-2 måndter siden kjøpe jeg meg ny pc, som består av: Abit kt600 msi geforce fx 5900 ultra barton 2500+ Når jeg satt å spilte idag, kom det plutselig mange grønne streker på skjermen, og den låste seg. Jeg prøvde å starte pånytt, samme skjedde igjen : Jeg gikk på "system restore" og etter det ville den ikke starte. Han låste seg i oppstarten, og fikk ikke til å slå av eller restarte. Skjermen ble helt svart, akkurat som om den var slått av. jeg trakk ut kontakten, og gikk inn i biosen å satte på "fail-safe mode" Jeg starta opp igjen, og han ble hengede der det står cpu hastigheten (som forøvrig var på 1099mhz) Jeg får til å restarte, men ikke slå av eller noe : Skjermkortet er ikke klokket, men prosessoren har vert klokket til xp3000+ i ca. 1 måned nå. Hjelp : Lenke til kommentar
Aquilla_Greyf0x Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 44 etter noen timers spilling Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 [quote name=" Abit kt600 : http://www.hardware.no/tester/hovedkort/ms...lta/index9.html KT600 tilbyr heller ikke den etterlengtede AGP/PCI-låsen' date=' og VIA har heller ikke klart å kvitte seg med multiplikator-låsen på Athlon XP-prosessorene. Dette gjør naturlig nok at hovedkort basert på KT600 umiddelbart blir ekskludert av alle som har planer om å overklokke.[/color'] Kan dette ha noko med saken å gjere? Lenke til kommentar
Aquilla_Greyf0x Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Hmm.. Rart at det skulle komme en måned etter da : Jeg syntes d ser ut til at det har noe med grafikk kortet å gjøre, med de grønne strekene. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hmm..Rart at det skulle komme en måned etter da : Jeg syntes d ser ut til at det har noe med grafikk kortet å gjøre, med de grønne strekene. Kan vere grafikk kortet ja. Har hatt samme problemet med det sjølv, Men det var når eg skifta vifte på grafikk kortet. Men som eg forstår så skjedde dette under spilling så da trur eg ikkje det. Men aldri si aldri. Kan vere lurt å skjekke det. Set inn det gamle grafikkkortet å prøv. Du har som du meiner ikkje mulighet til å slå på pc.-en dersom kortet ditt er gåent. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hmm.. Rart at det skulle komme en måned etter da : Tja, hvis du klokker uten PCI/AGP lås overklokker du også AGP bussen, og det er det ikke alle skjermkort som er like glade i. Skaff et annet skjermkort til testing. Hvis kortet ditt er gåent er det et forsøk verdt å sende det inn dit du kjøpte det og spille dum ("Hva er overklokking?" hvis de spør). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå