Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvordan dette her fungerer. Var vist "uheldig" å skrive "hei" med langfingeren på bagasjetaket på en BMW mens det var støv på den.... Tenkte ikke å at det ble noe riper av dt... Altså bakdelen like oppfør skiltet. Når han som eide bilen (kompis av meg) la merke til dt.. så truet han meg at jeg skulle betale for "skadene" Jeg gjorde på bilen.. Nå lurer jeg på hva disse "kosekvensene" er... Fordi jeg er veldig usikker på hvordan framtia i denne situasjoen blir...

Endret av BRH97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koster deg 50 kr for en flaske med polering på biltema og 20 kr for en pad, knikk littegranne (ta hele luka, om han vil ta resten av bilen så kan han gjøre dette sev), så koster ikke mye. du har jo bare "ødelagt" bakluka, og om han vil resten kan han jo gjøre resten. det er ikke noe polering og skryte av, men den fjerner værtfall de "ripene" du har laga

Lenke til kommentar

Eg fortalte han kort at vi kunne fjerne det med streak remover og evnt annet som trengs.. poleringsmaskin har vi og han. Er bedre enn ingenting sa jeg. Han forventer luksuspolering til flere titalls tusen kroner.

Lenke til kommentar

høres ikke ut som han er så nøye med bilen om den er full av møkk, så hvorfor koste på den noe mer enn 50-100 kr er det ikke fjerne ripene som er "greia"

på biltema har de en blå "scratch remover" og en hvit flaske med "polish" vil tro det holder med "polish" uten og ha sett "ripene" men kan ikke være så ille(??)

Endret av Kentklausen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha politisak, de kommer sikkert til å prioritere den saken høyt..

Uansett idiotisk av deg å skade andres eiendom og du burde ordne opp. Et mildt slipemiddel på poleringsmaskin burde fjerne det meste. Sørg for at bilen er helt ren først, ellers lager du bare mer riper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vask bakluka først og se om det iheletatt er spor etter deg. Har huket tak i flere av mine venner som har gjort det samme med baklemmen på bilen min (Stor overflata!) og sagt at om jeg finner spor så får de betale det som trengs for å rette på dette. Per i dag har det ikke vært spor i det heletatt.

Lakk er tross alt en hard flate, og det skal gjerne litt mer til enn en finger som dras forsiktig over et støvlag for å skape riper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha politisak, de kommer sikkert til å prioritere den saken høyt..

Uansett idiotisk av deg å skade andres eiendom og du burde ordne opp. Et mildt slipemiddel på poleringsmaskin burde fjerne det meste. Sørg for at bilen er helt ren først, ellers lager du bare mer riper.

Det er jeg enig i :) Har snakka med han.. Sa vi kunne gjøre det enkelt men han forventer at jeg skal bruke 5000kr på å fikse dt.

Vask bakluka først og se om det iheletatt er spor etter deg. Har huket tak i flere av mine venner som har gjort det samme med baklemmen på bilen min (Stor overflata!) og sagt at om jeg finner spor så får de betale det som trengs for å rette på dette. Per i dag har det ikke vært spor i det heletatt.

Lakk er tross alt en hard flate, og det skal gjerne litt mer til enn en finger som dras forsiktig over et støvlag for å skape riper.

Fint å se deg her Hansien, Jepp er enig i det du sier. Men jeg sjekka opp å så ingen spor etter meg.. Men om han finner noe så skal det kunne fikses lett for ca 150kr, isteden for å bla opp 5000kr for å fikse småriper.

Lenke til kommentar

Å fikse riper kan fort koste en del kroner i utstyret du må bruke (hvis du gjør det på egen hånd). Har du dog en poleringsmaskin og litt produkt til rubbing, og deretter finpolering, er du nok i mål.

Legg gjerne ut bilder om du har mulighet :)

Skal se ka vi kan gjøre. Han sa han hadde en poleringsmaskin (ganske sikker på at vi har en og) Ellers fikser pappa lett en sånn maskin :) (han er mekaniker).. Men han nekter å låne den ut til å fikse ^^,

@Hansien

Presset heller ikke noe hardt i på kofferten. Var bare et helt normal trykk på den ;)

Lenke til kommentar

Dra på BilXtra og kjøp Meguiars Ultimate Compound, en pakke med gule applikatorpads og en gul mikrofiberklut. Denne inneholder litt slipemidler som burde ta dette lett hvis det bare er såvidt man kan se merkene. :)

Lenke til kommentar

Nei, det skal faktisk ikke mer til. Er bilen strøken ellers vil dette lyse opp som bare dét i sola. :) Bilen skal ikke røres på andre steder enn dørhåndtak hvis man vil unngå riper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...