Gå til innhold

iTunes for windows er her!


Anbefalte innlegg

Med Lame så er det kanskje tilfellet, men det gjelder ikke alltid. Trykk på litt flere av de linkene som Google gir deg så finner du sikkert en del imot JS også.

 

"* Joint-Stereo is often worse than Stereo!"

 

Hva så? Hvem bryr seg om noe annet en lame? Alle som har litt peil bruker jo lame uansett. Sånn jeg ser det er det ett ikke-eksisterende problem.

 

AtW

 

 

Enig her, Lame har alle de avanserte innstillinger for å få bra lyd. Litt vanskeligere å bruke for noen, men er ikke for Hvermansen heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående ressursbruk:

Har sett det nevnt noen ganger på foobar2000 forumet at "Mem Usage" i Task manager ikke er en politelig kilde for å se minnebruk, og at man heller skal se på "VM Size". Ikke at jeg tror det får iTunes (som jeg ikke har tort å prøve ennå av frykt for hva det finner på, og i tillegg er jeg er veldig fornøyd meg foobar2000 og kommer ikke til å bytte) ned på et veldig lavt nivå.

 

Er enig i at programmer ikke bør sløse bort RAM, men hvis de kan bruke det til noe fornuftig som gjør at programmet fungerer bedre, så gjerne for meg. Jeg har maskin for å bruke den og ikke bare for å ha noe fett å skrive i en signatur, men jeg føler av og til at det ikke er tilfelle for alle...

Lenke til kommentar

Er enig i at programmer ikke bør sløse bort RAM, men hvis de kan bruke det til noe fornuftig som gjør at programmet fungerer bedre, så gjerne for meg. Jeg har maskin for å bruke den og ikke bare for å ha noe fett å skrive i en signatur, men jeg føler av og til at det ikke er tilfelle for alle...

 

enig der, poenget mitt (dersom det er noe poeng :D ) er vel at winamp gjør en minst like bra jobb hos meg til 1/5 av minnebruken.

dessuten har jeg alltid musikk i bakgrunnen når maskinen kjører cpu og minnekrevende oppgaver, da er det en fordel å ha en avspiller som bruker lite ressurser

Lenke til kommentar
ved avspilling:

itunes1.jpg

 

ved loading av sang:

itunes2.jpg

 

pc:

1.3ghz pentium m, 512MB ram

har 13313 sanger i biblioteket, har det noe med saken å gjøre?

 

det som er ringet inn er jo kun hoved-app, men itunes består jo av flere moduler som også bruker ram  :-?

 

Så litt rart det der. Jeg har aldri klart å få det opp i så mye på PC'n min. 733 MHz, 256 RAM, win2k.

 

Men ikke klag, MSN Messenger for Mac bruker 100MB RAM og det har ikke en gang mulighet for audio/video!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må jeg ha firewire på dataen for å bruke iPod?

Firewire eller usb (helst usb2)

 

Menne, kan noen fortelle meg hvilket format jeg bør la iTunes rippe i for best lyd og interoperabilitet? Bruker AAC i 192kbps nå. Fint å få svar på dette før jeg ripper for mye musikk...

 

zipper: ingen problemer med det her

Lenke til kommentar
er det bare meg som bare får lagt inn 100 sanger i library og så klikker programmet?

 

Har nyeste versjonen..

 

Er det noe jeg kan gjøre med det?

funker helt fint for meg. har 441 sanger inne nå, alt går som smurt da..

 

liker iTunes bedre enn WMP da. ikke en topp 25 funksjon eller most played..

synes også det er mer oversiktlig i iTunes.

går bra at det er litt tyngre å kjøre, så lenge det brukes på noe fornuftig, og det vil jeg absolutt si at dette er, selv om jeg ikke har prøvd det ut så lenge.. :yes:

Lenke til kommentar
Nei, men hva skal du med det da? Er det ikke like greit å sortere etter IDtag? Det er veldig lett å begrense utvalget etter kriterier du angir selv

Hva om du skal ha ti tusen sanger, og du har 30 bob dylan album, du vil at disse skal være sortert etter album-tracknumber, ikke alfabetisk etter sangtittel? Hvordan ordner du det? Er ikke særlig lett å auto-tagge in albumtitler, da de ofte ikke ligger i filnavnet.

 

AtW

Lenke til kommentar
winamp 5 har alt som wma og itunes har men er mindre og enklere i bruk, det er tross alt musikk vi skal høre på, ik at det skal dekke hele skrivebordet og forstyrre oss i vårt virke

Da har du tydeligvis ikke testa iTunes spesialt mye!

Rendezvous er en feature som gjör at jeg verdsetter iTunes foran alt annet!

Lenke til kommentar
Nei, men hva skal du med det da? Er det ikke like greit å sortere etter IDtag? Det er veldig lett å begrense utvalget etter kriterier du angir selv

Hva om du skal ha ti tusen sanger, og du har 30 bob dylan album, du vil at disse skal være sortert etter album-tracknumber, ikke alfabetisk etter sangtittel? Hvordan ordner du det? Er ikke særlig lett å auto-tagge in albumtitler, da de ofte ikke ligger i filnavnet.

 

AtW

- Lag en playlist som heter "Dylan".

 

- Dra mappa med alle Dylan sangene dine inn på den playlista.

 

- Du har selvfölgelig valgt at iTunes skal organisere filene dine under Preferences.

 

- Marker så alle sangene i "Dylan" playlista og höyreklikk og "Get Info".

 

- Du editerer nå ID taggene for alle de låtene du har valgt. Under Artist skriver du Bob Dylan og under album skriver du hva du vil, feks "30 album"

 

- Nå vil alle Bob Dylan sangene dine bli organisert i musikkmappa du har valgt at iTunes skal organisere filene dine i under /Bob Dylan/30Album/

 

 

 

Finner du senere ut at 10 av låtene hörer til et bestemt album markerer du disse låtene i iTunes, get info, skriver inn en ny album tittel som feks "Unplugged" og iTunes flytter disse 10 sangene til /Bob Dylan/Unplugged/

 

 

Om du er connecta til internet når iTunes ripper sanger blir sangene rippa med med filnavn som ser ut som det her i tillegg til ID-tagger.:

01 Mr. Tambourine Man

02 Blowin In The Wind

03 ............

04 ........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...