wizkid Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 For audiofile: http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/ - Den beste mpeg-dekoderen jeg noen gang har hørt (plugin til winamp v2.x). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 har sett på EQ og prøvd alle preset og custom....men den gang ei Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvilke(t) program funker best til ripping av CD'er (da mener jeg fra CDA (det er vel CD-formatet), til WAV)? Ettersom musikkfilene skal brukes i en iPod, har ikke størrelsen noe å si. Er med andre ord på jakt etter et program som gir topp kvalitet. Nyhet til iPod: Belkin iPod Voice Recorder (Apple.com) / Belkin iPod Voice Recorder (Belkin.com) Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvilke(t) program funker best til ripping av CD'er (da mener jeg fra CDA (det er vel CD-formatet), til WAV)? Nyhet til iPod: Belkin iPod Voice Recorder (Apple.com) / Belkin iPod Voice Recorder (Belkin.com) http://www.exactaudiocopy.de Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Endelig fikk jeg installert det! Og det må jeg si, meget brukervennlig og med god lyd. En liten ting bare... Default så sorterer den mp3'ene mine alfabetisk etter artist a-z, album a-z og tracknumber. Jeg vil gjerne ha artist a-z, albumÅRSTALL, tracknumber. Slik at det blir fint og kronologisk Er det mulig, eller..? Lenke til kommentar
Stressles Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Uhm, okay, nå trenger jeg argumenter her. HVORFOR er denne spilleren så bra? Skal vi se, det jeg har funnet på: + Stor, romslig liste over sangene i playlisten - Finnes det funksjoner til denne playlisten? Som tilfeldig avspilling, repeat og alle disse? Hvor? + **Veldig** god sånne farger og streker som spretter opp og ned i takt med musikken som en kan sitte å se på - Som med alle andre: Disse brukes vel sjelden? En hører vel på musikk i bakgrunnen? + God støtte for nettradio + iStore - iStore er ripoff. Koster mye, kan ikke brukes her enda og en kjøper kun tillatelse til å spille av musikken på PCen. Kan ikke legge mp3ene på mp3-spiller f. eks + Spartansk design - For spartansk? Bortsett fra Play, volum og "frem/tilbake" knappene øverst til venstre er det veldig få knapper og funksjoner? Men alt i alt ser jeg ikke hvorfor denne spilleren er så fantastisk? Det er da ingenting som er *spesielt* bra med den? Skinnet er heller ike noe revolusjonerende, kan vel heller ikke byttes ut? Hvorfor er denne spilleren så mye bedre enn WinAmp med et fett skin? Nå har jeg ikke windows versjonen foran meg, men på mac versjonene kan man stille inn avspillingsvalgene så langt jeg kan tenke meg, også etter musikktype, bitfrekvens, album, ganger spilt, komponist, varighet, egen vurdering (stjerner), utgivelsesår etc. Man kan stille dette på grensen til uendelig, føler jeg iallefall. Du bommer faktisk på alle argumentene mot iTunes Music Store bortsett fra det faktum at plateselskapene har skapt problemer for europalanseringen. iTMS blir regnet som den beste OG mest flebsible platebutikken, man kan kopiere sangene til andre andre maskiner, mp3 spillere (iallefall ipod) etc. og prisen er da ikke dyr? 7,- per sang, evt rabatter på noen album. En singel i butikken koster da 4-5 ganger så mye? Når det gjelder skin så er jeg skikkelig fan av iTunes layouten, den er oversiktelig og uten dilldall... iTunes bruker nå AAC som standard, som i tester har vist seg å være blant de desidert beste formatene, selv med 128kbit... De resterende egenskapene, som f.eks. rendezvous, står igjen som ekstra godbiter ETTER at programmet har blitt kåret til det beste musikkprogrammet. Men vet ikke om windows versjonen har alle funksjonene som mac versjonen, men skulle tro det var ganske likt Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Bilb.. repeat og shuffle ligger helt nederst til venstre. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har ikkje gjort noe som helst, har prøvd fleire Winamp versjoner, men synest alltid at Windows Media Player har hatt bedre lyd, men iTunes har best av alle de 3. 1) Skru EQ på 2) Sett den på techno (ja, techno sucks, men det er den desidert beste preset'en) Hvis man så mye som rörer equalizeren i WinAmå så blir jo lyden forvrengt med en gang! Det beste med iTunes er at det organiserer musikkfilene på maskinen i den folderen du vil ha musikken din etter Artist/Album/SongName/ Se i Preferences under Advanced. Synes ikke iTunes funker likte bra som på Mac'en. Er litt rart når man drar i vinuet og det forsöker å snappe til kantene. Det tar også sykt mye minne i forhold til feks WinAmp 2.X. Men, det er vel det beste, se enkelt og så genialt! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hehe, en ting jeg digga med iTunes var den enkle måten å rename ting i infoen til mp3'ne, nå som jeg sitter å venter på ipod fikk jeg beskjed om at man burde ha satt dette så bra som mulig for å enkelt kunne finne sanger med den, samtidig likte jeg designet... enkelt.. får se etter jeg har brukt det noen dager, hva jeg synes da.. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Uhm, okay, nå trenger jeg argumenter her. HVORFOR er denne spilleren så bra? Skal vi se, det jeg har funnet på: - Finnes det funksjoner til denne playlisten? Som tilfeldig avspilling, repeat og alle disse? Hvor? Hold inne shift og trykk på knappen nederst i venstre hjörne. Da kan du lage en playlist etter akkurat dine behov, sortert etter mest spilt, top rated etc. JEg har allrit browser panelet oppe og velger sanger etter artist/album. (trykk på browse-knappen överst til höyre) - iStore er ripoff. Koster mye, kan ikke brukes her enda og en kjøper kun tillatelse til å spille av musikken på PCen. Kan ikke legge mp3ene på mp3-spiller f. eks iTunes MusicStore var jo den förste nettbaserte musikkbutikken som kom og man kan bruke musikken sin mange steder, ikke bare maskinen. Men alt i alt ser jeg ikke hvorfor denne spilleren er så fantastisk? Det er da ingenting som er *spesielt* bra med den? Skinnet er heller ike noe revolusjonerende, kan vel heller ikke byttes ut? Hvorfor er denne spilleren så mye bedre enn WinAmp med et fett skin? -Bedre lyd -Bedre browsing av musikken -iTunes organiserer musikkfilene dine -All musikk bli automatisk delt med alle andre på netverket -Select flere filer, höyreklikk og editer tagg infoen for mange sanger samtidig. -Equaliseren funker faktisk, i motsetning til alt annet av musikkprogrammer jeg har prövd. -iTunes kan automatisk justere volumet på alle sangene dine så de har alle samme volum. Greit så man ikke behöver å skru opp og ned lyden for hver eneste sang som er encoda av en gjök. Og husk at Apple var de förste med Brushed Metal og med Aqua (candyinterfacet), alt du har sett til windows er rippa fra Apple. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har lenge brukt iTunes på iBook'en og skal teste iTunes for Windows nå. Jeg må si det er litt skuffende at de ikke har inkludert Ogg Vorbis støtte som default, men det kommer vel senere skulle jeg tro og håpe. En kommentar til de som maser om EQ-justering. Man skal ALDRI ALDRI ALDRI være nødt til å så mye som RØRE EQ-justeringene i en media-avspiller! Har man rippet ei låt fra en CD eller har man en høykvalitets MP3 som noen andre har rippet så, tro det eller ei, er lyden akkurat slik de som mixet/mastret låta ville ha den. Det finnes unntak dog, og det er f.eks. når man spiller av låter på lusne PC-speakere og trenger å dempe mellomtonen for å unngå skurring/ekkelt skarp lyd, men bortsett fra det så kan jeg ikke tenkte meg noen scenarioer der EQ gjør noe annet enn å ødelegge lyden, iallefall om man bruker presets. Rant rant rant.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Sitter på en vgs skole, ikt lærling der, og her har vi Musikk dans og drama. De har da et musikk bibliotek på 6000 sanger, ganske digg. et problem jeg har funnet :-p får ikke spilt nrk mpetre streamen Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har lenge brukt iTunes på iBook'en og skal teste iTunes for Windows nå. Jeg må si det er litt skuffende at de ikke har inkludert Ogg Vorbis støtte som default, men det kommer vel senere skulle jeg tro og håpe. En kommentar til de som maser om EQ-justering. Man skal ALDRI ALDRI ALDRI være nødt til å så mye som RØRE EQ-justeringene i en media-avspiller! Har man rippet ei låt fra en CD eller har man en høykvalitets MP3 som noen andre har rippet så, tro det eller ei, er lyden akkurat slik de som mixet/mastret låta ville ha den. Det finnes unntak dog, og det er f.eks. når man spiller av låter på lusne PC-speakere og trenger å dempe mellomtonen for å unngå skurring/ekkelt skarp lyd, men bortsett fra det så kan jeg ikke tenkte meg noen scenarioer der EQ gjør noe annet enn å ødelegge lyden, iallefall om man bruker presets. Rant rant rant.. Hvorfor tror du man har bass/trieble funksjon på forsterkere? Alle forsterkere og höytalere gir forskjellig lyd og man kan derfor stille inn lyden så den blir så lik virkeligheten som mulig. Eller man kan stille den inn sånn som man liker den best selv. Bor man i en höyblokk så er det kanskje ikke så populärt med mye bass så da kan man skru den ned. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvorfor tror du alle forsterkere med respekt for seg selv har en "Source Direct"-funksjon? ..for å bypasse treble/bass-justeringene nettopp av de årsakene jeg lister over. Sure; bor du i en liten hybel med plenty naboer så er det vel kjekt å kunne justere ned bassen, men fra et musikalsk standpunkt er det idioti å ødelegge miksen på den måten. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvorfor tror du alle forsterkere med respekt for seg selv har en "Source Direct"-funksjon? ..for å bypasse treble/bass-justeringene nettopp av de årsakene jeg lister over. Selv om man har source direct så gir jo den respektive forsterker sitt särpreg på lyden. Skal vel mye til å finne en forsterker fra to forskjellige produsenter som höres helt like ut. Jeg har aldri source direct knappen inne på min NAD forsterker, da blir lyden så slapp og monotom. Lenke til kommentar
Danny Mehan Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har lastet ned Itunes no eg og Funker flott med Ipoden.... Xplay er slettet! Et problem er at når eg bytter vinduer i Internet Explorer imens Itunes spiller eller scroller fort nedover internettsidene hakker musikken.. Tar Itunes opp så mye ressurser?? Har jo bare 256 mb ram, men allikevel... Noe eg kan gjøre med dette?? Var bare en innstilling i Quicktime som måtte ordnes på :o Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har ikkje gjort noe som helst, har prøvd fleire Winamp versjoner, men synest alltid at Windows Media Player har hatt bedre lyd, men iTunes har best av alle de 3. iTunes, Winamp og Windows Media Player bruker standard FhG dekodere for MP3 formatet. Så lydkvaliteten er identisk. Spørs vel om du har vært klønete med andre "BassBooster" plugins eller Equalizer'n ?. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 finnes det MPC plugin til spilleren? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Selv må jeg si at jeg synes ikke iTunes var noe revolusjonerende akkurat. Ser mange roser det opp i skyene - men hvorfor? Windows Media Player 9 har jo ALLE funksjonene som iTunes har (spill av etter albumnavn, sjanger, ganger spilt, komponist, varighet, egen vurdering via stjerne-basert rating system, auto playlists, hva en spiller mest om natta/dagen/helgene, nye sanger, gamle sanger, sanger en liker minst, sanger en liker mest, osv, osv, osv). WMP9 bruker 6-8mb ram og 0-2% cpu her, iTunes bruker betydelig mer. WMA9 audioformatet har blitt kåret til det beste i 128kbps rate av folka på HydrogenAudio - les testen her. Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 visst dere har lyst på en enkel mp3 spiller med suveren lyd og som ikke tar opp mye ressurser, så finnest det ikke noe bedre valg enn apollo. anbefales på det sterkeste. http://www.hut.fi/~hylinen/apollo/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå