ATWindsor Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 - Lag en playlist som heter "Dylan". - Dra mappa med alle Dylan sangene dine inn på den playlista. - Du har selvfölgelig valgt at iTunes skal organisere filene dine under Preferences. - Marker så alle sangene i "Dylan" playlista og höyreklikk og "Get Info". - Du editerer nå ID taggene for alle de låtene du har valgt. Under Artist skriver du Bob Dylan og under album skriver du hva du vil, feks "30 album" - Nå vil alle Bob Dylan sangene dine bli organisert i musikkmappa du har valgt at iTunes skal organisere filene dine i under /Bob Dylan/30Album/ Finner du senere ut at 10 av låtene hörer til et bestemt album markerer du disse låtene i iTunes, get info, skriver inn en ny album tittel som feks "Unplugged" og iTunes flytter disse 10 sangene til /Bob Dylan/Unplugged/ Dette er jo endel mer tungvindt enn bare "sort by path and filename" da. Jeg har bra id3tags på alle sangene mine, men som posteren over poengterer så er det mange som bruker filstrukturen til å holde orden på sysakene, og da er det mer tungvindt med iTunes slik jeg har skjønt det (har ikke prøvd det så veldig mye selv). AtW Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 - Lag en playlist som heter "Dylan". - Dra mappa med alle Dylan sangene dine inn på den playlista. - Du har selvfölgelig valgt at iTunes skal organisere filene dine under Preferences. - Marker så alle sangene i "Dylan" playlista og höyreklikk og "Get Info". - Du editerer nå ID taggene for alle de låtene du har valgt. Under Artist skriver du Bob Dylan og under album skriver du hva du vil, feks "30 album" - Nå vil alle Bob Dylan sangene dine bli organisert i musikkmappa du har valgt at iTunes skal organisere filene dine i under /Bob Dylan/30Album/ Finner du senere ut at 10 av låtene hörer til et bestemt album markerer du disse låtene i iTunes, get info, skriver inn en ny album tittel som feks "Unplugged" og iTunes flytter disse 10 sangene til /Bob Dylan/Unplugged/ Dette er jo endel mer tungvindt enn bare "sort by path and filename" da. Jeg har bra id3tags på alle sangene mine, men som posteren over poengterer så er det mange som bruker filstrukturen til å holde orden på sysakene, og da er det mer tungvindt med iTunes slik jeg har skjønt det (har ikke prøvd det så veldig mye selv). AtW iTunes organiserer all musikken din etter ID-taggene både i selve programmet og i mappa hvor musikken din ligger. Artist/Album/Sang Man kan også velge at album skal väre en compilation som feks Absolut Music CD'r er. Hvis man har ID-tagger på filene sine så er det jo mye enklere å bare la iTunes organisere musikken. Om noen ikke fatter så la jeg ved et bilde. iTunes överst og filstruktur nederst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå