Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"The RPC Server is unable"

Anbefalte innlegg

Hei !

Dette handler ikke om hardware, men et problem i windows 2000 professional..

Når jeg starter pcen fåt jeg en error som sier noe om svhost.exe eller noe sånt. Etter dette går det ikke an å kopiere og lime inn, eller installere programmer. Feilmeldingen i når jeg prøver å installere noe er feks: "The RPC Server is Unable"

Jeg har akkurat installert service pack 4, i håp om at dette ville endre seg, men det gjorde det ikke. Jeg fikk høre av en kamerat at jeg måtte kjøre en windows sikkerhetsoppdatering eller noe. I såfall hvilken? Da jeg prøvde å laste ned det meste på windows update, stopper denne nedlastningen og installeringen med en gang denne erroren kommer opp. Altså den erroren jeg får opp når jeg akkurat har starta pcen.

Noen som har noen tips ?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg starter pcen fåt jeg en error som sier noe om svhost.exe eller noe sånt. Etter dette går det ikke an å kopiere og lime inn, eller installere programmer. Feilmeldingen i når jeg prøver å installere noe er feks: "The RPC Server is Unable"

Sjekk at Remote Procedure Call tjenesten ikke er disabled?

Administrative Tools -> Services -> Procedure Call -> Start den og sett til Automatic / Automatisk.

Mulig et virus har vært på ferde, MSBlast roter vel med RPC mener jeg å huske :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...